Gå til innhold

Blod i avføring og livredd!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt hemoroider tidligere, men da kunne jeg kjenne dem på utsiden. Nå kjennes det ut som om problemet sitter innenfor åpningen. Det gjør så vondt å gå på do og det kommer friskt blod på papiret når jeg er ferdig. Jeg har begynt å frykte at det er kreft nå, og gruer meg utrolig mye for å gå til legen! Noen med trøstende ord?

 

Anonym poster: cfd74154d04ba9167bfb93b3e5faf317

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg holder en knapp på at det er innvendige hemoroider. Du skraper kanskje opp hver gang du bæsjer, er nok derfor blodet er friskt.

 

Men ta deg en tur til legen og få det sjekket opp. Da får du svar på dine spørsmål :)

Skrevet

Vel, ikke annet enn at for meg har blod i avføringen nærmest vært en normaltilstand de siste 10 årene. Har det mye i perioder iallfall + mye slim.. Men ble veldig redd i starten før jeg fikk det undersøkt. Har ulcerøs kolitt. Ta deg en tur til legen du, ikke godt å gå å tenke på hva det kan være iallfall.

 

Anonym poster: 4e20482bb83fae5b3148ae067a030edc

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hei hei.

 

Her sliter jeg med innvendige hemoroider etter fødsel, jeg merker de ikke, men vet de er der når det kommer blod.

 

Jeg var stygg redd første gangen det hendte, hadde vondt nårjeg var på do, men tenkte ikke hemoroider i det heletatt, for etter sist fødsel var de jo utenfor.. Kom meg til legen, og joda, der var det hemoroider der. Fikk behandling, men de kom tilbake, ny behandling, men kom tilbake, fikk operasjon, men nå er jevlene tilbake igjen, har friskt blod.. Passer på å spise bra med fiber, drikke mye vann og holder det renslig der bak. Blir nok ny operasjon mener legen..

 

Ta turen til lege og få deg sjekket.

Skrevet

Frisk blod er ikke farlig. Det mørke er derimot ikke så bra..

Du sier du har hatt hemoroider før, men de var større.. De kan også være små, og oss sitte på innsiden som polypper. Eller så kan det også være et rift som kommer ganske fort i endetarmen pga sart hud, om du feks har tørket deg for hardt og/eller har vært hard i magen.

Prøv å ikke bekymre deg, men kan jo være fint å få sjekket det uansett. Hemoroider,polypper,rift er jo irriterende nok ;)

Skrevet

Tusen takk for svar alle. Får ta meg en tur til legen, men ble mye roligere av å lese svarene deres.

 

Anonym poster: cfd74154d04ba9167bfb93b3e5faf317

Skrevet

Hei hei.

 

Her sliter jeg med innvendige hemoroider etter fødsel, jeg merker de ikke, men vet de er der når det kommer blod.

 

Jeg var stygg redd første gangen det hendte, hadde vondt nårjeg var på do, men tenkte ikke hemoroider i det heletatt, for etter sist fødsel var de jo utenfor.. Kom meg til legen, og joda, der var det hemoroider der. Fikk behandling, men de kom tilbake, ny behandling, men kom tilbake, fikk operasjon, men nå er jevlene tilbake igjen, har friskt blod.. Passer på å spise bra med fiber, drikke mye vann og holder det renslig der bak. Blir nok ny operasjon mener legen..

 

Ta turen til lege og få deg sjekket.

Hei. Har hørt at det gjør sinsykt vondt å operere bort hemorider. Stemmer det. Har selv noen etter to fødsler og har lyst til å fjerne dem. Men min lege anbefaler verken operasjon eller strikk for å bli kvitt dem. Hun sier av egene erfaringer, så gjør det innmari vondt.

 

Anonym poster: b54794c05fef2a717f9bf311fe98c179

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hei hei.

 

Her sliter jeg med innvendige hemoroider etter fødsel, jeg merker de ikke, men vet de er der når det kommer blod.

 

Jeg var stygg redd første gangen det hendte, hadde vondt nårjeg var på do, men tenkte ikke hemoroider i det heletatt, for etter sist fødsel var de jo utenfor.. Kom meg til legen, og joda, der var det hemoroider der. Fikk behandling, men de kom tilbake, ny behandling, men kom tilbake, fikk operasjon, men nå er jevlene tilbake igjen, har friskt blod.. Passer på å spise bra med fiber, drikke mye vann og holder det renslig der bak. Blir nok ny operasjon mener legen..

 

Ta turen til lege og få deg sjekket.

Hei. Har hørt at det gjør sinsykt vondt å operere bort hemorider. Stemmer det. Har selv noen etter to fødsler og har lyst til å fjerne dem. Men min lege anbefaler verken operasjon eller strikk for å bli kvitt dem. Hun sier av egene erfaringer, så gjør det innmari vondt.

 

Anonym poster: b54794c05fef2a717f9bf311fe98c179

 

Vondt var det jo, men fullt overkommelig, bare du passer litt på de neste dagene.. Jeg satte meg brått ned på sofaen 2 dager etter operasjonen, og falt sammen med et hyl og gråt som en unge, blødde resten av dagen.. Men er man forsiktig den første uka etter, og prøver å holde seg avslappet under ingrepet, så går det helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...