Gå til innhold

Trenger hjelp ang barnefar og samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 5 og en gutt på 3 (straks 4). Jeg og bf gikk fra hverandre for 3 år siden. Vi har delt 50/50 fra start. Nå ser jeg at hun eldste ikke trives med denne ordningen. Hun vil bare være hos meg, ønsker ikke å bo hos faren. Hun har kommet med mange utsagn som viser at hun tenker mye på dette, og gråter heftig hver gang hun skal til faren, og dette er ikke sånn type trass som går over etter 2 min, dette plager henne virkelig. Bf nekter å snakke om dette, han avfeier meg hver gang jeg tar det opp, og sier at det skal være sånn det er. Ikke aktuelt med noen annen ordning. Hjemme hos far er det tre sett med barn som fyker inn og ut, mine som er der 50 %, ny dame sine som er der 70% og ei fra før som er der 20%.. ustabilt, og tror jenta mi ikke trives med sånn hjem... vil gjerne ha dem mer, og har bestillt time hos familievernkontoret, og tar det derifra, noen som vet hva jeg kan forvente fremover?Kan også nevne at bf ikke ønsker at barna skal begynne på fritidsaktiviteter, da det blir så mye styr med kjøring og att og fram, og det takler han ikke. Han har dessuten sine interesser som han vil holde på med..

Anonym poster: 26afae52883798ca439683b9404d284e

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har dere delt foreldreansvar? Når ble jenta født?

Skrevet

Jeg har for henne og han for gutten... Virket som en god løsning da, men angrer som en hund nå...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Du som mamma har nok foreldreansvar for begge barna, men har han også for jenta? Mener ikke omsorg / hovedomsorg, men ansvar.

Det jeg er ute etter er at dersom han ikke har foreldreansvar for jenta (om hun er født etter 01.2006 og dere var samboere på samme adresse ved fødsel, eller om han har fått det tildelt i etterkant) så kan hun ikke bo hos ham og da er en 50/50-løsning utelukket.

Skrevet

Ok... er sikkert hovedansvar da, ikke foreldrerett som er delt sånn at jeg har jenta og han gutten...

Vi har 50/50 i dag, da.. hatt siden vi gikk fra hverandre. Men da var vi venner, og ville dele likt fordi vi trodde det var best for unga og også det økonomiske..

Er så usikker her på hva utfallet kan bli.. noen som vet hva som er vanlig praksis hvis vi ikke blir enige og det ender opp i retten?

• 2 uker senere...
Skrevet

Ha jenta di mer, bank igjennom fritidsaktiviteter, og ikke krev mer i bidrag. Lommeboka er ofte svaret hos menn.

Anonym poster: dc1068685a846f6499c8592986f80fc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...