Gå til innhold

Antistoffer


BabyMirakel

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag tlf fra legen om at jeg var nødt for å komme da de hadde fått svar på blodprøve som ble tatt ved første kontroll.

Det viser seg at jeg har antistoffer i blodet :/

Jeg fikk ikke helt tak i hva dette gikk ut på annet enn at jeg har et høyrisikosvangerskap i møte og vil få oppfølging av spesialister på sykehuset. Jeg og babyen har vist forskjelliger i blodtypene og kroppen min takler dette ved å prøve å bekjempe den.

Nå sitter jeg her veldig bekymret og redd, men samtidig så prøver jeg å være sterk og tenke at jeg er i gode hender og de vil følge godt med på utviklingen... Off... for en dag... Bare gråt og klarte ikke dra tilbake på jobben.

 

Et lite hjertesukk fra liten fortvilet sjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da.. :( Det skjønner jeg var fortvilt å høre. Men som du sier så er du i trygge hender og blir tatt godt vare på. Håper du klarer å slappe av med det og tenke at dette går bra :) Jeg krysser fingrene for at alt går bra med deg og lille :) Klemmer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har antagelig Rhesus - og ditt barn har fått Rhesus +? Din mann har da antageligvis Rhesus +?

 

Enten vil de prøve å skifte blod på babyen når den ligger i magen din, eventuelt etter du har født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har antagelig Rhesus - og ditt barn har fått Rhesus +? Din mann har da antageligvis Rhesus +?

 

Enten vil de prøve å skifte blod på babyen når den ligger i magen din, eventuelt etter du har født.

 

Leste om dette på nettet i går. Ja det vet vel hva dem gjør og jeg er fanget opp. Men blir litt oppgitt, normalt svangerskap er vist for mye å ønske seg....

Lurer litt på om jeg bør være ærlig på jobben ang svangerskapet nå. Har bare vikariat ennå og hadde håpet jeg kunne holde det for meg selv til jeg var fast ansatt. Men siden jeg har vært hjemme hele 10 dager i vikariatet så langt så fikk jeg ikke fast ansettelse enda, men 3 mnd forlengelse av vikariatet. Så da kan jeg vel se langt etter fast ansattelse, men sikrer meg barselpenger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er pga at du er rhesus minus så trenger du ikke bekymre deg så mye :) Du vil bli tatt godt vare på, de må bare holde ett lite øye med nivåene av antistoff.

 

Jeg er rhesus minus og sønnen min er pluss. Svangerskapet var helt uten komplikasjoner, det største problemet mitt var halsbrann ;)

Etter fødselen fikk jeg en sprøyte, husker ikke hva det var eller hvorfor, men tror kanskje det var noe for å bli kvitt antistoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 0 res + og det vil si at det ikke er resusiminusering. Etter hva jeg har lest har det samme effekt som ved resusiminusering men en sprøyte eller behandling finnes ikke. Prøver å være positiv men ikke like bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...