Gå til innhold

Når jobben går utover ALT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bokstavlig talt utslitt av jobben min. Er sur og sint hele dagen før jeg skal på jobb noe som selvfølgelig går utover familien min. Jeg føler meg rett og slett deprimert hele dagen. Sover minimalt etter jobb noe som sikkert er med på å gjøre det enda verre. Hvordan er det å sykemeldt seg på dette grunnlaget? Er det bare jeg som er "hårsår" Føler jeg ikke har noe å gi på jobb lenger.

Anonym poster: f28fea895d89a68f5d2f7bebe2325a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at når det går utover privaten så må man se på hva man kan gjøre! Og hvis det hjelper med en sykemld så gjør du det! Viktigste er at du har det bra:)

Skrevet

Gå til legen og forklar situasjonen, sammen kan dere finne ut om det er hjelp i %sykmelding, full sykmelding, eller om det beste er å prøve å finne seg ny jobb..

Anonym poster: 3ceaec5f2f5fc34700b8ff8b368f9e33

Skrevet

Jeg er bokstavlig talt utslitt av jobben min. Er sur og sint hele dagen før jeg skal på jobb noe som selvfølgelig går utover familien min. Jeg føler meg rett og slett deprimert hele dagen. Sover minimalt etter jobb noe som sikkert er med på å gjøre det enda verre. Hvordan er det å sykemeldt seg på dette grunnlaget? Er det bare jeg som er "hårsår" Føler jeg ikke har noe å gi på jobb lenger.

Anonym poster: f28fea895d89a68f5d2f7bebe2325a0e

Kanskje du skal prøve en annen jobb hvis den er så slitsom og gjør deg ulykkelig. Evt redusere stillingen.

Anonym poster: ad94dcb33245c453ba8e81ee47cab88b

Skrevet

Utbrendt?

Du får sikkert sykemelding for en periode, men du burde kanskje tenke tanken om en annen jobb kunne vært løsningen.

Skrevet

Jeg har det ganske likt.Føler meg helt tappet for energi. Noe av det vanskeligste for meg er allikevel at jeg blir så fort stresset. Skikkelig hjertebank, selv om jeg ikke er nervøs. Har knapt hatt egentid de siste årene; 2 barn med oppfølging, jobb, og jobbet også etter at barna er i seng....

Nå er jeg sykemeldt på andre uka- forklarte situasjonen til legen. Gruer meg egentlig veldig til en evt ny konsultasjon. Den tiden jeg har vært sykemeldt, har jeg ikke orket nesten noen ting. Har stort sett sittet i sofaen med pcen i fanget eller sett på tv. Har ryddet bort frokosten rett før henting i barnehage og skole. Så jeg er vel ikke helt klar for å jobbe igjen, tror jeg. Er jo redd for utbrenthet. Jobber som lærer, og ingen gunstig situasjon når jeg er irritabel på jobb, ikke forbereder meg skikkelig etc. Da går det ut over elevene også...

Sukk, må vel ta kontakt med legen igjen.....

Ta vare på deg selv! Anbefaler at du kommer deg en tur til legen og forklarer situasjonen.

Anonym poster: fe4846ef76ee87e1ce48ecaf64774d93

Skrevet

Jeg har hatt det slik siden august. Har jobbet i samme bedrift i ett år nå. I sommer var det mye som skjedde, både på privaten og på jobb. På jobb fikk jeg dobbelt opp med ansvar (når jeg allerede hadde fullspekkede dager), og begynte å merke at jeg ble fortere sint. Tålte ingenting. Min familie sa at jeg ikke var meg selv, kjeftet på tanter, onkler, bestemor osv. Det er ikke vanlig for meg, har ganske stor respekt for de.

Til slutt, når jeg knapt kom meg opp av senga (slutten av august) dro jeg til legen for å be om sykemelding. Jeg var deprimert og jeg hadde litt angst (har "alltid" slitt med dette). Fikk sykemelding, og var hos legen mange ganger denne høsten. Fikk sykemelding på sykemelding. Etterhvert prøvde jeg å jobbe 40%, men selv det ble en belastning. Følte jeg gikk i samme spor, og var på vei til å bli det jeg var i sommer.

Fikk behandling (psykolog), ble tilbudt antidepressiva og snakket mye med legen. Det var veldig tungt å være borte fra jobb, men visste godt hva som ville skje om jeg overanstrengte meg. Da ville det gå utover min datter igjen.

Mandag begynte jeg å jobbe 100% igjen etter å ha jobbet 50% en ukes tid. 50% gikk ganske bra, men 100% har igjen fått meg på samme gale spor. Jeg er ikke utdannet og jobben min krever mye av meg. Sliter mye med selvtillit pga. dette, jeg føler ikke jeg mestrer noe. Nå skal jeg spørre om omstilling, be om hjelp for å komme meg til et annet yrke. Hadde selv tenkt å slutte i jobben neste sommer for å begynne på skole, men tror noe må skje fortere.

Anonym poster: 6d74d9f6b744c4ba417d2ac22044c85c

Skrevet

Det spørs jo om det bare er en situasjon som du trenger å komme gjennom akkurat nå, da kan en sykemelding hjelpe.

Dersom det er en langvarig situasjon på jobben vil ikke en sykemelding hjelpe deg, da bør du vurdere å skifte jobb.

Anonym poster: 2e4a809bb3018cc42e452c957d5d0d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...