Gå til innhold

barnehagen har sendt bekymringsmelding til BV..

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI

Da jeg verken har kommet meg i arbeid eller kunne fortsette på skole til høsten, så har det blitt slik at min datters 100% barnehageplass ikke har blitt benyttet så mye.

Jeg har hatt ekstremt mye trøbbel og mottatt ekstremt mange trusler fra barnefar pga sjalusi og ny kjæreste, og jeg har generelt vært mye nedfor.

Det med at jeg måtte avslutte skolen i høst pga dårlig økonomi, gjorde ikke ting bedre, og jeg følte/føler meg skikkelig ubrukelig.

Så da har det blitt slik at noen dager er tyngre enn andre, og at jeg ikke har noen særlig motivasjon for å stå opp tidlig om morgenen. Jeg sliter i tillegg med å klare å betale for selve barnehageplassen, og er skyldig de flere mnds betaling.

Jeg skyver alt under matta, og prøver å glemme alt i hverdagen, og jeg vet at jeg har gjort alt verre. jeg synes det er kjempeekkelt å skulle levere datteren i barnehagen når jeg ikke klarer å betale, og jeg synes det er ekkelt å skulle svare dem når de ringer for jeg vet ikke hva jeg skal si.

alt har bare hopet seg opp, og nå har jeg ikke levert henne i barnehagen selv på over en mnd. De gangene hun er i barnehagen er når barnefar leverer henne (noen dager annehver uke).

I tillegg (for å synes enda mer synd på meg selv, og grave meg enda lengre ned), så har jeg ikke råd til å ta sertifikatet eller kjøpe bil. Ikke har jeg råd til å kjøpe meg ei skikkelig vintervogn til datteren min heller. Så når jeg står opp om morgenen, det blåser ute, og er mye snø og sladd, så føler jeg meg enda mer nedfor og orker ikke å gå de to kilometerene det er til barnehagen..

Hva skjer nå da? Blir hun tatt fra meg? :-(

Anonym poster: e9c7261f3b98bcf7b0babc13476f9cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke verre enn at de vil hjelpe deg med å finne en løsning for å betale regningene og å få barnet i barnehagen.

Det er vel ikke bekymringsverdig å ikke sende barnet i barnehagen.

Jeg er hjemme med baby og har ikke lappen. Det er lang og tung vei til og fra barnehagen så her er barnet i barnehagen maks annenhver dag. Vært mye hjemme på grunn av sykdom også. Blir bedre å gå når våren kommer og været stabiliserer seg.

Anonym poster: c9bccc01dfd41d55397e51deb950d845

Skrevet

Ja, de kommer snart på hus-razzia :P

Nei, det er lov å ha problemer. Det er det de er der for. Bare fortell det du har skrevet i innlegget her, så skal du se at du vil bli møtt med medfølelse og kanskje til og med økonomisk assistanse.

Skrevet

HI

Jeg glemte å si at jeg steller barnet godt hjemme, lager mat, rydder og vasker og alt annet som hører til. Det som er vanskelig, og ikke minst flaut, er den økonomiske situasjonen som alltid kverner i bakhodet, og som er en av hovedårsakene til at det er vanskelig å levere barnet i barnehagen..

Skrevet

Off, synes du fortjener en klem jeg :) Dette ordner seg. BV kommer til å hjelpe deg å finne en løsning på problemene. Det er ikke slik at de er ute etter å ta barnet ditt, de vil jo at du skal klare dette selv :)

Skrevet

Jeg jobber selv med barn og unge. Jeg kjenner ikke saken din, men det jeg kan si deg er følgende.

Barnevernet er ikke så ille som du måtte tro. Det hender opp til flere ganger at jeg oppfordrer alenemødre eller små familier til å kontakte barnevernet for hjelp og støtte. De kan bidra til at du får den hjelpen og støtten som du trenger.

Barnevernet er ikke ute etter å ta noen, men å hjelpe deg slik at du kan ta vare på barnet ditt slik det skal.

Råder deg til å kontakte dem, å fortelle dem din situasjon.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

HI

Også må jeg legge til at for ca en mnd siden kontaktet jeg barnevernet selv fordi jeg hadde så mye trøbbel med barnefar. Da nevnte jeg ingenting om barnehage eller veldig dårlig økonomi..

Skrevet

Kontakt barnevernet selv! Du, og ikke minst datteren din, har behov for hjelp.

Ikke vent til de kontakter deg. Dette ordner seg!

Anonym poster: 0ef682b38a7b2f5766647478c31b920a

Skrevet

Nei, de kommer ikke til å ta barnet ditt på så tynt grunnlag!

Men det høres jo ut som om du har litt problemer å ta tak i, kanskje BV kan hjelpe deg litt? Kanskje støtte til å beholde barnehageplasser? Evt. hjelp til støtte hos NAV? Så lenge barnet ditt har det det trenger ordner dette seg fint! Men det er nok lurt å være åpen med BV. Og kanskje lurt at fastlegen din vet at du har det vanskelig for tiden?

Anonym poster: 3f82f4739d080fb1c16b551bf41cee56

Skrevet

Tenk på at det er positivt at bv blir koblet inn. Da får du kanskje hjelpa du trenger, se bort fra barnefaren og fokuser heller kun på deg og barnet. Vær ærlig og ha åpen dialog med barnevernet (ikke trekk barnefaret i det, det handler først og fremst om deg som mor og et barn som trenger deg). Fokuser også på at alt dette er til barnets beste. Ut i fra det du skriver oppfatter jeg som at du er deprimert og det er ikke bra verken for deg og barnet. Noe må uansett gjøres og kanskje dette her er puffet du trenger for å komme deg videre. Om hun blir tatt av deg kan ingen svare på, men vi her inne kan prøve å oppmuntre deg til å gjøre noe med situasjonen. Ikke sitt og anta at det blir negativ utfall. Ta saken i dine hender - kontakt med fastlegen for depresjonen og spør om det er noe du kan gjøre for å få det bedre (medisin, psykolog e.l). Ta det skritt for skritt. Avtal med deg selv at du skal levere din datter i bhg til faste tider hver dag, gå tur minst halvtime hver dag uansett vær. Jeg har vært deprimert selv og vet godt at det er utrolig tungt til å begynne med - men et sted må man begynne med og det er utrolig mye arbeid som må til. Jeg begynte med rolig halvtimes tur hver dag, som deretter økte med tiden og tilslutt gikk jeg tre timers rask gange hver dag i skogen. Det gjør noe både fysisk og psykisk. Kroppen produserer hormoner som gir det bedre velvære. Når det gjelder vintervogn: gå inn på finn.no - gi bort. Der ser jeg av og til vogner som gies bort gratis. Vær aktiv og følg med ofte, du kan gjøre kupp :-) Det har jeg gjort :-)Når det gjelder spørsmålet ditt: Vi kjenner ikke deg, barnehagen og hva bekymringsmeldingen går ut på. En sak har uansett flere enn en side.

Anonym poster: 0754d4689ed06873bebcb8be545d1757

Anonym poster: 0754d4689ed06873bebcb8be545d1757

Skrevet

Nei det blir hun nok ikke!! Men du trenger hjelp. BV vil komme på hjemmebesøk. Vær ærlig om det du sliter med men vær klar på at dette ikke går utover barnet ditt med unntak av redusert barnehagetid. Det beste er å være ærlig og spille på lag med dem. Bare ikke la dem legge ord i munnen på deg og ha alltid en hos deg når BV kommer dersom dette er avtaler/møter som blir planlagt på forhånd.

Vær føre var og kontakt noen hjelpeinstanser før BV kommer slik at de ser at du er fullstendig klar over egen situasjon og at du prøver å jobbe deg ut av det. Kontakt nav for rådgivning ang. stønader og div. og kontakt banken din for økonomisk rådgivning.

Kontakt fastlegen slik at du kan bli henvist videre om du trenger noen å snakke med.

Vis at datteren din ikke mangler noe som helst av hverken kjærlighet/omsorg/stimuli - og at hun har skikkelig utstyr. (vintervogn trenger hun ikke bare hun er kledd godt nok)

Det blir nok ikke noe sak ut av dette om dette er alt som er grunnen til at BHG har sendt bekymringsmelding. Folk har vært i økonomisk krise før og det er svært få, om noen i det hele tatt, som har mistet barna sine av den grunn. (med mindre dem ikke har kommet seg ut av krisen og ikke lenger klarer å sørge for barna sine)

Anonym poster: e7295cad1601edf7744477a0704fe686

Skrevet

Jeg regner med barnehagen har sendt bekymringsmelding fordi de tror du kan trenge hjelp, ikke fordi de synes du er verdens verste mor. Jeg synes det er bra at du forteller hva du sliter med i innlegget ditt, det viser at du har selvinnsikt og er kjempeviktig i møte med barnevernet. Det verste er å prøve og skjule hva du sliter med og mene at barnehagen er den store stygge ulven her.

Forhåpentligvis kan du og barnet få det bedre med litt hjelp og støtte. Det er ingen som er ute etter å ta barnet ditt!

Anonym poster: ccfc613a338231a6ac50608a8be07599

Skrevet

Hvis de tar fra deg barnet bare pga det,så Anmelder du dem, det blir for dumt, men de vil nok bare hjelpe :)

Skrevet

Hei!

Jeg synes det høres ut som om du har latt det gå altfor langt før du har søkt hjelp. Det var en som ga deg råd om å ta kontakt med barnevernet selv. Det høres veldig fornuftig ut. Det virker som om du har situasjonen din klart for deg, men at du ikke klarer å komme deg ut av den. NAV skal også kunne hjelpe deg med å få orden på økonomien.

Forslag: Ta kontakt med barnevernet. Legg det frem som du sier her og be om hjelp til å få ryddet opp i rotet. Be eventuelt om at det stiller en fra NAV (sosionom) samtidig. Til sammen klarer dere nok å finne ut av det slik at du kan begynne på ny "frisk".

