Gå til innhold

Når pynter dere juletreet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig vokst opp med å pynte juletreet lille julaften. Men jeg er en sånn person som liker å ha jul hele desember og kaster ut jula 1. januar. Lurer derfor på om jeg skal pynte treet den 20. eller noe i år, så vi rekker å nyte det litt og komme inn i julestemning før julaften.

Anonym poster: 3b8f8dd94055e91c32e7b01a7d3ae402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lille julaften er tradisjon her,men ser ingen problem med å pynte det 20 ende istedenfor.

Skrevet

Vi pynter det lille julaften. Pynter til jul 1.søndag i advent, så da holder det med juletre lille julaften ;)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi pynter ikke på en spesiell dato, men det blir som regel mellom 5-7 dager før julaften.

Skrevet

Jeg er vokst opp med å pynte juletre svart julaften 22. desember og har gjort det selv også. Nisser og annen julepynt kommer frem tidlig i desember fordi jeg liker å ha det fremme en stund.

Anonym poster: a48c7871f1f4b4c20b68873643de0a8e

Skrevet

Pynter leiligheten og juletreet 23 desember. DA er det stemning å våkne opp på julaften da..

Skrevet

Vi gjør akkurat som mrsrogaland :)

Skrevet

Jeg husker ikke helt datoen vi pyntet treet når jeg vokste opp, men det var noen dager før jul, kanskje 19. - 21. desember. Samboeren er vandt med å gjøre det 22. eller 23. Jeg vil helst gjøre det rundt 20. desember, men noen ganger har det blitt 21. også.

Skrevet

Jeg har vokst opp med pynting lille juleaften, men selv pynter vi når det måtte passe. I år regner jeg med vi pynter treet på lørdagen, det vil si den 22. desember.

Skrevet

Lille julaften etter ungene er i seng. Er oppvokst med at da vi våknet juleaften morgen, så sto treet der (med pakkene under)

Anonym poster: ff3a080a980c37d2f80f49d054ee5ed6

Skrevet

Min bedre halvdel er engelsk og vant til at de pynter treet ganske tidlig i desmber. Med små barn og begrenset plass, har vi imidlertid pleid å gjøre den en av adventssøndagene, tredje eller fjerde, men kommer litt an på hvor mange dager det er mellom siste søndag i advent og selve julaften. Jeg synes det er hyggelig å ha det framme en liten stund, så det er greit for meg.

Skrevet

Vokste opp med å pynte det på lille julaften.

Men jeg klarer ikke vente så lenge med egne barn..

Skrevet

Jeg syns det er koselig å pynte til advent i begynnelsen av desember, så pynter jeg til jul lille julaften med nisser og juletre og her blir treet stående litt ut i januar. Hvertfall til 13.dag jul, så vi får tid til å nyte jula likevel :)

Anonym poster: ba518296b630ab1d842adedb84589d1a

Skrevet

23. desember er utgangspunktet. Men etter mye press fra barna så har det blitt noen dager tidligere de siste årene. Juletreet må ut etter nyttår, da har jeg vært mette i mange dager allerede.

Skrevet

Eg for min del vil ikkje øydelegge den spesielle stemninga vetlejulafta kveld, når juledukane har kome på bordet og juletreet er pynta. Eller å sjå ansikta på ungane når dei kjem inn i stova på julafta og ser treet som står og lyser :)

Skrevet

Ca en uke før julaften, da får det stå i to uker før vi kaster det ut 1.nyttårsdag.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

I min barndom ble treet pyntet på dagen julaften, her hos oss har vi vekslet litt mellom lille julaftens kveld og julaften. Niks julepynt før om kvelden julaften. Jul i jula, ikke i førjulstida! Men så varer jula fram til 13. januar også, da. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...