Gå til innhold

Overreagererte bhg i dag?


Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle avd til barnet mitt hjem til et annet barn på avd for å feire bursdag. Når de skulle gå ville ikke mitt barn ha på lue men hetten på dressen. Siden barnet ikke tok på lue fikk ikke mitt barn være med i bursdag men måtte være igjen i bhg på en annen avd. Barnet reagerte voldsomt på dette og ble både sint og lei seg

 

. Det var ikke kaldt i dag så ser ikke noe grunn til å ikke la barnet gå med hetten.

 

Bhg har problemer med oppførselen til barnet mitt og ppt skal inn i bildet. De har vært svært slappe med grensesetting når det gjelder barnet mitt og jeg har etterlyst bedre grensesetting,men var ikke dette i overkant strengt?

 

Anonym poster: b77dffb9fa6e52a200f4450ca5e83e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette synes jeg barnehagen overreagerte på! Greit nok barnet skal få konsekvenser av slike ting, men akkurat det med å nekte barnet å være med i bursdag synes jeg ikke hører hjemme noe sted.. Iallefall for en så liten filleting.. (nå vet jo jeg ikke hele forhistorien på dette barnet da..)

Skrevet

Det var absolutt alt for strengt. Her har barnehagen bommet skikkelig.

 

Men har du fått hele historien også? Hadde barnet ditt noe utbrudd? Har han gjort noe mot noen i personalet?

 

Uansett så mener jeg at de bommer skikkelig når de tror at en slik straff vil kunne gjøre noe som helst med din sønns oppførsel. Han blir bare mer sint, mer i opposisjon, mer aggresiv mot personalet osv. Det høres veldig dårlig ut pedagogisk. Jeg ville kreve å få vite tydeligere fra ped leder hvordan h*n mener konflikter bør takles. Dette er ikke noe eksempel til etterfølgelse.

 

Anonym poster: ac7b2ec7ec1e243846ce55e5b196ba46

Skrevet (endret)

Jeg synes det var for strengt.

 

Høres ut som om det ble en prinsippsak mer enn at det var viktig at barnet hadde lue på. Nå kjenner ikke jeg hele historien bak - men uansett, det er noe som heter å velge sine kamper, og dette hørtes i utganspunktet ut som en bagatellting, som barnet vil huske kanskje resten av livet. Unødvendig.

Endret av T82
Skrevet

Hvis ikke bhg er helt på jordet, så må det jo ha skjedd noe mer. At barnet har slått seg helt vrangt osv. Hvis ikke er det veldig rart.

 

Anonym poster: cee4d23eb25829cc0019939e8ef5c690

Skrevet

Ehhh... Jeg ble helt kvalm da jeg leste dette! Har jeg forstått det riktig? Måtte ditt barn være igjen i bhg fordi han nektet å ha på lue??

Isåfall, dette er ikke grensesetting! Dette er krenking og ekskludering! Dette ligner farlig mye på "time-out", som er krenkende og kan skade selvbildet og selvfølelsen til ditt barn. Jeg mener dette er maktmisbruk av de voksne i bhg. Forskning viser at det er inkludering og det å lære barn hensiktsmessige metoder for hvordan det skal "oppføre" seg og være som fører til ei positiv utvikling, IKKE denne måten å gjøre det på. Så om jeg mener dette var i overkant strengt?? Nei!! Jeg mener det har passert "i overkant strengt" for leeeenge siden! Jeg mener dette er krenkende og viser at bhg en meget lite kompetent på å håndtere barn med utfordrende adferd!

 

Be om samtale med bhg og spør de om hvordan de tror dette påvirker barnet ditt, og om de kan begrunne at dette er en effektiv metode for å fremme positiv utvikling hos barnet ditt! Google "time-out" og psykisk helse hos barn, og still noen krav!

 

Hilsen ei som jobber med barn, og mener dette var helt hårreisende!!

 

Anonym poster: c47e9533da8f7731319a7251b63c6e74

Skrevet

Det synes jeg var fælt å lese, alt for strengt -henger ikke på greip!

 

Anonym poster: 127debc93997b59ff751fc1234bc3bad

Skrevet

For strengt at barnet ble igjen!!

 

Men skjønner at barnet måtte ha lue.

 

Du etterlyser grenser. Nå satte jo bhg en grense ang dette med lua. Likevel reagerer du???

 

Anonym poster: 7dca6a604b8a706a00341b18e045ee11

Skrevet

For strengt at barnet ble igjen!!

 

Men skjønner at barnet måtte ha lue.

