Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Huff... så sliten.... Mannen min gikk fra meg for 5 år siden, og 2 år etter satt jeg med gjeld opp til ørene. Xn stilte ikke opp med noe, ikke til barna heller... Satt igjen med felles gjeld som jeg var så dum å sette i mitt navn, så slet med å betale. Ble inkasso på mye, og til slutt hopet det seg opp... Traff ny mann for 2 år siden, og holdt mye hemmelig lenge... før det til slutt ikke gikk.... han lånte penger for å hjelpe meg å bli kvitt det verste. Begynte å se bra ut... Så mistet han jobben, og mottok kun arbeidsledighetstrygd, så alle utgifter gikk over på meg. Da begynte avtalene jeg hadde med inkassobyrå å bli vanskelige å holde.. så ut til å gå til h..... igjen... MEN.... Tok virkelig tak i meg selv, og ringte og ringte.... verste samtalene jeg har tatt i mitt liv..... Men det virket!! Fikk avtaler med alle, og betalte en liten sum istedet for mye... Nå lever vi på svært lite enda, men samboeren har fått ny jobb, så ting begynner å bli bedre... Jeg har per dags dato kun 2 betalingsavtaler igjen, hvor den ene straks er slutt. Er snakk om små beløp for andre kanskje, men for meg går mye av pengene ut av kontoen min. Har gått med så utrolig dårlig samvittighet ovenfor barna mine.... Har jeg ledd og koset meg, tar det maks 1 min før samvittigheten tok over, og jeg mer eller mindre straffet meg selv ved å føle lykke et øyeblikk.... Men når man har nådd bunnen, så må det bare gå oppover, sant? :-) Gleder meg til den dagen jeg er ferdig med alle betalinger som virkelig har tappet meg veldig siste årene.... vært deprimert i over et år, nettopp fordi vi levde på brød og vann, og jeg snur på hver krone.... Er superstolt av å endelig føle meg enden nær, og at vi snart vil få det greit igjen! Skal aldri mer havne i denne situasjonen, det unner jeg ikke engang min verste fiende!! Ber på mine knær om at dette snart tar slutt og at jeg kan føle meg glad igjen! Anonym poster: 8d690e5052f57668b6fd342a2ce9dbdc
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 Det ordner seg for snille piker. Men som du sier..nå kan det bare gå opp. Du har nok lært mye og har nok lært å verdsette andre ting og fått mer takknemlighet over ting andre tar som en selvfølge. Jeg lever med en mann med mye penger og et ønske om mer. Han tjener bra og elsker å bruke penger. Siden det er han som tjener mye av disse pengene hører han ikke på meg om jeg er uenig i bruken. Han finnes ikke redd for lån eller risiko. Utad har vi et nydelig hus, to flotte biler og en flott hytte. Men jeg tror jeg har like mye sorger og bekymringer rundt min manns pengebruk som mange med alt for lite penger. Om det er en trøst at det ikke alltid er lykke på den andre siden heller. Det beste er nok en god og stabil inntekt. Ikke for lite eller besettelse på mye. Stor klem Anonym poster: e1943bbcb52278ae1c95f9b3ce924751
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Jeg syns du skal være kjempe stolt av deg selv for at du har tatt tak i situasjonen, funnet en løsning og snart har gjort opp for deg. Alt for mange som stikker hodet i sanden og håper at ting løser seg, noe det sjelden gjør av seg selv. Anonym poster: c23672e4cc44b3a6fe0f822c6c87a2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå