Gå til innhold

Ville dere klaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok bussen igår for første gang med barnevogna. Når bussen kom senka han bussen litt, men det var det. Når jeg satte hjulene på vogna på kanten av bussen ble det så bratt at både posen og ungen min skled ut! Hadde jeg ikke hatt på henne seler (noe jeg sjeldent har når hun sitter i posen) hadde hun gått rett i bakken! Jeg tok jo tak i henne også, men det så jo ikke noe godt ut for henne.Sjåføren satt bare å så på mens en annen dame på bussen måtte hjelpe meg. Når jeg gikk frem for å betale fikk jeg bare beskjed om å gå på en annen holdeplass neste gang som var høyere.Synes egentlig sjåføren skulle hjulpet meg ...

Anonym poster: e39de635d8db70c320db05b9892904c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig at det er passasjerer på bussen som hjelper - ikke sjåføren. Men han kan h\jo ikke be deg bruke en annen holdeplass - det blir for dumt!

Anonym poster: d10afb5385831831a43504c817f7627f

Skrevet

Jeg bor i Oslo og tar buss/trikk med vogn daglig. Dersom det blir for høyt for å vippe vogn inn spør jeg enten andre passasjerer om hjelp eller drar vogn inn via bakhjula. Det forekommer aldri at bussjåføren hjelper til og det forventer jeg heller ikke.

Du bør alltid rygge inn i bussen, og tilsvarende gå med nesa først ut av døra. Da er det lettere å håndtere vogna hvis kanten er for høy.

Og så må du alltid, alltid, alltid ha seler på barnet ditt i vogna!

Jeg synes ikke du har noe å klage på.

Anonym poster: 1e1f8d7d25fa5f23d34a0bb1ebf9ed1a

Skrevet

Jeg har selv vært bussjåfør. En ung en sådan ;) jeg prøvde mitt beste å hjelpe folk med vogn, men desverre blir det ofte veldig mye stress for sjåføren pga utrolig tidspress osv. Men selvsagt, ser jeg at ingen andre hjelper så løp jeg bort. Bor ikke i den største byen men vi har et enormt press på oss. Men her går vogner også ofte på foran. Men å be deg gå til et annet stopp var bare latterlig. Men å klage hjelper nok ikke...

Skrevet

Kjip situasjon, men jeg ville ikke klaget. Man kan ikke kreve hjelp, men man kan spørre pent om det. sjåføren kan, for alt du vet, ha skavanker som gjør at han ikke bør løfte. At han nevnte en annen stopp, virker rart, men så er det kanskje ikke flere kilometer mellom hver stopp der du bor, slik som det er her? :)

Skrevet

Nei, syns ikke du har noe å klage på. Det er vanligvis andre passasjerer som hjelper til med vogna, ikke sjåføren.

Skrevet

tror det var mer vanlig før at sjåføren hjalp til....nå er det blitt tidspress på alt så ingen har tid selv om det vil kanskje ta lenger tid å ikke hjelpe til..

Skrevet

Det synes jeg ikke var rett av sjåføren. Han burde iallefall ha spusrt deg om det gikk bra med dere. Det skal jo være tilrettelagt for at em vogn skal komme lett inn i bussen. Teit av han å si at du må gå på en annen holdeplass.

Anonym poster: b1f85f03867faa9c4b28fe9767f335ae

Skrevet

Noen steder tror jeg ikke sjåføren har lov til å forlate plassen sin.

Anonym poster: 35da1b2ccd04866b6cc337f2801fae76

Skrevet (endret)

Hæ? Jeg forventer faktisk at sjåføren hjelper til dersom det er umulig å få til selv. Noen få ganger har sjåføren blitt litt snurt, men de fleste hjelper gjerne. Hva med rullestolbrukere da? De er jo nødt til å ha hjelp. Det burde vært en selvsagt ting at sjåføren hjalp. Klag sier jeg, det er faktisk ungen din, den viktigste i verden!

Endret av Dataverket
Skrevet

Jeg ville tenkt litt på teknikken du bruker når du skal inn på bussen. Gå med ryggen inn og dra / balansèr vogna på to hjul mens du går inn (om du skjønner) - da vil aldri vogna bli bratt men være i vater.

Anonym poster: 3a6227a81ceb45493d2e19e6598a23b2

Skrevet

Jeg er helt enig med dataverket!

Jeg ser på det som største selvfølge at sjoføren hjelper visst ingen andre gjør det.

Jeg bor i Bergen å her er sjoførene heldigvis veldig hyggelig og hjelpsom.

Om de må hjelpe meg med vognen så er det likevel ingen sur mine,å det skulle da virkelig bare mangle.

Skrevet

Sjoførene...tihi

Anonym poster: 632863e8043a0f63b189ad63b86aa556

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...