 

Du etterlyser grenser. Nå satte jo bhg en grense ang dette med lua. Likevel reagerer du???

 

Anonym poster: 7dca6a604b8a706a00341b18e045ee11

 

Det var vel ikke grensen (at barnet måtte ha lue) hun reagerte på. Det var vel heller at straffen ikke sto i stil til grensesettingen....!!!

 

Anonym poster: ac7b2ec7ec1e243846ce55e5b196ba46

Skrevet

Synes forøverig også at det er du som forelder som skal lære barnet grenser. Da klarer det å oppføre seg i bhg og andre steder også. Jeg mener at det er foreldre som har oppdrager ansvaret.

 

Anonym poster: cee4d23eb25829cc0019939e8ef5c690

Skrevet

Jeg tenker at her er det en stor del av historien som er utelatt; I utgangspunktet synes jeg det er helt riktig at dersom man har sagt "tar du ikke på lue så får du ikke være med på bursdag" - så må barnet være med dersom det ikke tar på lue. Jeg ser da tre problemer- det ene er en barnehage som stiller et slikt ultimatum når de sannsynligvis kunne gjette utfallet, dette synes jeg er helt bak mål og fullstendig talentløst gjort. Det andre er et barn som nok ikke er helt enkelt å ha med å gjøre og som nok ikke får den grensesettingen det trenger, og det tredje er mor som mener at barnet burde fått gå uten lue (altså at barnehagen skal gi etter og la ham få viljen sin).

 

PPT er kanskje ikke så dumt - for alle parter?

 

Anonym poster: b7c27de01d44a6f9e2be90c88c126c0c

Skrevet

"så må barnet være IGJEN" såklart... heh.

 

#11

 

Anonym poster: b7c27de01d44a6f9e2be90c88c126c0c

Skrevet

Man må velge sine kamper,og jeg forstår ikke hvorfor barnet ikke kunne få ha hette på,han kunne jo bare putta lua i sekken, tatt på om han kjente han ble kald.barn må faktisk få erfare litt også.

Barnehagen reagerte hårreisende strengt.

 

jobber selv i bhg,og jeg har vært borti slikt selv,og da har jeg bare gitt beskjed om at:

det er greit du kan gå uten,men jeg vil du tar med lue,for vi skal på tur,og kan ikke gåtilbake å hente lue om du fryser.

 

det er snakk om at de må møte barnet ditt,der barnet ditt trenger det.

 

Anonym poster: d92691f22bd8ab862368f8462bb26ee1

Skrevet

Synes forøverig også at det er du som forelder som skal lære barnet grenser. Da klarer det å oppføre seg i bhg og andre steder også. Jeg mener at det er foreldre som har oppdrager ansvaret.

 

Anonym poster: cee4d23eb25829cc0019939e8ef5c690

 

Å himmel og hav! Mener du dette? Det er flere barn som ikke klarer "oppføre" seg i bhg selv om foreldrene oppdrar barnet godt hjem. Akkurat som det kan være motsatt. Barn kan være meget utfordrende hjemme, men engler i bhg.

Nå mener jeg ikke å kommentere barnet ditt HI, men ettersom dette barnet skal utredes av ppt så kan det også være andre grunner til at barn har utfordringer med adferden sin. Verden er ikke svart/hvit, heldigvis :-)

 

Anonym poster: c47e9533da8f7731319a7251b63c6e74

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at barnehagen har helt klare regler om alle skal ha lue på når de skal ut. Så lenge barna fikk skikklig beskjed om hva konsekvensen varav å nekte å ta på lue synes jeg det var en helt grei avgjørelse.

 

Anonym poster: 0bf17771f6d50ffbdf3a771d82c40e46

Skrevet

Dere som mener dette er en helt grei avgjørelse. Hvorfor? Og hva tror dere denne konsekvensen gjør med barnet? Hvordan tror dere denne gutten føler seg når dette er konsekvensen?

 

Anonym poster: c47e9533da8f7731319a7251b63c6e74

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Helt på trynet! flott med grenser altså, men dette er ikke grenser dette er straff!

Alle vet da at straff har liten funksjon. Se bare på våre fengsler vi straffer ikke vi re-sosialiserer.

 

Grenser skal stå i samsvar til hendelsen. Her kunne de taklet dette på tusentalls bedre måter enn det som ble gjort.

 

Her ville jeg gått til styrer og tatt en lang prat. Utestenging lærer barna raskt at ikke er greit, da skal selvsagt ikke de ansatte få lov å stenge ute et barn som er mer krevende enn noen av de andre. herregud for en skuffende barnehage! Dette haadde jeg gått videre med ja!

