Gå til innhold

Dette har jeg spist i dag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slanker meg!

I dag har jeg spist:

En brødskive med smør og egg.

Et stykke laks med pesto og grønnsaker til.

Beskrivelse: Grønnsakene er kokt i vann: to store skiver kålrabi, litt brokkoli, 1 gulrot, 1 potet. Smøret på skiva var vita hjertegod. Laksen var stekt i ildfast form med en spiseskje olivenolje... Brødet er halvgrovt coop-brød..

Kan noen snille sjeler der ute hjelpe meg å telle sånn CA hvor mange kalorier dere tror jeg har spist i dag? Har ikke fått skaffet meg kjøkkenvekt enda men skal ut å kjøpe så snart jeg får lønn! Uansett, jeg kan ikke telle kalorier enda fordi jeg vet ikke hvor mye det er og har så dårlig peiling.. De sidene som finnes på nett må man jo vite mengde.. Dere som har litt peiling, hvor mye tror dere det er sånn ca? :)

Anonym poster: c8c2482eabbecd104e7a4a01697b511e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Slanker meg! I dag har jeg spist: En brødskive med smør og egg. Et stykke laks med pesto og grønnsaker til. Beskrivelse: Grønnsakene er kokt i vann: to store skiver kålrabi, litt brokkoli, 1 gulrot, 1 potet. Smøret på skiva var vita hjertegod. Laksen var stekt i ildfast form med en spiseskje olivenolje... Brødet er halvgrovt coop-brød.. Kan noen snille sjeler der ute hjelpe meg å telle sånn CA hvor mange kalorier dere tror jeg har spist i dag? Har ikke fått skaffet meg kjøkkenvekt enda men skal ut å kjøpe så snart jeg får lønn! Uansett, jeg kan ikke telle kalorier enda fordi jeg vet ikke hvor mye det er og har så dårlig peiling.. De sidene som finnes på nett må man jo vite mengde.. Dere som har litt peiling, hvor mye tror dere det er sånn ca? :)Anonym poster: c8c2482eabbecd104e7a4a01697b511e

Vet forresten det er litt lite mat men jeg rører så lite på meg om dagene.. Sitter mye i ro grunnet helsa, desverre.

Skrevet

Last ned appen "ShapeUp". Der kan du selv legge inn hva du spiser og så regner den ut antall kalorier

Anonym poster: 414cb6c8f1c915da8be7a08d713e9787

Skrevet

Jeg vil tro dette kommer på ca 500 kcal, noe som er ALT for lite! Det er ikke å slanke seg, det er å sulte seg.

Du bør ligge på ca 1600 kcal. 1400 kcal kan funke hvis du er i null aktivitet. Men ved å spise så lite som du gjør, så vil kroppen din til slutt spare på alt den får, og forbrenningen vil gå ned. Så snart du begynner å spise mer vil du fort legge på deg igjen.

Skrevet

Ikke bare jeg som er småspist ser jeg.

I dag har jeg spist en brødskive med leverpostei og 1 1/2 pølse med brød. Hadde ikke sjangs til å spise opp den andre, hehe..

Anonym poster: 7c807a8652e63faea4ad9f892b29a51b

Skrevet

får opp at du har spist 617 kalorier på diett.no

Dette er alt for lite, og dette tror ike jeg er bra i lengden. Fint at du griper fatt i vektproblematikk, og om plagene dine er vektrelatert vil de jo forsvinne etterhvert. Men tror du virkelig at du klarer dette i lengden?

Jeg vil anbefale deg å lage en profil på diett.no, det er gratis, og du kan lett se hvilke matvarer som inneholder mye/lite kalorier. De opererer også ofte med porsjoner, ikke bare gram....

Lykke til :-)

Skrevet
Jeg vil tro dette kommer på ca 500 kcal, noe som er ALT for lite! Det er ikke å slanke seg, det er å sulte seg. Du bør ligge på ca 1600 kcal. 1400 kcal kan funke hvis du er i null aktivitet. Men ved å spise så lite som du gjør, så vil kroppen din til slutt spare på alt den får, og forbrenningen vil gå ned. Så snart du begynner å spise mer vil du fort legge på deg igjen.

Åh, takk for svar! :)

Men jeg er i så lite aktivitet at jeg blir livredd for å spise mere enn jeg forbrenner.

Jeg trodde det kom på mye mere enn 500kcal.. Et egg er vel nesten 100 kcal alene? En brødskive uten pålegg har jeg alltid trodd er på rundt 300kcal.. Er det feil? Pesto har jeg tenkt i hodet mitt at er veldig usunt og stappet med kalorier.. Laks var det noen som fortalte meg at er veldig kaloririkt.. ?

Jeg har lite peiling så jeg trodde at dette lå på kanskje 1000kcal.. Hehe :)

Takk for svar. :)

Skrevet

Jeg regna på det på vektklubb.no... der ble det 778, men vet ikke hvor mange gram kålrabi da, så bare gjettet. men ca 700 da kanskje?

Anonym poster: f795d0877f0fb16c7fa17648f68d6f9c

Skrevet

men du bør spise regelmessig, eller så virker det mot sin hensikt ofte... forbrenningen din blir dårligere om du ikke spiser hyppig nok.. heldst 4 måltider hver dag. trenger ikke være så mye i dem forde :)

Skrevet
får opp at du har spist 617 kalorier på diett.no Dette er alt for lite, og dette tror ike jeg er bra i lengden. Fint at du griper fatt i vektproblematikk, og om plagene dine er vektrelatert vil de jo forsvinne etterhvert. Men tror du virkelig at du klarer dette i lengden? Jeg vil anbefale deg å lage en profil på diett.no, det er gratis, og du kan lett se hvilke matvarer som inneholder mye/lite kalorier. De opererer også ofte med porsjoner, ikke bare gram.... Lykke til :-)

Takk for svar. Flott at du orket :) Jeg beveger meg så lite, skjønner du. Er Livredd for å spise mere enn jeg forbrenner.. :s

Ja, det er veldig lite.. Nå skal jeg jo legge til at jeg ikke har spist kveldsmat enda. Skal hive i meg en salat til kvelds. :)

Tror ikke jeg klarer å leve slik i lengden nei.. Skal gå opp til å spise mere etterhvert når jeg har nådd målvekta. Har

l Spiser variert og sunt da i hvertfall. Mye rene produkter, salat, grønnsaker, kjøtt, fisk, vann, frukt..

Jeg er hjemme om dagene. Vasker litt, ligger myye i senga grunnet helsa, (sliter mye med smerter) handler, sitter enda mere i ro.... lager mat og leker med barnet mitt. Det er slike ting jeg gjør. Trener ikke. Hvor mye tror du jeg forbrenner iløpet av en dag CA? Veier forresten 79kg.

Skrevet
Jeg vil tro dette kommer på ca 500 kcal, noe som er ALT for lite! Det er ikke å slanke seg, det er å sulte seg. Du bør ligge på ca 1600 kcal. 1400 kcal kan funke hvis du er i null aktivitet. Men ved å spise så lite som du gjør, så vil kroppen din til slutt spare på alt den får, og forbrenningen vil gå ned. Så snart du begynner å spise mer vil du fort legge på deg igjen.

Åh, takk for svar! :)

Men jeg er i så lite aktivitet at jeg blir livredd for å spise mere enn jeg forbrenner.

Jeg trodde det kom på mye mere enn 500kcal.. Et egg er vel nesten 100 kcal alene? En brødskive uten pålegg har jeg alltid trodd er på rundt 300kcal.. Er det feil? Pesto har jeg tenkt i hodet mitt at er veldig usunt og stappet med kalorier.. Laks var det noen som fortalte meg at er veldig kaloririkt.. ?

Jeg har lite peiling så jeg trodde at dette lå på kanskje 1000kcal.. Hehe :)

Takk for svar. :)

En brødskive på ca 30 gram (Når man kutter opp brødet i butikken i slik maskin blir det ca 30 gram) er rundt 60-80 kcal.

Ett egg er ca 90-95 kcal.

1 ss med pesto er ca 80 kcal.

Grønnsaker er det lite kcal i.

