Iiiiik Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Vi byttet nylig mobiloperatør på jobb. Dermed fikk jeg nytt simkort og medfølgende pinkode. Jeg tenkte da, veldig klokt, at det ville være lurt å bytte til den gamle pinkoden med det samme. Men så skjedde det noe som gjorde at jeg glemte hele greia. Helt til jeg fredag skulle skru telefonen på igjen etter landing i Barcelona. Det funket ikke... Jeg har betalt for å være tilgjengelig 24/7, men husket heldigvis nummeret til dem jeg måtte være tilgjengelig for og fikk varslet om at de måtte bruke privattelefonen min. Alt vel så langt. I dag kom vi hjem og jeg dro til kontoret for å finne det lille drittplastkortet der den dumme pinkoden står. For å oppdage at det nye låsesystemet som ble innført mens jeg var i perm innebærer at man må ha en personlig kode for å komme seg inn etter ordinær atbeidstid. Det er det ingen som har husket å fortelle meg. Grrr! Så nå må jeg kjøre de 20 minuttene frem og tilbake i morgen tidlig også i stedet for å få en rolig morgen før jeg skal på konferanse. GRRR! Sikkert fint med all den sikkerheten og alle de kule kodene, men jammen er det noe dritt også!
mamman til to gutter Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Jeg hadde samme pinkode på telefonen(e) mine i over 10 år inntil jeg plutselig en dag telefonen var skrudd av ikke husket den! Var helt sikker på at det var en av to og når den ene ikke fungerte, så prøvde jeg den andre, for så å prøve den første igjen og da låste telefonen seg. Aner ikke hva jeg egentlig trykket og hva som virkelig var den riktige koden, men telefonen var hvertfall låst. Og ettersom simkortet var så gammelt og jeg hadde flyttet flere ganger i mellomtiden, ante jeg ikke hvor jeg hadde puk-koden heller. Heldigvis var det skummelt enkelt å få en ny en, jeg trengte bare å ringe telenorkundeservice og si telefonnummeret og personnummeret mitt, så fikk jeg et nytt lest opp. Etterpå passet jeg på å endre den til den samme koden jeg har på bankkortet mitt. Den bruker jeg jo bortimot daglig, så den bør jeg kunne huske...
Studine mevik Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Akkurat nå er jeg glad for at det er nøkkel som kreves for å komme inn på jobb for min del, det er bare i åpningstida, men jeg er jo aldri på jobb utenom det uansett
Gjest sug lut Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Og dermed øker det generelle stressnivået. Uten pinkoder som kan glemmes, kodebrikker, telefoner og ipoder som aldri er der man mente de skulle være, og annet tidsopphakkende nåtidsræl som reklameavbrudd som gjør det umulig å synke inn i en film, fx, kunne man hatt en langt mindre oppjaga befolkning, garantert.
BareMas Skrevet 13. november 2012 #5 Skrevet 13. november 2012 Og dermed øker det generelle stressnivået. Uten pinkoder som kan glemmes, kodebrikker, telefoner og ipoder som aldri er der man mente de skulle være, og annet tidsopphakkende nåtidsræl som reklameavbrudd som gjør det umulig å synke inn i en film, fx, kunne man hatt en langt mindre oppjaga befolkning, garantert. Sant! Ingen dag er mer stressende enn regnings-betalings-dag. Da er kodebrikker forsvunnet med lommebok, telefon og alle de viktige regningene som ellers i månden ligger i en og samme kurv. Så starter leteaksjon, stressnivået øker og internett klikker, slår aldri feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå