Gå til innhold

"unormalt" høye barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som har barn som er utenfor normalen når det gjelder høyde? Jenta mi var 97,5 cm på toårskontrollen, litt utenfor kurven.

Anonym poster: df9490783a4fded833c53c0a5f5bb4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min har alltid lagt langt over normalen. Nå er han akkurat blitt 5 år og er 125 høy

Skrevet

Ja, min har alltid lagt langt over normalen. Nå er han akkurat blitt 5 år og er 125 høy

Husker du hvor lang han var når han var to år?

Anonym poster: de73d8ecf96ac2da1fd0f2b78cf17b8e

Skrevet

Gutten min er ikke unormalt høy, men har ligget litt over kurven oppgjennom og er høyest i klassen.

Nå er han 11 år og ca 1,60 høy, 41 i sko.

Nabogutten er veldig høy, får hormoner for å stoppe veksten. Da de sjekket skjelettet i hånden hans lå han an til å bli 2,14 høy, men de har som sagt bremset det da. Han er nå 15 år, litt over 1,90 høy og bruker str 44 i sko.

Anonym poster: b67855618f707722f04e90a77134f52e

Skrevet

Gutten min er like lang. Eller var på toårskontrollen. Det er et halvt år siden, og nå er han en meter akkurat. Syns ikke det er så unormalt mye? Ser ikke på han som unormalt høy, bare en kjekk, stor gutt :) Litt tidlig å si om noe er unormalt vel?

Skrevet

Jenta mi på 18 mnd ligger nesten utenfor kurven på høyde. Så hun er veldig lang for alderen. Skal ikke på kontroll før 2 år nå, og det blir spennende.

Hvor lang og tung er barnet ditt da, Hi?

Skrevet

Herregud, nå ser jeg at du har skrevet lengde. Hvor tung er hun da?

Skrevet

Herregud, nå ser jeg at du har skrevet lengde. Hvor tung er hun da?

Mener hun var 12-13 kg. Er 2,5 år nå, har ikke målt eller veid siden toårskontrollen.

Skrevet

Min yngste er veldig høy, ja. Da han var 5,5 år var han 128 cm (det tilsvarer 8 år i klesstørrelse)

Skrevet

Gutten min er like lang. Eller var på toårskontrollen. Det er et halvt år siden, og nå er han en meter akkurat. Syns ikke det er så unormalt mye? Ser ikke på han som unormalt høy, bare en kjekk, stor gutt :) Litt tidlig å si om noe er unormalt vel?

Hun ligger litt utenfor hele kurven, altså 97,5 % percentilen (eller hva det nå heter). Så kan vel på en måte kalles unormalt :) Men jeg ligger helt øverst på kurven selv, og hadde unormal vekst selv, dog ikke før jeg var en del eldre. Ble sjekket for hvor høy jeg kom til å bli, siden jeg var veldig høy for alderen en periode. Men det stoppet heldigvis av seg selv. Så hun er nok bare lik meg på det punktet :)

Skrevet

Tror sønnen min var rundt en meter i den alderen, nå er han 5 1/2 og 130 cm høy. Høyere enn snittet, men ikke SÅ unormalt høy tror jeg :)

Har ei frøken på 16 mnd som er 84 cm, blir nok litt over snittet hun også.

Skrevet

Jeg var veldig høy som barn. Var alltid den største i klassen, og da de estimerte hvor høy jeg skulle bli, ble jeg estimert til 185. Da jeg var 11 år var jeg 168 cm. Men så stoppet jeg å vokse... Da jeg var 13 var jeg 171, og da jeg var 14 var jeg 172, noe jeg fremdeles er.

Så det er ikke sikkert at man blir så lang selv om man er lang som barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...