Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Og har lyst til å få ting til å funke med barnefar igjen, må man si fra seg OS med en gang da? Altså, om man flytter sammen med en gang er en ting, men tenkte mer det å tilbringe litt tid sammen for å se om det funker, snakke om problemene, kanskje samlivsterapi for å sjekke om det er liv laga. Anonym poster: 1739ebfe3c5f6aa80e0d6192c4427572
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 På NAV sine sider, og i papirene mine, så står det kun om samboerskap, ikke kjærester. Altså man mister rett på OS om man er samboer. Anonym poster: 45e95bb5731bab8a9801ca97a7ea250d
Vad trött jag blev Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Men det stemmer ikke. Hvor mange hadde ikke da endret andresse på en hvis det var sånn det var? Man må faktisk gi opplysninger om hvor mye man oppholder seg sammen når man søker, og blir det endringer i det fra du har søkt om så er du pliktig til å informere om dette. Skulle det bli noe om dette, er det uansett du som må betale tilbake. Men skal jo mye til å finne ut av så lenge dere ikke bor sammen. Lykke til med bf
Gjest sandyBay1 Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Bør kanskje gå i terapi og snakke ut om probleme FØR dere flytter sammen igjen? Prøve å tenkte mest mulig på barnet/ barna slik at de får mest mulig stabilitet, og ikke en pappa som flytter ut og inn :/ På NAV sine sider , så står ting klart og tydelig
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #5 Skrevet 13. november 2012 Men det stemmer ikke. Hvor mange hadde ikke da endret andresse på en hvis det var sånn det var? Man må faktisk gi opplysninger om hvor mye man oppholder seg sammen når man søker, og blir det endringer i det fra du har søkt om så er du pliktig til å informere om dette. Skulle det bli noe om dette, er det uansett du som må betale tilbake. Men skal jo mye til å finne ut av så lenge dere ikke bor sammen. Lykke til med bf Står uansett på NAV sine sider at OS fratrer når man har samboer. Står ikke noe om det å møte bf for å prøve å få orden ogsatse på et forhold. Anonym poster: 45e95bb5731bab8a9801ca97a7ea250d
Gjest marie-s Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 For å få os så må du ha signert et papir hvor det spør om du og barnefar lever i et 'ekteskaps lignende forhold' hva de legger i det er ikke lett å si, men tror jeg ville snakket åpent med nav om det.
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 Jeg ringte til nav og spurte om dette selv. De sa at jeg måtte sende det skriftlig. Så da gjorde jeg det. Skrev at vi ville begynne å være litt sammen og se hvordan ting gikk. Jeg fikk svar på brevet og de skrev at jeg fikk os tom. neste mnd siden de ikke regnet med at ting gikk så fort mellom oss og at vi ev. flyttet sammen med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå