CarmaCameleon Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Husk å skriv alderen på barnet! Feks slik: Klokken 07: Vi står opp Klokken 07.10: Amme Klokken 07.30: Skifte bleie Etc.. Har aldri vært mamma før, og kommer ikke til å følge samme rutiner som de jeg kjenner med barn, så greit å vite
3 små skatter Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 Snart 4 mnd. Står opp rundt 09, tar morgenstellet og gir mat, så sover han igjen fra 10-13. Da fikser jeg meg, vasker, rydder, sminker, spiser osv. Så triller vi og spiser, gjør deretter ærend (butikken, helsestasjon o.l) Så sover han ofte litt igjen og spiser. Da lager jeg middag, og så kommer partneren min hjem og tar han mye resten av kvelden...og da går det i mating og litt lek...noen ganger drar vi på besøk. Så sovner han for natta mellom 21 og 22 etter litt mat og stell. Våkner igjen og skal ha mat 02 og 06, men sovner igen med en gang....han er veldig snill, smiler masse og gråter lite, bare en 5-10 min før han sovner. Og sånn går no dagan
AneMir Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Husk å skriv alderen på barnet! Feks slik: Klokken 07: Vi står opp Klokken 07.10: Amme Klokken 07.30: Skifte bleie Etc.. Har aldri vært mamma før, og kommer ikke til å følge samme rutiner som de jeg kjenner med barn, så greit å vite Dette lurer eg og på
HeleneBeate Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Har en jente på 14.. Opp kl. 06:00 Frokost kl. 06:30 Avgårde til jobb og skole rundt 07:30 Når det nå muligens kommer en eller to små, så blir det vel litt omstokking på rutinene..
Sjeva Skrevet 13. november 2012 #5 Skrevet 13. november 2012 Jente på 13 mnd Opp kl 06.00 Dusj,frokost, stell av meg 07:15 vekker henne gjør henne klar for en dag i barnehagen, tannpuss, vaske ansiktet, klær og ytterklær 07.45 kjører i fanatisk morgen rush til barnehagen nusser og klemmer på henne og så er det å komme seg på jobb. 15.30 henter henne i barnhagen(dette gjør mannen) 17.00 kommer hjem Middag for hele familien Handling, leker med henne kl 18:00 gjør klar for kveldsstell med bad 18:45 kveldsmat for henne 19:00 leggetid så er det husstell, klesbrett,klesvask, gjøre klart frokost og klær til neste dag. evt et litte kaffebesøk til kjente litt mammapappa tid og så er det i seng for oss voksne senest kl 23.30 Kneler i da i seng. for samme rutine neste dag Mamma permisjonen går alt for fort. Nyt den finn noe å gjøre i løpet av uken men sørg for at dere ikke blir for travle. Ta vare på tiden sammen med barnet og kos dere. Jeg ser datteren min mellom 2-4 timer dagen. Kommer an på om det er jeg som leverer eller mannen som leverer henne i barnehagen. Vi elsker helgen og er masse med henne og leker og synger og går turer.