Husk! Trusler skal alltid meldes til politiet!

Skrevet

HI

Jo, det er jo en grunn til at jeg har rotet meg inn i denne smørja når det gjelder økonomi; fordi jeg har latt det gå så langt..

Men jeg tror selv at jeg er litt smådeprimert for tiden, og da er det ikke enkelt å komme seg ut av det igjen. I hvertfall ikke når man har noe å gjøre om dagene, og alt man tenker på er økonomi, økonomi, økonomi, inkasso..

Skrevet

Uff kjære deg. Dette hørtes ikke noe bra ut. Jeg tror du trenger hjelp, både psykisk og økonomisk. I første omgang kan du jo gå til fastlegen og fortelle om hvordan du har det inni deg. Også kan du gå til nav /banken og spørre om økonomisk rådgivning. Kanskje de kan hjelpe deg med å sette opp en budsjett?

Er det sånn at du ikke har råd til å betale for barnehagen, eller er det sånn at pengene flyr fort ut av kontoen?

Klem til deg!! :)

Skrevet

HI

Da jeg verken har kommet meg i arbeid eller kunne fortsette på skole til høsten, så har det blitt slik at min datters 100% barnehageplass ikke har blitt benyttet så mye.

Jeg har hatt ekstremt mye trøbbel og mottatt ekstremt mange trusler fra barnefar pga sjalusi og ny kjæreste, og jeg har generelt vært mye nedfor.

Det med at jeg måtte avslutte skolen i høst pga dårlig økonomi, gjorde ikke ting bedre, og jeg følte/føler meg skikkelig ubrukelig.

Så da har det blitt slik at noen dager er tyngre enn andre, og at jeg ikke har noen særlig motivasjon for å stå opp tidlig om morgenen. Jeg sliter i tillegg med å klare å betale for selve barnehageplassen, og er skyldig de flere mnds betaling.

Jeg skyver alt under matta, og prøver å glemme alt i hverdagen, og jeg vet at jeg har gjort alt verre. jeg synes det er kjempeekkelt å skulle levere datteren i barnehagen når jeg ikke klarer å betale, og jeg synes det er ekkelt å skulle svare dem når de ringer for jeg vet ikke hva jeg skal si.

alt har bare hopet seg opp, og nå har jeg ikke levert henne i barnehagen selv på over en mnd. De gangene hun er i barnehagen er når barnefar leverer henne (noen dager annehver uke).

I tillegg (for å synes enda mer synd på meg selv, og grave meg enda lengre ned), så har jeg ikke råd til å ta sertifikatet eller kjøpe bil. Ikke har jeg råd til å kjøpe meg ei skikkelig vintervogn til datteren min heller. Så når jeg står opp om morgenen, det blåser ute, og er mye snø og sladd, så føler jeg meg enda mer nedfor og orker ikke å gå de to kilometerene det er til barnehagen..

Hva skjer nå da? Blir hun tatt fra meg? :-(

Nei, jeg tror ikke du blir tatt ifra deg. Men hvis barneværnet skulle komme for å spørre om du er intressert i hjelp så kanskje du burde takke ja. Er aldri noe galt i å be om hjelp!

Ellers vil jeg råde deg til å ta kontakt med din lege for og bli sendt videre til VOP. Det høres ut som at du sliter med depresjon. Jeg selv sliter med det, og har fått mye god hjelp hos VOP som har gjort igjen at jeg er mye mye bedre :)

Stor klem, og lykke til! :)

Skrevet

Du kan få hjelp av Bv til å betale barnehagen og SFO også når den tid kommer:)

På meg høres du ut som en flott mamma som bare har ramlet litt utenfor med økonomien. Det er ikke værre enn at det kan ordne seg med litt innsats fra deg, selv om det ser helt umulig ut akkurat nå.

Har selv vært der. Har du prøvd å søke deg som assistent på f.eks sykehjem? Der pleier det ofte å være lett å få jobb da de trenger folk hele tiden. Spesielt ringevikarer. Eller ta kontakt med et vikarbyrå som kan hjelpe deg.

NAV har også en haug med kurs du kan delta på og få dagpenger mens du går der. Slike kurs er greie å ha på Cv'en.

En bekjent av meg er... vel, jeg ønsker ikke å prate stygt om noen, men som ansvarsfull omsorgsperson for sine barn så svikter hun kraftig. Bv er inne i bildet og hun får økonomisk støtte til Barnehage og SFO og ingen har tatt fra henne barna. Det er ikke det at hun er slem men prioriteringene er helt på tryne og ingen sier det til henne.

Vel, jeg har, det er kanskje derfor hun ikke tar kontakt så ofte lenger.

Så ikke bekymre deg kjære du. Fortell Bv sannheten om din situasjon. De er der for å hjelpe deg. :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Åssen gikk det med hun her? blir så trist av å lese!

Anonym poster: c95eea2b42846ebd4792c2b60308f026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...