Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg er så redd for at noe skal være galt med babyen! Det er jo ikke alt man kan teste for i det hele tatt, men synes det er helt grusomt at man ikke skal få ta f.eks. fostervannsprøve bare fordi man ikke er 38 enda Går det an å betale noen private for å få tatt, eller må man til utlandet? Har tidligere jobbet på spedbarnsavdeling, så har vel sett flere syke en friske barn i mitt liv, kanskje er det derfor jeg er så redd? Har lest at om mor bekymrer seg mye under svangerskapet er det også skadelig for barnet, det hjalp jo veldig :/ Er det noen av dere som har fått et barn som feiler noe, fysisk eller psykisk? vet noen om noe statestikk på dette? Anonym poster: 45591f12467216d18befa851a4b44e10
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Problemet er at fostervannsprøver og morkakeprøver ikke er risikofrie. Det ville være ille å sette i gang masseundersøkelser som skader flere barn enn det redder. Anonym poster: 309a02e94b3bc889c61a0700c851c0ce
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Jeg har vært gjennom 3 graviditeter, med de samme tankene som deg, verre for hvert barn. Det siste var jeg HELT OVERBEVIST om at ikke var friskt. Likevel sitter jeg her med 3 sunne, friske, deilige jenter, så det stemte ikke for min del i hvert fall. Det at du har sett alt som kan gå galt, kan naturlig nok gjøre deg mer bekymret. Men det betyr ikke at det er grunn for bekymringene dine! Anonym poster: 98a92b29a80dba82942b5f9a44faccb7
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 (endret) Jeg er så redd for at noe skal være galt med babyen! Det er jo ikke alt man kan teste for i det hele tatt, men synes det er helt grusomt at man ikke skal få ta f.eks. fostervannsprøve bare fordi man ikke er 38 enda Går det an å betale noen private for å få tatt, eller må man til utlandet? Har tidligere jobbet på spedbarnsavdeling, så har vel sett flere syke en friske barn i mitt liv, kanskje er det derfor jeg er så redd? Har lest at om mor bekymrer seg mye under svangerskapet er det også skadelig for barnet, det hjalp jo veldig :/ Er det noen av dere som har fått et barn som feiler noe, fysisk eller psykisk? vet noen om noe statestikk på dette? Anonym poster: 45591f12467216d18befa851a4b44e10 Jeg har en datter som mest sannsynlig er psykisk utviklingshemmet, dette vil ikke vises på fostervannsprøver ol. 1% av de som blir født er psykisk utviklingshemmet. Det er mye større sjangse for at det ikke feiler barnet ditt noe enn motsatt. Og uansett så vil du elske barnet ditt uansett hva bagasje han/hun har med seg:) Endret 12. november 2012 av ღTyrkiskPepperღ
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Sånn var jeg også gjennom hele svangerskapet! Jeg var på 4 ultralyder som jeg selv betalte fordi jeg hele tiden var overbevist om at noe var galt. Å hver gang viste den at babyen vokser fint å har det bra. Likevel klarte jeg ikke slå meg til ro med det. Men nå sitter jeg med en frisk og sunn 1 åring som det ikke er noen ting galt med Anonym poster: 57634501f8c5e72d6b6ba6f6004aa5ab
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Problemet tror jeg sitter mer i hodet ditt enn i magen din - det er ikke sikkert at en fostervannsprøve ville ha hjulpet deg.Vi har et syndrombarn med hjertefeil, og ble gravid igjen etter noen år. Jeg grudde litt for å bli gravid, trodde at jeg kom til å være nervevrak fram mot UL. Det gikk veldig bra, tenkte lite på det, men var naturlig nok litt ekstra spent når vi først var inne til undersøkelse.Yngste barnet er frisk som en fisk, all eventuell bekymting ville vært bortkastet (som all bekymring er, den løser jo ingen ting)Syndrombarnet har det også veldig bra, strevsom babytid med mye sykdom og operasjoner, mer jobb med språk og litt senere moden - men det er bare en liten del av et helt fantastisk lite barn:) Anonym poster: 76bc502e250dff40ad02d0b85719c617 Anonym poster: 76bc502e250dff40ad02d0b85719c617
Gjest ________ Skrevet 12. november 2012 #7 Skrevet 12. november 2012 Det er ikke noe galt med å få barn, friske eller ei så kommer de til å elske deg og du de. Da skjønner du at det er det viktigste Prøv å ikke bruk energi på å bekymre deg, du har oddsen på fin side og det blir sikkert et friskt barn
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #8 Skrevet 13. november 2012 Tusen takk alle sammen. Jeg vet jo egentlig at det er i hodet mitt det sitter, men rasjonelle tanker hjelper ikke helt. Synes 1% er veldig mye jeg, og her om dagen begynte jeg å tenke på statestikk, og siden ingen jeg kjenner har barn som feiler noe må det statistisk sett skje noen snart, og så fikk jeg en skikkelig fæl tanke om at jeg håper en av de jeg kjenner som har termin før meg får den utviklingshemmede babyen, så jeg slipper. Huff, jeg mener selvsagt ikke det på ordentlig, var bare en sånn grusom tanke som for gjennom hodet Tyrkisk pepper, så leit å høre. Ønsker deg og datteren din alt godt. Anonym poster: 45591f12467216d18befa851a4b44e10
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. november 2012 #9 Skrevet 13. november 2012 Har ingen råd å komme med som ikke allerede er sagt. Men vil bare gjenta at du vil elske barnet ditt uansett. Fokuser på det istedenfor å tenke på alt som kan være gale, som mest sannsynlig ikke er det. Slapp av og nyt tiden. Det er nok av bekymringer både før og etter fødsel, det er bare et tegn på hvor glad du allerede er i barnet Slapp av og gled deg til barnet ditt kommer, uansett hva det bringer med seg. Det må du takle når den tid kommer uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå