Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 BF skal komme til helgen på samvær, det er bare for noen timer, men jeg gruer meg så utrolig mye!!!!! Klarer rett og slett ikke å være i samme rom som han, når han er er så bryr han seg ikke spesielt mye om barnet. Hvis tv står på så ser han kun på det. Han prater nesten ingenting og får kun enstavelsesord ut av han. Det han liker å si er negative ting om mine evner som mor og at han ikke vil at barnet skal få mine verdier. Jeg er stikk motsatt for jeg vil ikke at barnet skal få hans verdier om løgn og bedrag er ok. Han har ikke mange timene samvær i mnd og jeg tenker litt som så at kanskje det er best å ikke ha noe siden de få timene han har tid kan få en ganske så negativ effekt på barnet pga hvordan situasjonen er. mener hvis han var oppriktig interesseret i barnet så ville ikke det kommet sist på prioriteringslista... syns det er så vanskelig... Anonym poster: b045fdacc6ad8c89ad38b8502abd2957
Februargullet2013 Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 pappan har rett til se barnet sitt,men siden han viser så lite intresse,bør du kanskje ta det opp med Familievernkontoret? Er jo ikke bra for barnet dette,hvis han i til legg snakker stygt om deg.
☆☆☆ Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Er det andre som barnet er trygg på, som kan vere der under samvær i staden for deg slik at du slepp å bli hakka på av han?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Når mennesker bryr seg så lite om sitt eget barn, skjønner jeg ikke hvorfor de absolutt vil ha noe med barnet å gjøre. Jeg tror fullt og helt på at det faktisk er bedre for barnet å IKKE ha kontakt med en foreldrer som er uintr. og negativ, enn at man absolutt skal ha kontakt bare pga. biologien. Barn trenger omsorgspersoner som BRYR seg, og som VIL være der for de. Og da tror jeg det er mye bedre med feks en onkel som vil tilbringe tid med barnet, enn en barnefar som ikke bryr seg. Anonym poster: 0602bf289396a10e2ae1f50f9eb59707
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #5 Skrevet 13. november 2012 det er vel heller barnet som har rett til å se pappan, men ja jeg er fullstendig klar over det. Det er hos familievernkontoret vi har kommet fram til dette, men det sitter ikke helt godt hos meg. Tenker som så at jeg ville ble såra hvis min mamma eller pappa hadde meg sist på prioriteringslista da jeg vokste opp...hvor mye ville jeg betydd tenker jo jeg da.. Det er mye skurr i bakgrunnen her som jeg ikke vil gå ut med med det er en ekstremt komplisert situasjon som bf har klart å komme i som gjør det vanskelig for alle parter.. Anonym poster: b045fdacc6ad8c89ad38b8502abd2957
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 bf sier jo han elsker barnet som han har settt 2 ganger på 16 mnd...har ikke sett det oftere siden han har så mye å gjøre. Jeg skal ha med meg noen på samværet ja, men kan ikke være familie for de takler ikke bf og hvordan han har oppført seg. De er så forbanna på han og det gjør det igjen utrolig vanskelig for meg igjen. Gruer meg hver dag for at han skal sende en melding eller ta kontakt... Anonym poster: b045fdacc6ad8c89ad38b8502abd2957
Februargullet2013 Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 Det høres ikke koselig ut,men prøv og ta det opp med Familiekontoret,du synes det ikke fungere.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #8 Skrevet 13. november 2012 pappan har rett til se barnet sitt,men siden han viser så lite intresse,bør du kanskje ta det opp med Familievernkontoret? Er jo ikke bra for barnet dette,hvis han i til legg snakker stygt om deg. Nei, pappan har IKKE rett til og se barnet sitt....! Det er barnet som har rett til og se pappan sin.. Og har ikke barnet noe utbytte av og møte far pga. negativ holdning f.eks. så ser ikke jeg heller vitsen som HI prøver og forklare her. Anonym poster: 52159646e8af5a7a30df93cf024701c3
Gjest yrild Skrevet 13. november 2012 #9 Skrevet 13. november 2012 Ville spurt en venninne om hun kunne tatt seg av de timene Pappaen er der, hun må jo bare vre der tilstede (lese bok eller jobbe på dataen). Det er jo såpass sjelden at det nok ikke ville vært et problem. I tillegg ville jeg sørget for at de har noe å gjøre sammen. Lagt frem leker og ikke skrudd på TVen. Tviler på at BF vil snakke stygt om deg til venninnen din. Skjønner deg forøvrig utrolig godt, men den voksne (deg vil jeg tro :-)) må alltid svelge kameler og gjøre en ekstra jobb for at det skal være mulig med samarbeide.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #10 Skrevet 13. november 2012 Grunnen til jeg har på tven er at vi hører på musikk. Men syns det er litt interessant at hvis den står på så kan han ikke gjøre noe med barnet sitt. Sitter helt apatisk og ser på tv. Tror BF helst har lyst til å manipulere meg face to face, derfor prøver å få noen til å være med meg. Han er veldig flink til å sette seg i offerrollen og det er utrolig frustrerende. Med noen timer hver mnd så ser jeg ikke helt vitsen. Det er for å tilfredstille bf, det sa han selv. Han vil se barnet siden han er faren og ikke vil at barnet skal vokse opp med mine verdier, men han klarer ikke å avse mer enn ett par timer hver mnd... Gruer meg så....er veldig glad for barnet og det er det beste som har hendt meg, men hadde jeg fått vite sannheten av bf før så hadde jeg ikke satt meg selv i denne situasjonen.... Anonym poster: b045fdacc6ad8c89ad38b8502abd2957
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #11 Skrevet 13. november 2012 Kan du ikke be BF ta med seg barnet ut da? Om det bare er snakk om noen timer? Hadde aldri akseptert at min eks. slengte med leppa foran barna mine iallfall. Nå vet jeg ikke hvor gammel barnet deres er. Er det ikke mulig å møtes på nøytral grunn, med noen til stede. Så slipper du han han hjemme hos dere. Anonym poster: 454c8f09511cdcd323eefce5a9e99eb0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #12 Skrevet 13. november 2012 Vi skal møtes på nøytral grunn ja. Vil ikke sende barnet med bf ut alene da bf har kun sett barnet 2 ganger. Barnet er 16 mnd. Jobber med å ha noen til stedet, men det er vanskelig for det er ingen som har lyst til å se bf.... Men han skal ikke hjem til oss.. Anonym poster: b045fdacc6ad8c89ad38b8502abd2957
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #13 Skrevet 13. november 2012 noen som har noen gode råd til å ikke grue seg? Anonym poster: b045fdacc6ad8c89ad38b8502abd2957
Søskendrøm<3 Skrevet 13. november 2012 #14 Skrevet 13. november 2012 Hva med å møtes på en cafe, bibliotek, lekeland eller noe annet som barnet liker å gjøre? Så kan dere dra når du føler for det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå