Gå til innhold

gutt 12 mnd som ikke bruker beina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men gjør jeg når fysioterapaut ikke tar det alvorlig at han ikke setter beina under seg når han er 12 mnder?

Føler virkelig ikke at hun tar det seriøst for hun fokuserer ikke i det hele tatt på at han skal bruke beina,kun på at han må lære seg å krype.

Kan jeg gå til fastlegen å be om å bli henvist til en annen fysioterapaut for å få en annen sin mening også?

Anonym poster: b77f1221fa327d9a15ae36f4b16881ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør jeg*

Skrevet

Hva gjør gutten din ellers, da.. Når man jobber med barn, er det viktig med helheten, veldig ofte jobber man enten med ting de klarer, eller med neste trinn på utviklingsstigen. Det innebærer at vi ofte bruker en del tid på å lære noen unger å krabbe. Det at han ikke tar vekt på beina når han er 12 mnd er ikke helt uvanlig, men det blir mer synlig at utviklingen henger litt etter. Hilsen fysioterapeut.

Anonym poster: a817f31fbcc31a35639f636ae5eb77ef

Skrevet

Hva gjør gutten din ellers, da.. Når man jobber med barn, er det viktig med helheten, veldig ofte jobber man enten med ting de klarer, eller med neste trinn på utviklingsstigen. Det innebærer at vi ofte bruker en del tid på å lære noen unger å krabbe. Det at han ikke tar vekt på beina når han er 12 mnd er ikke helt uvanlig, men det blir mer synlig at utviklingen henger litt etter. Hilsen fysioterapeut.

Han åler seg fremover å virker fornøyd med det.

Han går opp i krypestilling men går aldri fremover,fysioterapauten sier at han ikke er sterk nok i magen enda til det.

Men hun fokuserer ikke på at han ikke bruker beina i det hele tatt.

Visst vi prøver å la han stå mens vi holder han,så bøyer han bare seg.

Skrevet

Han åler seg fremover å virker fornøyd med det.

Han går opp i krypestilling men går aldri fremover,fysioterapauten sier at han ikke er sterk nok i magen enda til det.

Men hun fokuserer ikke på at han ikke bruker beina i det hele tatt.

Visst vi prøver å la han stå mens vi holder han,så bøyer han bare seg.

Da tror jeg ikke han er helt klar for å stå ennå. Når han står på alle 4 og krabber, jobber han med stabilitet i hoftene, magen og ryggen. Dette trenger han for å komme seg opp på beina. Noen er stiv i beina og "står" på fanget fra de er bittesmå. Noen gjør ikke det. Min egen lille tass var også litt sen. Han var 13 mnd før han klarte å stå, 19 mnd når han gikk. Nå er han 5 år og holder følge med alle de andre i løpingen.

Det høres ut som om din er godt på vei. La ham være masse på alle 4 hver dag, så kommer dette til å løsne. Det er en tålmodighetsprøve, spesielt når man ser barn på samme alder som har kommet lenger..

Hvis jeg hadde vært din fysioterapeut, ville jeg nok jobbet mye med det samme, i tillegg til å trene på å sette seg opp. Klarer han det? Vi sier ofte at det er bedre å jobbe med det de klarer og nesten klarer fordi da får de små følelsen av mestring:)

Lykke til videre!!

Skrevet

Han er lite oppe på alle 4 dessverre,men han er masse på gulvet hvertfall.

Han går bare rett opp på alle 4,står sånn i noen sekunder også ned igjen.

Nei han klarer ikke sette deg opp selv,å sitter ustødig alene.

Sitter vi ikke bak han så plutselig ramler han bakover eller til siden og slår hodet i golvet.

Skrevet

Han er lite oppe på alle 4 dessverre,men han er masse på gulvet hvertfall.

Han går bare rett opp på alle 4,står sånn i noen sekunder også ned igjen.

Nei han klarer ikke sette deg opp selv,å sitter ustødig alene.

Sitter vi ikke bak han så plutselig ramler han bakover eller til siden og slår hodet i golvet.

Du kan selvfølgelig be om at en annen fysioterapeut kan gi sin mening om saken. Jeg tror de fleste vil være enig i at det er lurt å jobbe med det dere gjør i dag. Dersom du føler at du ikke blir tatt på alvo,r kan du snakke med fysioterapeuten og be henne forklare litt mer hvordan hun tenker. Barna er det kjæreste vi har , og det er ikke moro å føle at ting ikke funker med de som skal hjelpe til. Håper gutten din knekker koden snart!l

Skrevet

Gå til manuellterapeut! Du trenger ikke henvisning og det er gratis. En kollegas barnebarn verken krabbet eller gikk enda han var 14 mnd, viste seg at han.hadde.noen låsninger i hoftene. Et par timer hos manuellterapeut løste problemet. Min søster har en.sønn som hadde KISS, og de fikk ikke god nok hjelp av fysio, kun manuellterapeut løste saken.

Det må sies at det er normalt å ikke sette beina under seg som tolv mnd, men barn krabber som.oftest før det.

Så finn en manuellterapeut og bestill time! Da møter du noen som virkelog har peiling. Jeg har en prematur sønn og er med i prematurforum.på fb, og der er det mange flere enn meg som anbefaler manuellterapeut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...