Gå til innhold

Hvordan pynter du til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye setter du frem?? (bortsett fra juletrepynt like før julaften etc)

Anonym poster: 6e02125e5a2605fa4909c20e238711ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Henger opp julestjerne første desember.

Så på lillejulaften tar jeg inn treet, pynter det, bytter til juleduk/gardiner, setter frem nisser, skåler med frukt, twist, nøtter og den slags, putter ut brødkurv med julebrødkurv og julegrytekluter, osv.

Er en skikkelig julegris og har "stjålet" masse av min mors koselige gamle pynt for å få skikkelig julestemning i hele huset. Jeg liker også "skjult" pynt, som små nisser gjemt ved peisen. Barn jeg har på besøk syns ofte det er spennende.

Endret av CaptainHindsight
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

All julepynten vår kommer fram tidligst på kvelden lille julaften, ingen ting før den tid. Og så har vi jul så lenge jula varer, det vil si fram til en gang mellom 13. og 20. dag jul.

Skrevet

det eneste jeg igrunnen venter med er selve treet og pyntingen av det.

Setter frem nisser, syvarmet lysestaker, henger opp gardiner, legger på duker, setter ut julelykten, henger opp julenek og finner frem julelys.

Julen er så koselig tid at jeg vil beholde den så lenge som mulig. Etter jul tar jeg det ganske fort vekk igjen, da er jo julen over likevell!

Skrevet

pynter huset den 22.desember og pynter treet dein 23.

Skrevet

Siden jeg ikke har feiret julen hjemme så pyntes det fra starten av desember med litt diverse. Ikke voldsomt mye, men nok til å få litt julestemning.

Hadde jeg hatt jula hjemme ville dette drøyet nærmere 23. som er det jeg er vant med.

Skrevet

Elsker jula! D meste kommer frem første advent,men holder litt tilbake på det røde. Juletreet og siste av d røde kommer frem 23.12 :)

Sjøl om eg elska jula, hive eg den ut innen 2. Nyttårsdag...då er jula over og eg har hatt den lenge :)

Skrevet

Elsker også jula;-)

Har så vidt begynnt å ta fram litt pynt og spille julemusikk:-) Begynner på høsten med kongler, reinsdyrskinn, -horn og nå har ett par grankranser og litt sølvpynt fra Lene Bjerre sneket seg inn..

Det røde kommer ikke opp før i midten av desember, men resten er stort sett på plass fra 1 desember. Juletreet pynter vi 22.

1 januar er jula ute hos oss...

Skrevet

Adventspynten kommer frem lørdag kveld før første søndag i advent. Slår på lysestaker og stjerner søndag morgen når vi står opp. Julepynten kommer opp så nære lillejulaften som mulig. Det spørs på når jeg skal reise fra hjemmet mitt for å feire de fineste juledagene hos muttern. Det fjernes med tungt hjerte første eller andre nyttårsdag. Har tradisjoner igjennom hele desembermåneden med juleverksted og luciadag med hjemmelaga lussekatter og gammeldags kakao.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...