3 små skatter Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Til helgen blir gullet vårt 4 mnd og vi tenkte han skulle få begynne å smake på litt grøt...men hvilken er best? Og hvordan begynnner man tilvenningen?
NoraLill82 Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Enig i at mais- og risgrøt er gode alternativer. Men må barnet ha pulveriserte råvarer som mat? Hva med kokt, most potet som tilvenning til fast føde? Inneholder stivelse som er lett fordøyelig, nøytral på smak, og en rekke næringsstoffer, inkludert jern. Det går også an å varme en skje havremel (også jernrikt) med litt vann i en bolle i mikroen, blir veldig fin grøt av det. Dette er ikke ment som kritikk av deg HI, ville bare flagge noen minst like gode alternativer. Og lykke til med intro til fast føde! Det blir mange morsomme stunder framover
3 små skatter Skrevet 14. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2012 Takk for tips Er det isåfall et merke av grøt som er "sunnere" ? Kokt potet har jeg ikke tenkt på engang...hva med kokt potet og kokte grønnsaker most sammen da?
Vogndilla Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Det går også ann ja, anbefaler Holle grøt fra helsekost.
3 små skatter Skrevet 14. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2012 Det går også ann ja, anbefaler Holle grøt fra helsekost. Da prøver jeg den
3 små skatter Skrevet 14. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2012 Fant forresten denne brosjyren på nett: http://www.matportalen.no/artikler/article2336.ece/BINARY/Mat+for+spedbarn
*Kengumamma* Skrevet 14. november 2012 #9 Skrevet 14. november 2012 Anbefaler at du lager hirsegrøt selv. Hirse inneholder mye jern, og grunnen til at barn skal ha grøt fra 6 mnd alder, er at jernlagrene begynner å tømmes. Hvis du velger andre typer grøt, bør du sjekke jerninnholdet nøye. De fleste industrifremstilte grøter er jernberiket, men faktisk ikke alle de fra Holle.
NoraLill82 Skrevet 15. november 2012 #10 Skrevet 15. november 2012 Jepp, Kengumamma har rett ang grøtene fra Holle. Du kan godt mose potet og grønnsaker sammen, men som intro ville jeg bare blandet i litt mm/mme (det baby er vant til), mer enn nok smak for en så liten en.
Februargullet2013 Skrevet 15. november 2012 #11 Skrevet 15. november 2012 Maisgrøten er mild grøt,som er best og begynne med. holle grøten er dyr,synes jeg,men sikkert bra da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå