Gå til innhold

ferie i permisjonstiden


bolla12

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Håper noen kan hjelpe meg her. Jeg har ferie til overs, og skal ta disse i desember mellom røde dager, i tillegg til noen dager permisjon uten lønn (for å forlenge permisjonen litt). Hvordan er det da med lønn? Får man da full lønn for de dagene man har ferie? Sjefen mente lønna ble den samme som de andre mnd, minus de dagene med permisjon uten lønn. Stemmer dette? Har til vanlig fast lønn. Trodde jeg fikk vanlig lønn de dagene man hadde ferie jeg, og ikkje 80%. Noen som vet? Muligens litt dårlig forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men tenker på de røde dagene. Er jo på en måte tilbake i jobb i en periode som tilsammen blir nesten tre uker. Ville trodd det ble litt endringer i utbetalingen da. Jaja, får se hva jeg ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men tenker på de røde dagene. Er jo på en måte tilbake i jobb i en periode som tilsammen blir nesten tre uker. Ville trodd det ble litt endringer i utbetalingen da. Jaja, får se hva jeg ender opp med.

Du er ikke tilbake i jobb om du tar ut enkeltdager som ferie og nei du får ikke betalt for rød dagene. De går enten som permisjon eller ubetalt fri.

 

Anonym poster: 91797044b73398905f68b42d3bbbbd1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jeg fikk 100% lønn når jeg tok 14 dager ferie rundt jul, med førstemann. Da hadde jeg kun 80 % lønn til vanlig. Det er 4 år siden, men husker at lønn gjorde noe feil, så det ble korrigert senere. Vet ikke om du forholder deg til nav eller til arbeidsgiver når det gjelder fødselspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forholdet meg til arbeidsgiver. Dersom det ikke blir noe utbetalt i desember så har jeg nok bomma litt. Da blir det ikke mye ribbe på middagsbordet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje mitt hode som tenker komplisert. Forutsatt fastlønn: Da får du utbetalt fastlønn i juni, når du da tar ut ferie i f.eks august, får du ordinær månedslønn. Det må da vel bli det samme om du er i permisjon, men er "tilbake i jobb" i 3 uker, for da å ta ut ferie...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble heller ikke sist gang trukket for feriedager jeg tok ut i desember....Fikk da som andre måneder 100% utbetalt. Vi hadde da 47 uker permisjon og ikke 57 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe du har rett. Litt kjedelig å gå en mnd uten lønn. For det er jo faktisk sånn at du faktisk får feriedagene utbetalt i lønn dersom man f.eks. skifter jobb og ikke har mulighet til å ta ut ferie. Mulig jeg roter litt her. Men håper ihvertfall at noe blir utbetalt. Får vente og se om en mnd. Kan bli julaften to ganger på en mnd da :-) Takk for tilbakemelding :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...