Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Vi vente nr 2 om noen mnd og jeg sliter så med sykehusvalg. Det første barnet ble født på Tønsberg 3 uker før tiden pga Hellp syndrom, men det var myyye om og men for å bli satt i gang.Jordmor som sendte meg mente at vi kom til å få hastekeisersnitt pga skyhøyt blodtrykk og mengder med gallesalter. Dette ble altså ikke gjort og jeg ble liggende i 4 dager før jeg ble satt i gang, noe som endte med styrtfødsel.. Jordmoren min og andre på barsel var fantastiske, men jeg følte likevel at det var tilfeldig at ting gikk bra.Har også hørt at Tønsberg har en veldig høy terskel for keisersnitt og ønsker naturlige fødsler, nærmest uansett.Har også hørt at Skien gir fortere keisersnitt dersom barnet må fort ut, mens Tønsberg vil heller sette fødselen i gang.Jeg er veldig i tvil om hva jeg skal velge, for ønsker ikke å komme i en situasjon som forrige gang. Vil føle meg trygg på sykehuset og kunne stole på at riktige avgjørelser blir tatt.Hva er deres erfaringer? Noen som har født på begge sykehus? Anonym poster: 1979e923e53e90d41437660def654401
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 ingen? Anonym poster: 1979e923e53e90d41437660def654401
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Har bare født på Skien sykehus. Hadde ingen komplikasjoner så alt gikk etter "planen". Men har tre venninner som alle hadde komplikasjoner, de fikk hastekeisersnitt/keisersnitt alle tre, av ulike grunner. Jeg opplever at Skien sykehus gir keisersnitt/hastekeisersnitt når det trengs uten å drøye. Men det vil sikkert være veldig varierende fra pasient til pasient. Håper du klarer å velge, skjønner at det er vanskelig. Anonym poster: 64f793385bdbc2a2fc8e5831348c6f63
♥Madam Mim♥ Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Jeg fødte i skien og var veldig fornøyd med selve fødselen og tiden etterpå. Det jeg var mildt sagt missfornøyd med er jeg ikke ble satt igang før 14 dager over termin og jenta kom da ikke før 16 dager over. Selve fødsel tok 5.5 time men ble liggende i 2 døgn med piller som brukte laaang tid på å virke. Hjerterytmen begynte å tulle på slutten av fødselen og hun ble tatt med sugekopp. Hadde da også vann i lungene. Jordmor kom etterpå og så direkte til meg at alt det som skjedde var pga at hun hadde ligget for lenge i magen!! Venter nr 2 nå og velger skien igjen siden der er mye nærmere, men ikke søren om jeg godtar å gå så lenge over denne gangen!!!!
Nullstress;) Skrevet 13. november 2012 #5 Skrevet 13. november 2012 Jeg har født egge steder hsr ingenting vondt å si om skien, men tønsberg var flott!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå