forevermamma Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Jeg (og sikkert mange andre) er villig til å prøve det meste! Det som hjelper meg noen ganger er: * ananas på boks * iskaffe latte (uten koffein og sukker) * blåbærsaft * sterkt krydret mat (indisk, thai osv) Flere tips..??
NoraLill82 Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 Da jeg var gravid sist ble jeg kvalm av alt som var surt. Kullsyreholdige drikker, juice, sure frukter og grønnsaker (eple, appelsin, tomat), youghurt etc. Begynte å spise mer melkebaserte retter, som fiskeboller, kremet fiskesuppe, potetmos og spiste banan med vaniljekesam. Fikk nok en overdose kalk, men pytt. Det hjalp! Moden pære (sånn myk, saftig der saften renner nedover haka når du spiser, en sånn ja) gikk også fint. Kunne ikke drikke før jeg spiste, måtte alltid ha litt fast i magen før jeg fikk noe flytende til å holde seg nede. Spiste mariekjeks med smør til frokost (ja, man kan jo bli kvalm bare av tanken), og drakk litt søt te- hjalp fint. Huff, hold ut! Det er helt grusomt. Men for de fleste er det over innen uke 15.
Turtelduen Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Akupunktur Ingefær Spise før en blir sulten selv om mat absolutt inne frister
TurboPrinsessen:-) Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 Da jeg var kvalm, hjalp det å spise lite men ofte. Nå var ikke jeg så veldig plaget da, men det var det som hjalp meg. - og så måtte jeg holde meg unna sjokolade, for da ble jeg også kvalm. Dessverre gikk akkurat det ganske så fort over.. hehe..
forevermamma Skrevet 14. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2012 Våknet uten kvalme i dag! Hurra!!
power puff Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 ingefær kapseler tar jeg hver morgen (kjøpes på helsekosten) ellers så funker det med ritzkjeks, nudler og ostesmørbrød!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå