Anne-B. Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 2-årstrass I SØVNE! Det gjør meg GAL. VIL. SOVE. NÅ. PUNKTUM.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Hvordan fungerer 2 års trass i søvne? Drømmer du om trass unge? Trasser du i søvne i to år? Trasser ungen selvom den sover? Sett deg foran tv´n og se ungkarskvinnen
Gjest pupp and go Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Usj. Natta er hellig - trassing bør foregå på andre tider. Eget hat: Mitt eget fantastiske talent for prokrastinering. vil ha ting gjort. Vil ikke gjøre dem.
Anne-B. Skrevet 12. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2012 2-åringen trasser, i søvne. "Bil ikke!" Hun kan ikke si V, så litt komisk er det. Men vil ikke hva da? Neida, bare bil ikke. Ikke vondt, ikke trist, ikke tørst, bil ikke. Hadde noen fine mnd etter sydenturen, da det kom ut masse voks fra øra etter masse bading, tror det er tette ører som plager henne igjen. Fastlegen skal selvfølgelig tyne oss enda to uker, må jo se det an, men hallo, det er sammme kjøret som sist, hvorfor ikke bare søke henne inn på sykehuset med en gang, men neeeeeiaaaaaargh!
Gjest pupp and go Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Kan dere skylle ørene selv med saltvann? Det anbefalte legen vår da ungen kom med ørebetennelse nr ørtogførti her om dagen. (Han ombestemte seg da jeg antydet at det sannsynligvis var hull i trommehinna.) Vi bruker i tillegg nesespray, det holder plagene litt unna. Men det hjelper sikkert ikke på ørevoks og tull i øregangen.
♥Nemi♥ Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Jeg var så dum, at jeg begynte med julegavepakking da pappaen la toårstrassern min! Smartass... Jeg begynner å mislike "vil ikke!" av en eller annen rar grunn. Skulle til -og med være kjempesnill, så jeg sa hun kunne velge mellom mitt rom, og hennes. "Ingen av bægge dæm, mamma!! Ingenting!"
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 Godt det er flere der ute. Min nydelige sønn på straks 3 skal ingenting, noen gang. Alt er dumt og alle er dumme. Tårene triller for ingenting, og det virker stort sett som om viljen til tider er for stor for den lille krppen. Men når han står og skriker: " Mamma sier alltid, alltid alltid sove, men jeg vil aldri aldri sove" da klarer jeg ikke være frustrert lenger Heldivis sier min mor det stort sett slipper taket rundt 3-4 års alderen før de blir prepubertale rundt 8-11 års alderen... Heldigvis noen års pause da, for når først prepuben og tenåra slår inn blir det ikke pause igjen før de er rundt 20 haha, jeg gleder meg!
Gjest sug lut Skrevet 13. november 2012 #8 Skrevet 13. november 2012 Godt det er flere der ute. Min nydelige sønn på straks 3 skal ingenting, noen gang. Alt er dumt og alle er dumme. Tårene triller for ingenting, og det virker stort sett som om viljen til tider er for stor for den lille krppen. Men når han står og skriker: " Mamma sier alltid, alltid alltid sove, men jeg vil aldri aldri sove" da klarer jeg ikke være frustrert lenger Heldivis sier min mor det stort sett slipper taket rundt 3-4 års alderen før de blir prepubertale rundt 8-11 års alderen... Heldigvis noen års pause da, for når først prepuben og tenåra slår inn blir det ikke pause igjen før de er rundt 20 haha, jeg gleder meg! Du glemmer den herlige tida i seksårsalderen som gjorde at jeg grein på kontoret og lurte på om jeg skulle hatt barn i det hele tatt. Som å ha trass-toåring bare veldig mye større og kan ikke tas under armen og gå, og så er skoledagens start ikke fleksibel sånn som barnehagemorgenen. Det eneste som trøsta var at det var mange andre som hadde det sånn og det var helt vanlig - iflg barnepsyk-bok.
Gjest Ziva Skrevet 13. november 2012 #9 Skrevet 13. november 2012 6årstrassen er hekt for jævlig. Og som en eller annen vennlig sjel her inne påpekte, en forsmak på tenårene. Men nå har vi sluppet veldig billig unna alt av trass fra 2-4 årene.
Anne-B. Skrevet 13. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2012 Godt det er flere der ute. Min nydelige sønn på straks 3 skal ingenting, noen gang. Alt er dumt og alle er dumme. Tårene triller for ingenting, og det virker stort sett som om viljen til tider er for stor for den lille krppen. Men når han står og skriker: " Mamma sier alltid, alltid alltid sove, men jeg vil aldri aldri sove" da klarer jeg ikke være frustrert lenger Heldivis sier min mor det stort sett slipper taket rundt 3-4 års alderen før de blir prepubertale rundt 8-11 års alderen... Heldigvis noen års pause da, for når først prepuben og tenåra slår inn blir det ikke pause igjen før de er rundt 20 haha, jeg gleder meg! Du glemmer den herlige tida i seksårsalderen som gjorde at jeg grein på kontoret og lurte på om jeg skulle hatt barn i det hele tatt. Som å ha trass-toåring bare veldig mye større og kan ikke tas under armen og gå, og så er skoledagens start ikke fleksibel sånn som barnehagemorgenen. Det eneste som trøsta var at det var mange andre som hadde det sånn og det var helt vanlig - iflg barnepsyk-bok. Akkurat sånn har jeg det. Jeg har ikke noe kontor å grine på, men inne på teppeavdelingen, når jeg støvsuger bak teppene, hender det at jeg gir meg selv et halvt minutt. Noen ganger lurer jeg på om jeg skulle ha fått barn. Trass i våken tilstand klarer jeg fint. Trass fra en unge som ikke er i våken tilstand og man ikke får kontakt med, når jeg selv vil sove eller prøve og føle meg som en voksen på kveldstid, det er en annen sak...
Anne-B. Skrevet 13. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2012 Kan dere skylle ørene selv med saltvann? Det anbefalte legen vår da ungen kom med ørebetennelse nr ørtogførti her om dagen. (Han ombestemte seg da jeg antydet at det sannsynligvis var hull i trommehinna.) Vi bruker i tillegg nesespray, det holder plagene litt unna. Men det hjelper sikkert ikke på ørevoks og tull i øregangen. Vi skyller og vi skyller, nå har hun i tillegg hatt øyekatarr, så vi har skyller ekstra av den grunn. Men takk for tipset.
Gjest sug lut Skrevet 13. november 2012 #12 Skrevet 13. november 2012 Akkurat sånn har jeg det. Jeg har ikke noe kontor å grine på, men inne på teppeavdelingen, når jeg støvsuger bak teppene, hender det at jeg gir meg selv et halvt minutt. Noen ganger lurer jeg på om jeg skulle ha fått barn. Trass i våken tilstand klarer jeg fint. Trass fra en unge som ikke er i våken tilstand og man ikke får kontakt med, når jeg selv vil sove eller prøve og føle meg som en voksen på kveldstid, det er en annen sak... Er slett ikke rart at man blir gråhåra og rynkete i sjela.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 13. november 2012 #13 Skrevet 13. november 2012 Etter junior havnet i 2 års trassen etter å ha vært supersnill den første tiden på jord er jeg sikker på at det er karma som er kommet for å bite meg i rompa... Jeg har derfor stålsatt meg for fremtiden, og angrer mine synder fra barndommens år mens jeg håper på en litt mindre trassunge.
bIomstre Skrevet 13. november 2012 #14 Skrevet 13. november 2012 ...men atter, kan noen vennligst fortelle min 4-åring at det er på tide å gi seg med den 2-års trassen nå?... Det siste hun har begynt å hyle for er at hun vil ha juletre... NÅ!
Gjest Ziva Skrevet 13. november 2012 #15 Skrevet 13. november 2012 ...men atter, kan noen vennligst fortelle min 4-åring at det er på tide å gi seg med den 2-års trassen nå?... Det siste hun har begynt å hyle for er at hun vil ha juletre... NÅ! Gi henne et juletre da vel. Her starter gubben å mase om juletre når vi nærmer oss slutten av november. Enda godt vi har faketre.
bIomstre Skrevet 13. november 2012 #16 Skrevet 13. november 2012 (endret) Gi henne et juletre da vel. Her starter gubben å mase om juletre når vi nærmer oss slutten av november. Enda godt vi har faketre. Slutten av november er jo litt mer greit en rett etter høstferien... (som var da hun begynte). Vi får se å bestemme oss for en dato, og stå ved det. Hadde uansett tenkt å få det i hus forholdsvis tidlig. Men vi skal ikke ha plast da, så er litt avhengig av at juletreselgerne er på plass... (jo da, kan sikkert spores opp, men det gidder jeg ikke). Ved nærmere ettertanke... Kanskje vi rett og slett skal teste selvhogst. Høres jo kost ut http://www.ta-a.net/jul/juletrehogst.shtml Endret 13. november 2012 av bIomstre
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 13. november 2012 #18 Skrevet 13. november 2012 Ååh fins det flere sovetrassere! Velkjent problem hos oss. Jeg måtte låse døren på kontoret og ta meg en lur i morges. Ikke spesielt bra.
Anne-B. Skrevet 13. november 2012 Forfatter #19 Skrevet 13. november 2012 Ååh fins det flere sovetrassere! Velkjent problem hos oss. Jeg måtte låse døren på kontoret og ta meg en lur i morges. Ikke spesielt bra. Alle mine tre har vært sovetrassere, men nr 3 er ekstrem. De to andre har nattskrekk, verst er det med eldste. Hun kan hyle og og gråte, taler i tunger og synger og ser tydeligvis grusomme ting bak ryggen på oss som prøver å trøste. En gang sang hun Fairytale av Rybak i full skrekk, da hadde vi nettopp fått Singstar. Tror det er fantasien som går amok. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.
Anne-B. Skrevet 13. november 2012 Forfatter #20 Skrevet 13. november 2012 Akkurat sånn har jeg det. Jeg har ikke noe kontor å grine på, men inne på teppeavdelingen, når jeg støvsuger bak teppene, hender det at jeg gir meg selv et halvt minutt. Noen ganger lurer jeg på om jeg skulle ha fått barn. Trass i våken tilstand klarer jeg fint. Trass fra en unge som ikke er i våken tilstand og man ikke får kontakt med, når jeg selv vil sove eller prøve og føle meg som en voksen på kveldstid, det er en annen sak... Er slett ikke rart at man blir gråhåra og rynkete i sjela. Jeg kan føle hvordan de spretter ut, ett og ett.
Studine mevik Skrevet 13. november 2012 #21 Skrevet 13. november 2012 Noen ganger er jeg rasende og griner og dundrer hue i veggen omhverandre når 3åringen setter igang og ikke klarer å komme ut av det igjen. Når ting ikke blir sånn som han hadde tenkt så kan det snappe helt for han, eks: I barnehagen i dag hadde han sittet sammen med flere andre og perlet på et bord. Så gikk han for å leke med noe annet. Han bestemte seg så for å fortsette og perle, men da satt det noen akkurat der hvor han satt rett før og han kunne absolutt ikke sitte noe annet sted og da var det igang. Heldigvis klarer han som regel å roe seg ned i løpet av 10-20min, men vi har hatt det gående i opptil 3timer, da får jeg mest vondt av han samtidig som jeg river meg i håret av frustrasjon. Grå hår og kun 25år, super dupert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå