Gå til innhold

begynnende diabetes 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt begynnende diabetes 2 i 6 mnd nå. Har ikke fått noen spesielle råd annet enn å spise normalt.

Jeg holder på å gå ned i vekt og det var da vi oppdaget at jeg hadde det, langtidsblodsukkeret som var veldig høyt som gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt.

Fikk tabeletter: metformin og har tatt dette 3 ganger om dagen.

Men de siste 4 dagene har jeg vært veldig svimmel, lightheaded på en måte. Har spist en del sukker nå disse dagene da jeg hadde en liten pause fra dietten min...men kan det bare være så enkelt at jeg begynner vanlig igjen på dietten og svimmelheten forsvinner?

Har aldri vært svimmel før, før jeg oppdaget at jeg hadde dette...

Anonym poster: 1e51775fd03d62e4fb1ef1378c9c3caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke fått apparat for å følge med blodsukkeret ditt? Det må du jo ha! Så kan du måle når du blir svimmel. Hvis du har fått Metformin er det vel mer enn bare begynnende diabetes du har? Jeg tenker nok at ubehaget ditt har sammenheng med svingninger i blodsukkeret,så jeg ville anstrengt meg veldig for å legge om kostholdet:sukkerfritt og regelmessig inntak av sunn mat.

Skrevet

for å måle blodsukkeret mitt så må det sendes til analyse, jeg har apparat og den er normal.

Legen fortalte meg hvis jeg ikke hadde sagt at jeg ville gå ned i vekt og trengte hjelp til det så hadde de aldri målt det blodsukkeret og han sa at de hadde nok ikke funnet ut om jeg hadde diabetes før om 15-20 år.

Jeg har sunt kosthold fra før så trengte ikke å gjøre noe med det, men har hatt litt sukkerholdig i 3 dager. Det var en planlagt sprekk.

Har tatt av meg 15 kg siden jeg fant det ut...så skal ha 10 til så er jeg normalvektig....så håper den er borte da...

Anonym poster: 1e51775fd03d62e4fb1ef1378c9c3caf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...