Gå til innhold

Adventskalender (playmo/lego?) til jente 5 og gutt 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 5 og en gutt på 2 og lurer på hva jeg skal gjøre med adventskalender i år. De to siste åra har jenta fått pakkekalender. Gutten har ikke hatt noen kalender men i år må han få tilsvarende som søstra selvsagt.

Ser litt mørkt på å kjøpe 48 smågaver og vurderer å kjøpe playmo-kalender eller noe tilsvarende. Noen som har forslag til hva som vil passe og hvor jeg kan kjøpe det?

Gutten vil nok bli begeistret for alt av småfigurer som han kan leke med. Han er vel ikke for liten for playmo?

Jenta har ikke noe forhold til playmo fra før og jeg er litt usikker på om hun blir fornøyd med playmofigurer hver eneste dag. Lurer også litt på friends-lego men det har hun heller ikke noe forhold til. Bør nok vere litt jentete for at hun skal syns det er stas.

Vurderer også å kjøpe en playmokalender på deling (evt en playmo-pakke som jeg kan dele opp selv) og så variere med litt andre ting. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! synes det høres ut som en god ide og dele på en playmokalender. jeg har akkurat som deg en jente på 5 og en gutt på 2. Jenta på 5 er lett å finne ting til, hårstrikk, lypsyl, farger, pepperkakeformer barbieklær (fant et billig sett som jeg skal dele opp) og hello kitty sokker. Gutten på to er mye vanskeligere, men jeg har kjøpt en pakke med små dyr som han skal få. playmo høres jo lurt ut, her er det duplo som gjelder. I tillegg tenker jeg å se litt i gamle lekekasser fra storesøster, og finne noe vi har som jeg kan pakke inn. han kommer til å bli like glad om det er noe gammelt eller nytt, og egentlig trenger vi ikke 48 nye små ting i huset... så i år, når han ikke skjønner så mye, så får han litt arvegods i kalenderen sin. Så supplerer jeg litt med noen sjokolader underveis- og vips er det julaften :) lykke til!!

Skrevet

Friendskalenderen så veldig fin ut synes jeg, tror min jente på 5 år ville likt den godt.

Men jeg lager pakkekalender til alle fire ungene jeg da, så det blir litt pakking ja ;)

Det er veldig lurt å kjøpe en stor pakke med smådeler og lage mange småpakker av det, til 2-åringen kan du som du sier kjøpe en stor playmoeske å dele opp selv, eller kanskje en stor duploekse? Har god erfaring med f.eks duplo bondegården, den er fin å dele opp.

Mange av de ferdige kalenderne er det få figurer i, vet ikke hvordan det er med playmo men vil tro det er det samme der, altså får du noen få figurer mens det i de fleste andre dagene er tilbehør til figurene, alt fra verktøy til hjelmer o.l. småting. Da tror jeg nesten du får mer for pengene ved å kjøpe en stor pakke og dele opp selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...