Nurse77 Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 Barna er 3 og 5,5 år. 06.00: vi står opp. Barna står opp alt fra 06-06.45. Våkner som regel av selv. 07.05: ut av huset, så jeg får levert de i bhg til 07.15. 07.34: mor ankommer jobben. Heseblesende og ca 4 min for sent. 15.50: henter i bhg 16.00: barna ser tv mens jeg lager middag. Underveis i middagslagingen kommer mannen hjem fra jobb. 16.30: spiser middag 17.00: leking med barna. 18.00: barnetv. 18.45: kveldsmat og stell av minsten etterpå. 19.15: minsten legger seg og størsta leker, blir lest for etc. 19.45 ca: størsta legger seg. Etterpå er d litt opprydding og klesvask, men vi bruker å ta d litt etterhvert om ettermiddagene så vi slipper å bruke så mye tid på kvelden. 22.30: foreldrene legger seg. Puh, synes vi har litt slitsomme hverdager, men that's life! :-)
CarmaCameleon Skrevet 13. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2012 Jeg må virkelig driste meg til å kalle det drømmelivet, hihi SÅ spennende å se deres dager! Lurer litt på hvor ofte ammende/mme-drikkende babyer faktisk spiser? Og hvor ofte må bleier byttes på i løpet av en dag? (Siste gjelder alle bleie-barn)
NoraLill82 Skrevet 13. november 2012 #8 Skrevet 13. november 2012 14 mnd: Vi har ringeklokka på 06.00, men det er aldri noe poeng i det, for 05.00-05.30 våkner Sprella og vil starte dagen. Helst for 10 min. siden. Morrastell med ansiktsvask, ren bleie og påkledning (hun gjør det delvis selv) i ca 20 minutter, så spise frokost. Det gjør vi sammen alle 3, ferdig ca kl 07.10. Lager da også matpakke til henne. 07.20: kler på ytterklær 07.30 sykler hjemmefra 07.45: leverer i barnehagen jobb, 15.45: Henter i barnehagen 16.30: Middag, hele familien 17.00: Rydding (hun deltar, putter bestikk på (feil) plass i oppvaskmaskina) og leking 18.00: kveldsgrøt + flaske 18.30: på badet for kveldsstell med bad/dusj (hun elsker vann), tannpuss (hun hater tannbørsten) og litt lek på stellebordet (for å blidgjøre henne etter tannpussen) 19.00: natta, men ikke ordentlig natta før 19.30. Nå har hun ENDELIG lært å sovne i senga, før var det byssing til tross for all verdens intensjoner. Da hun var 3 mnd var det litt mer slitsomt. Hun har aldri klart å sovne av seg selv, måtte enten bysses, bæres eller trilles. Mor var DESPERAT. Fryktelig sliten. Sverga på å steriliseres. Forstod ikke hva jeg gjorde galt. Nå ser jeg at jeg ikke gjorde noe galt, jenta mi er bare sånn. Hun er fortsatt sånn (gira, vanskelig å roe ned, høyt-og-lavt, den som plutselig sitter på hemsen i barnehagen uten at noen voksne har sett henne i trappa). Håper du får en baby som kan sovne av seg selv, og som sover litt forutsigbart slik at du får litt tid for deg selv når du får barnet ditt. Det fortjener alle mødre!
Puppemamma Skrevet 13. november 2012 #9 Skrevet 13. november 2012 Jeg må virkelig driste meg til å kalle det drømmelivet, hihi SÅ spennende å se deres dager! Lurer litt på hvor ofte ammende/mme-drikkende babyer faktisk spiser? Og hvor ofte må bleier byttes på i løpet av en dag? (Siste gjelder alle bleie-barn) Amming i starten så ofte som en gang i timen, etter ca 4 uker en gang hver 3 time. Veldig forskjellig fra unge til unge :-) Bleier i starten, ca 8 om dagen. Nå er min 2 år og ca 3-4 bleier om dagen :-)
Holly❄️ Skrevet 14. november 2012 #10 Skrevet 14. november 2012 Barn 4 mnd, 6 år og 8 år. Står opp mellom kl 06-07. Morgenstell og kler på meg. Skifter på babyen og setter på en vaskemaskin mens vi er på badet... Legger henne på en stellematte på gulvet, så jeg har litt frie hender. Finner frem klær til de store barna hvis jeg har glemt det kvelden før Vekker de store, og får litt fortgang i påkledning og vask. Ca 07.30: Så lager jeg matpakke,frokost, koker flasker, tar ut og inn av oppvaskmaskinen. Ca 07.45: Gir babyen flaske, mens de andre barna spiser frokost. Ca kl 08.00: Hjelper skolebarna med påkledning, og vinker de av gårde til skolen. På denne tiden leker jeg litt med babyen til hun blir trøtt, så sover hun en times tid på stua. Da slapper jeg av litt, og spiser frokost.. Tiden frem til kl 13.30 går med til babyen og litt smårydding og klesvask. Da kommer skolebarna hjem og de får litt lunch og vi gjør lekser. Kl 16. kommer mannen hjem, og da lager vi middag. Slapper av med familien etter middag. Ca 19.00: Babyen stelles/bades og legges. Kveldsmat for barna. Ca 19.30 - 20.00. Leggetid for skolebarna. Kvalitetstid med mannen etter litt smårydding osv. Ganske vanlige dager for oss dette >
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå