Gå til innhold

Barnehagestart , 9mnd, utstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trenger jeg til min 9 mnd gamle trulte som begynner i barnehagen på mandag?

har en del allerede nå, men jeg tenker på om deter noen andre som har noen tips på ting som er spesielt fint å ha i barnehagen? :)

har også en liten forkjærlighet for lister om noen føler for det :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Tja, kan jo skrive ned det jeg kommer på, så ser du om det er nødvendig. Ting varierer jo litt fra bhg til bhg også :)

- Skift i kurven. Hos oss vil de helst ha minst to av hvert plagg, dvs to bodyer, to strømpebukser, to gensere og to bukser.

- Regntøy

- Tøfler

- Utedress (parkdress/vinterdress alt ettersom hvordan været er)

- Sko (hun bruker vel kanskje Stonz eller lignende?)

- To luer

- Ullsokker

- Votter

- Kuldekrem

- En pakke med bleier og evnt sinksalve

- Vogn, hvis de sover ute

- Smokk eller bamse hvis hun bruker det når hun sover

Det var det jeg kom på i farten!

Lykke til med barnehagestart :)

Skrevet

Fleecedress eller ulldress, evt todelt,til å ha som mellomlag under regntøy eller dress. Hals, om du ikkje brukar balaklava lue. Babydressane er ofte litt åpne i halsen synes eg.

Skrevet

For det første - merk alt tydelig. Da er det større sjanse for at barna har disse klærne og at de ansatte ikke må lete seg ihjel.

Bleier, et par-tre "inneskift". Et mellomlag, dress, regntøy (foret er det beste nå). 2 par av noe til å ha på beina., tøfler/innesko (gjerne noe som er lett å ta av og på).

Småplagg - votter, hals, lue mv.

Husk at de ansatte skal kle av og på ca 9 barn som ikke kan hjelpe seg selv i noen særlig grad. (særlig da din som er så liten). Tenk på det ifht hva du sender med.

Matbokser er det kjekt å ha dersom barnet skal ha med seg mat. (husk å merke både boks og lokk dersom det er delbart). Snakk med barnehagen ifht hva som er greit å ha med av mat. (tenker f.eks. grøt e.l.)

Skrevet

Enig med de over. et lite tips, ikke kjøp for store votter, ikke kjøp noe "å vokse i". For da klarer de ikke å bruke hendene og det er frustrerende for sånne små.

Skrevet

takk for gode råd damer:)

Jeg har et lite spørsmål, frøkna har en vogn pose, det er en sånn bozz saueskinspose, er den for varm å sende med henne nå? de sover jo i vognene på dagtid, jeg lurer vel egentlig på om jeg må kjøpe en annen vognpose? muligens litt smådumt spørsmål, men jeg har ei veninne som sa at den var for varm å bruke nå :s... så ja, jeg spørr heller dumme spørsmål har enn å gjøre feil i barnehagen :P hehe :)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Det kommer an på temperaturen der du bor selvsagt. Men slik jeg har opplevd barnehagen så har de voksne ganske enkelt justert barnas påkledning nede i vogna, slik at det passer. Har barnet en varm pose, tar de på litt mindre klær sånn at det blir passe.

I den barnehagen mine gikk i da de var så små at de brukte bleier, var det ikke lov med Up&go-bleier. De ansatte ville ha "vanlige" bleier fordi de er enklere å sette på. Vi måtte også sende med våtservietter eller kluter til bleieskift. Jeg brukte ikke våtservietter på mine barn, så jeg sendte med en pakke med slike engangspapirkluter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...