Skrevet

Barnet er et veldig krevende barn i bhg og bhg sliter med å takle barnet på riktig måte. Vi har hatt møter på møter på møter uten og komme noe vei. Jeg skulle av hele mitt hjerte ønske at barnet var grei i bhgen. Men,jeg får ikke gjort så veldig mye med det når barnet er i bhgen og jeg er hjemme! Det er trossalt jobben dems å passe mitt barn de timene barnet er i bhgen. Krevende eller ikke. Barnet har like stor rett på god omsorg og samme tilbud som de andre barna i bhg selv om det er krevende. Det er ganske frusterende og leit å få negative tilbakemeldinger hele tiden.

 

For 1 år siden ble det oppdaget at barnet mitt har ganske dårlig syn og at det har vært ganske belastende og frustrerende for barnet sånn at noe av oppførselen kan knyttes til dette. I tillegg har barnet litt problemer med språket, det går på uttale så det er ikke alltid at barnet blir forstått. Det har vært logoped i bhg og observert og gitt bhg tips og råd.

 

Barnet hadde ikke vært utagerende i forkant,bare protestert på lue men fikk en voldsom reaksjon i etterkant med utagerende oppførsel.

 

HI

 

Anonym poster: b77dffb9fa6e52a200f4450ca5e83e0d

Skrevet

Dere som mener dette er en helt grei avgjørelse. Hvorfor? Og hva tror dere denne konsekvensen gjør med barnet? Hvordan tror dere denne gutten føler seg når dette er konsekvensen?

 

Anonym poster: c47e9533da8f7731319a7251b63c6e74

Noen regler må de ha i barnehagen. Hva skulle ellers konsekvensen værefor barn som nekter å kle på se når de kal ut være? Påklednng med makt?

 

Anonym poster: 0bf17771f6d50ffbdf3a771d82c40e46

Skrevet

Synes forøverig også at det er du som forelder som skal lære barnet grenser. Da klarer det å oppføre seg i bhg og andre steder også. Jeg mener at det er foreldre som har oppdrager ansvaret.

 

Anonym poster: cee4d23eb25829cc0019939e8ef5c690

 

Å himmel og hav! Mener du dette? Det er flere barn som ikke klarer "oppføre" seg i bhg selv om foreldrene oppdrar barnet godt hjem. Akkurat som det kan være motsatt. Barn kan være meget utfordrende hjemme, men engler i bhg.

Nå mener jeg ikke å kommentere barnet ditt HI, men ettersom dette barnet skal utredes av ppt så kan det også være andre grunner til at barn har utfordringer med adferden sin. Verden er ikke svart/hvit, heldigvis :-)

 

Anonym poster: c47e9533da8f7731319a7251b63c6e74

 

Men, det er heldigvis heller sjeldent da. De fleste jeg vet om klarer enten å oppføre seg overalt, eller ingen steder. Men, såklart finnes det unntak.

 

Anonym poster: cee4d23eb25829cc0019939e8ef5c690

Skrevet

Barnet er et veldig krevende barn i bhg og bhg sliter med å takle barnet på riktig måte. Vi har hatt møter på møter på møter uten og komme noe vei. Jeg skulle av hele mitt hjerte ønske at barnet var grei i bhgen. Men,jeg får ikke gjort så veldig mye med det når barnet er i bhgen og jeg er hjemme! Det er trossalt jobben dems å passe mitt barn de timene barnet er i bhgen. Krevende eller ikke. Barnet har like stor rett på god omsorg og samme tilbud som de andre barna i bhg selv om det er krevende. Det er ganske frusterende og leit å få negative tilbakemeldinger hele tiden.

 

For 1 år siden ble det oppdaget at barnet mitt har ganske dårlig syn og at det har vært ganske belastende og frustrerende for barnet sånn at noe av oppførselen kan knyttes til dette. I tillegg har barnet litt problemer med språket, det går på uttale så det er ikke alltid at barnet blir forstått. Det har vært logoped i bhg og observert og gitt bhg tips og råd.

 

Barnet hadde ikke vært utagerende i forkant,bare protestert på lue men fikk en voldsom reaksjon i etterkant med utagerende oppførsel.

 

HI

 

Anonym poster: b77dffb9fa6e52a200f4450ca5e83e0d

 

Hvis du er hjemme, og synes at barnet ikke har det så bra i bhg, så ville jeg hatt barnet hjemme til jeg fikk plass ett annet sted...

 

 

Anonym poster: cee4d23eb25829cc0019939e8ef5c690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...