Gå til innhold

Blir nedringt av sånne gallup folk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså nummer som brukes i forbindelse med markedsundersøkelser/telefonsalg i følge 1881 ;) Gidder aldri ta tlf når de ringer (har lagra de fleste nr de bruker), de ringer flere ganger om dagen med mange forskjellige tlf nr!! Superirriterende!! Noen som oppleve det samme?

Eller e det noen som vet hvordan man kan få de til å slutt å ringe?

Anonym poster: c2f7da96078db2da66cc92a5869e6350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta telefonen å si du ikke er interessert. Når man prøver å få tak i noen og den personen ikke svarer, så er det normalt å ringe flere ganger.

Anonym poster: c3e702cbe407d5be45fb83c3ba6ef81d

Skrevet

Reserver deg. Enkelt og greit. :)

Skrevet

Reserver deg. Enkelt og greit. smile.png

Kan man det? Trodde man bare kunne reservere seg mot salg?

Anonym poster: 3552b3d80346a90779c35400f1872754

Skrevet

Ja men er vel ikke normalt å ringe 2-3 ganger daglig i ukesvis bare for å få meg til å svare på noen spørsmål??

Det går ikke an å reservere seg mot markedsundersøkelser, kun telefonsalg dessverre :(

HI

Skrevet

Ja du har rett. Beklager. Undersøkelser kommer utenom reglene. Jeg trodde bare det, siden de aldri har ringt etter at jeg reserverte meg, men nå tenker jeg at det er mer sansynlig at det er fordi jeg er i galluppanelet over mail.

Skrevet

Ja men er vel ikke normalt å ringe 2-3 ganger daglig i ukesvis bare for å få meg til å svare på noen spørsmål??

Det går ikke an å reservere seg mot markedsundersøkelser, kun telefonsalg dessverre :(

HI

Hvis ikke du tar telefonen så. Kan du ikke bare ta telefonen å si du ikke er interessert?

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Ville tatt den å blitt ferdig med det. Husker jeg hadde noen som ringte 3 ganger daglig, holdt på å bli gal. Så sendte de brev om at jeg var pliktig til å svare bla bla, og noe med at kongen bestemmer, jeg skjønte ikke en dritt.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ta telefonen og si ifra at du ikke har noe interesse av det, jeg gjorde det hver gang, og siden da har ingen ringt igjen, det er 4 år siden sist ;)

Skrevet

Hvis du ikke svarer, så er det nok derfor de ringer så mye.

Spesielt hos norsk gallup så er det sånn at datan automatisk ringer opp til folk, det er ikke de i andre enden som velger hvem de skal ringe til. De får bare beskjed om at nå ringes det til noen.

Og ja, man kan reservere seg, selv om jeg ikke vet om det alltid hjelper.. Gjorde det nemlig selv, men har fått mange telefoner likevel.

Skrevet

Det jeg synes er merkelig da, er at folk er veldig interessert i å lese undersøkelser, men få er villig til å delta på de ;)

Skrevet

Hvis du ikke svarer, så er det nok derfor de ringer så mye.

Spesielt hos norsk gallup så er det sånn at datan automatisk ringer opp til folk, det er ikke de i andre enden som velger hvem de skal ringe til. De får bare beskjed om at nå ringes det til noen.

Og ja, man kan reservere seg, selv om jeg ikke vet om det alltid hjelper.. Gjorde det nemlig selv, men har fått mange telefoner likevel.

Det forklarer jo litt. For viss det var folk som satt og ringte meg om og om igjen, ville jeg nesten kalt det telefonterror. Men da er det altså datan sin feil ;) må vel bare bite i det sure eplet og svare, da. Hadde liksom håpet at de tok hintet når jeg aldri gadd å svare...

HI

Skrevet

Du er ikke pliktig til å svare på markedsundersøkelser på noen som helst måte, det er ditt valg. Sist de ringte lurte jeg på hvorfor de ringte hele tiden når jeg har reservert meg mot telefonsalg i Brønnøysundregistrene....fikk til svar at de fikk nummerne av teleselskapet som eier rettigheten til nummeret. Tok en telefon til Telenor, og de sperret nummerne våre for disse samtalene;) De ringte fast hver dag tre til fire ganger i ungenes leggetid, så ble litt lei:p

Skrevet

Du er ikke pliktig til å svare på markedsundersøkelser på noen som helst måte, det er ditt valg. Sist de ringte lurte jeg på hvorfor de ringte hele tiden når jeg har reservert meg mot telefonsalg i Brønnøysundregistrene....fikk til svar at de fikk nummerne av teleselskapet som eier rettigheten til nummeret. Tok en telefon til Telenor, og de sperret nummerne våre for disse samtalene;) De ringte fast hver dag tre til fire ganger i ungenes leggetid, så ble litt lei:p

Takk for tipset, jeg får ringe telenor og høre med de :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...