Gå til innhold

Hvordan pakker dere inn kalendergaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips til smarte måter å pakke kalendergavene inn på, helst miljøvennlig og gjerne noe man kan bruke igjen neste år. :) Jeg vurderer gråpapir, men det er jo litt trist (selv om man kan pynte det opp litt, da) og ikke så lett å bruke igjen senere (blir jo veldig krøllete).

Noen som har noen gode tips de kan dele til hvordan man kan gjøre dette? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hobbybutikken selger de pakker med små papirposer, ser ut som ensfargede smågodtposer. Du kan pakke i slike, teipe igjen og sette på et fargerikt bånd eller noen klistremerker.

Selv kjøper jeg julepapir til 1 kr rullen på Nille og pakker inn, ikke miljøvennlig kanskje, men billig ;)

Anonym poster: 3ceddb31763a836af057e4e820a8f854

Skrevet

Jeg har kjøpt noen hvite små "esker", som lett kan brukes igjen neste år, hvis man vil det :) Hvis ikke er vel kalenderposer lurt, hvis de blir pakket opp forsiktig, så kan jo de brukes igjen og igjen :)

Anonym poster: 9437ce762cb543344dd172831a2ec4e3

Skrevet

Jeg bruker rester av gavepapir fra julen i fjor, pluss litt nytt hvis det ikke holder. Men om du vil være miljøvennlig kan du pakke inn i firkantede tøystykker (hva som helst av stoff, filt e.l.) og knyte de som en pose med silkebånd/gavebånd e.l.

Gjest MaJo0812
Skrevet

Kjøpte små poser på Nille ifjor etter jul. Syns det virket smart med friskt i minnet om hvor lang tid det tar å pakke inn 24 små greier.. Røde med mønster og et tall på hver. Kjekt å bare putte oppi, regner med disse kan brukes om igjen, hvis ikke kostet de ikke all verden.

Skrevet

Evt pakk inn i avispapir og dekorer med pene bånd og klistremerker og slikt. Det synes jeg er kult, og etterpå leverer du papiret til gjenvinning.

Anonym poster: 23e90b4140e5ea28f774919a746f4d2c

Skrevet

avispapir hørtes fint ut!!:)

men du kan jo sy slike små stoffposer og putte pakkene i? Eller ha kalender med luker e.l. Sånn at du får brukt det opp igjen neste år:)

Selv bruker vi gråpapir med tøyjuletråd (kjøpt på søstrene greni eller hva den butikken het..) tror det blir superfint:)

Og selve kalenderen er arvet etter far+søskene hans, og er ca.40 år, så det er gjenbruk (med mange fine minner) :)

Skrevet

I år har jeg kjøpt kalender-poser på kremmerhuset. Kjempefine!

Skrevet

Takk for mange gode tips! :)

Skrevet

Bruker aluminumsfolie, ellers tar det flere dager å få pakket inn 96 gaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...