En laksfilet er ca 170-200 kcal. (150 gram med laks er 255 gram. Mener å huske at en laksefilet er litt unger 150 gram)

Siden poteter varierer i størrelse tør jeg ikke å si ca hvor mange kcal det var i den. Men 150 gram med poteter er 113 gram. Hos oss vil det si 3 små poteter.

Vil anbefale deg å skaffe deg kjøkkenvekt, og melde deg inn i Grete Roede klubben. Der får du lagt inn alt, så lenge du vet hva det veier.

Lykke til :)

Skrevet
Jeg regna på det på vektklubb.no... der ble det 778, men vet ikke hvor mange gram kålrabi da, så bare gjettet. men ca 700 da kanskje? Anonym poster: f795d0877f0fb16c7fa17648f68d6f9c

Her stiger kaloriantallet. Hehe. Det er derfor jeg er redd for å spise mere. Jeg blir litt sulten ja... Men jeg tør ikke spise mere siden jeg beveger meg så lite. Om det var 700kcal i dag + 200 kcal i kveldsmat. 900-1000ckal i dag da. Og man må jo forbrenne1000 kcal mere enn man spiser hver dag for å gå ned et kilo i uken? Det klarer jeg jo ikke om jeg skal spise mere enn det jeg gjør nå :( Huff. Er lei av å være sulten men jeg vil jo gå ned i vekt!!

Skrevet
Åh, takk for svar! :) Men jeg er i så lite aktivitet at jeg blir livredd for å spise mere enn jeg forbrenner. Jeg trodde det kom på mye mere enn 500kcal.. Et egg er vel nesten 100 kcal alene? En brødskive uten pålegg har jeg alltid trodd er på rundt 300kcal.. Er det feil? Pesto har jeg tenkt i hodet mitt at er veldig usunt og stappet med kalorier.. Laks var det noen som fortalte meg at er veldig kaloririkt.. ? Jeg har lite peiling så jeg trodde at dette lå på kanskje 1000kcal.. Hehe :) Takk for svar. :)Anonym poster: c8c2482eabbecd104e7a4a01697b511e
En brødskive på ca 30 gram (Når man kutter opp brødet i butikken i slik maskin blir det ca 30 gram) er rundt 60-80 kcal. Ett egg er ca 90-95 kcal. 1 ss med pesto er ca 80 kcal. Grønnsaker er det lite kcal i. En laksfilet er ca 170-200 kcal. (150 gram med laks er 255 gram. Mener å huske at en laksefilet er litt unger 150 gram) Siden poteter varierer i størrelse tør jeg ikke å si ca hvor mange kcal det var i den. Men 150 gram med poteter er 113 gram. Hos oss vil det si 3 små poteter. Vil anbefale deg å skaffe deg kjøkkenvekt, og melde deg inn i Grete Roede klubben. Der får du lagt inn alt, så lenge du vet hva det veier. Lykke til :)

Takk for svar. Motiverende og opplysende. :)

Skrevet

Jeg veier 61 kilo og er 165 cm lang, og når jeg var 63 - 64 kilo så forbrente jeg over 1300 kalorier sittestillende fikk jeg høre (en slags målemaskin).. Så jo du forbrenner nok mer enn 1000 sittestillende på en dag/døgn vil jeg tro.. På vektklubb har jeg fått utdelt at jeg kan spise 1450 kalorier hver dag uten å trene (stillesittende)for å gå ned i vekt til 58 kg på noen mnd.. Og hvis jeg trener, bør jeg få i meg litt mere mat..

Skrevet

sittestillende = stillesittende.. haha

Skrevet

To vel at hun også hadde på en ss olje da hun stekte laksen. Det er også litt

Anonym poster: fb3d9cbc36826a1d45f8b602c66f2a0f

Skrevet

Hadde en ss olje jeg stekte laksen i ja.. Har også småspist litt cherrytomater.. Og nå spiser jeg en banan. da er jeg vel oppe i 1000kcal da og kan ikke spise mere for å gå effektivt ned i vekt. :(

Skrevet

Du trenger ikke olje når du steker laksen i ovnen og du kunne byttet ut pesto med dressing av lett rømme.

Da kunne du faktisk ha spist minst en brødskive med pålegg.

Anonym poster: fb3d9cbc36826a1d45f8b602c66f2a0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...