KatrineA Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Jeg er frilansjournalist for klikk.no Foreldre og skal skrive en artikkel om bytting av etternavn. Det kan virke som andelen vanlige -sen navn som Hansen og Nilsen minker i Norge og andelen mer fancy navn med z, w og c øker. Grunnene er både at par som gifter seg bevisst velger det navnet som er fjongest eller mest spesielt, uavhengig om det er kvinnen eller mannens etternavn, og at en del tar tilbake gamle slektsnavn eller gamle skrivemåter. Jeg leter nå etter en som har byttet etternavn fra noe vanlig og kanskje litt kjedelig til noe mer fancy eller evt en dame som giftet seg og fikk beholde etternavnet sitt fordi det lød mer spennende enn mannens :-) Er du den jeg leter etter eller kjenner du en? Det jeg er ute etter er evt noen ord om hvorfor vedkommende eller paret valgte som de gjorde. Ikke mer skummelt enn den. Kan nok også bli aktuelt med et bilde :-) Håper jeg hører fra noen snart. Legg igjen melding her eller send meg en mail på [email protected]!!! Hilsen Katrine Andreassen frilansjournalist for klikk.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå