Gå til innhold

Jeg veier 73kg. Er jeg feit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyde minus 110??? Jeg skulle altså veid 48 kg? Jeg veide 48 kg som 14 åring og fikk stadig bekymrede spørsmål om jeg hadde anoreksia!

Hoftene og brystene mine er store uansett vekt og jeg bør veie over 55 for å ikke se syk ut, så den regelen gjelder ikke for alle!

HI: du må nesten se mer i speilet enn på vekta ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyde minus 110..... ja da skulle jeg være 59 kg. Når jeg er 65 har jeg bikinikropp. På 59 hadde jeg hatt stikkende ribbein og hofter og innoverpupper.

Så nei, høyde minus 110 er ikke NORMALregelen.

Skrevet

Enig i at høyde minus 110 umulig kan være "normalt". Da skulle jeg veid 50 kilo, og det gjorde jeg da jeg var anorektisk tenåring. Jeg kler 60 kilo best, altså minus 100. Veier mer enn det nå da :P

Anonym poster: 57f6b635b4742fc780f5137badfc7659

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg veier 73kg og er 169/170cm.

Jeg er nyskjerrig på hvordan folk ser på meg. Føler meg selv tjukk. Hva tror du? Slank, lubben, feit?

Anonym poster: 283eef02551641f8ff267e3f49df1812

Jeg vil vel tro du har en del ekstra da ja, tjukk! men det er det ikke noe galt i da. Men siden du spurte så svarer jeg..

Skrevet
Du er små feit. men om du selv er fornøyd så er det det viktigste, ikke tenk på hva alle rundt deg tenker. jeg lever etter regelen høyde minus 110. Er du 170 høy så burde du veie 60kg. for meg er dette også et par kg for mye. Men kommer ann på kroppsbygning dette er vel den riktige regelen. men du kan godt følge de feites regel og være 10kg overvektig Anonym poster: dc6fcab861020d6dacaaaf944dc0c9c4

Høyde minus 110??? Hvor har du dette fra?

Jeg er 168 høy, og skulle jeg veid 58 kg hadde jeg virkelig ikke sett frisk ut.

Anonym poster: bf58872f39a142b1718a7871d4b79598

Hørtes greit ut det da 168 og 58 kg.

Jeg veier 56 og er 171. Min PT trener sa også at den høyde minus 110 cm er grei å bruke, men selvsagt veiledning. Jeg nekter p gå opp til 61 så det gjelder jo begge veier :)

Skrevet

Litt tjukk.

Er selv like høy, og på vei ned etter fødsel nr 3.

Startet på 78 kg i juni da barselperioden var over og er nå 10 kg mindre.

Jeg følte meg tjukk da jeg var 73 kg.

Føler meg fortsatt tjukk, har 6 kg igjen ned til standardvekta mi.

Men dette her jo også noe med hva man er vant til å være - og jeg er vant til å være 62 kg med samme høyde. Hadde jeg vært vant itl å være 80 hadde kanskje saken stilt seg noe annerledes?

Må nevne at jeg ikke synes det er spesielt negativt å være litt tjukk heller, og mange ser skikkelig flotte ut. Men ikke jeg - kler ikke i det hele tatt å ha ekstra kg.

Skrevet
Jeg veier 73kg og er 169/170cm. Jeg er nyskjerrig på hvordan folk ser på meg. Føler meg selv tjukk. Hva tror du? Slank, lubben, feit? Anonym poster: 283eef02551641f8ff267e3f49df1812
Jeg vil vel tro du har en del ekstra da ja, tjukk! men det er det ikke noe galt i da. Men siden du spurte så svarer jeg..

Så om du skulle beskrevet meg..Feks.. Blondt hår, brune øyne, langt hår og ganske tjukk? Æsj. Var ikke det svaret jeg håpte på men ja, jeg spurte jo :) Jeg er på vei ned i vekt og har allerede gått ned 15 kg. Ønsker en vekt der jeg ikke blir kalt tjukk..

Skrevet
Hadde du vært 1,34 høy, så.

Hadde jeg vært 1.34 så hadde jeg vært tjukk? Så med andre ord syntes du ikke jeg er tjukk når jeg veier 73 kg?

Skrevet

Hadde jeg vært 1.34 så hadde jeg vært tjukk? Så med andre ord syntes du ikke jeg er tjukk når jeg veier 73 kg?

Du kan umulig klare å være tjukk med den vekta til din høyde, hvis ikke du setter grensa for "tjukk" helt urealistisk.
Skrevet
Hadde jeg vært 1.34 så hadde jeg vært tjukk? Så med andre ord syntes du ikke jeg er tjukk når jeg veier 73 kg? Anonym poster: 283eef02551641f8ff267e3f49df1812
Du kan umulig klare å være tjukk med den vekta til din høyde, hvis ikke du setter grensa for "tjukk" helt urealistisk.

Jeg føler meg mye bedre nå som jeg har klart å gått ned litt i vekt. Jeg satt målvekta på 70kg. Nå veier jeg 73.. Lurer på om jeg skal prøve meg på 65 selv om jeg er drittlei hele slankinga. Ser jo her inne at det varierer veldig. Noen tror det er passe, lubben og andre tror jeg er tjukk. Man skal jo ikke bry seg om hva andre mener men jeg tror jeg er fornøyd med en vekt hvor jeg ikke blir sett på som tjukk heller..

Skrevet

Jeg vil tro du er tjukk. Jeg er 178, bred kroppsbygning, og veier det samme. Har også store pupper. Jeg vil ned i 68-69, da føler jeg meg lekker!

Skrevet

Jeg er like høy som deg og er nå ca 65 kilo. Føler meg veldig blubbette og skal på slank.

Jeg tror du er kvapsete, men ikke direkte FEIT

Skrevet

Jeg er 163 cm og 78 kg - og ser helt normal ut. Bruker 38-40 i klær. (Mye muskler, de tar ikke så stor plass som fett pr. vektenhet...)

Vekt er et tall og sier ingenting om hvordan du ser ut.

Drit i tallet og finn ut hvordan du trives med å være.

Anonym poster: b2e4f152c72765db435a897a472bf9bb

Skrevet

Jeg er 75 og 74 cm (akkurat født) syns selv jeg er litt chubby, men andre syns ikke det. Men jeg er vandt til å være syltynn.

Anonym poster: f98fe59b7e7e6d6b47b9ca2bfe428883

Skrevet
Jeg veier 73kg og er 169/170cm. Jeg er nyskjerrig på hvordan folk ser på meg. Føler meg selv tjukk. Hva tror du? Slank, lubben, feit? Anonym poster: 283eef02551641f8ff267e3f49df1812

Så om du skulle beskrevet meg..Feks.. Blondt hår, brune øyne, langt hår og ganske tjukk? Æsj. Var ikke det svaret jeg håpte på men ja, jeg spurte jo :) Jeg er på vei ned i vekt og har allerede gått ned 15 kg. Ønsker en vekt der jeg ikke blir kalt tjukk..

Haha nei nei hadde ALDRI beskrevet deg slik. Om jeg kjenner deg og noen ber meg beskrive deg, beskriver jeg jo deg ikke kroppen din.

Du har jo vært veldig flink allerede skal sies! Men som nevnt over av mange, vekt er vanskelig, noen kler sine kilo bedre enn andre. Noen elsker kroppen sin stor, andre formfull noen syltynn.

Jeg liker former, men jeg på meg selv liker flat mage og stram kropp, men jeg syntes ikke andre damer som er ulik meg er stygge for det!

Min aller beste venninne er det vakreste menneske som har satt sine be på jorden, hun er vel ikke mer enn 165 kanskje lavere og er litt kraftig, men det er slik jeg aldri tenker over. Hun kler seg godt og kler seg selv veldig godt.

Så v er alle ulike altså. Men slik du beskriver høyde og vekt nå er du nok noe tjukk ja.

Skrevet

Kommer jo an på fasong og benbygning - men kun ut i fra tallene så vil jeg si at du er i overkant. Jeg er 167 og veier 60 og er ikke syltynn, men vanlig slank og relativt trent. Da jeg var høygravid var jeg 72 kg.

Anonym poster: b5ee1edcca870750569e04b8540146d8

Skrevet

Jeg er nyskjerrig på hvordan folk ser på meg. Føler meg selv tjukk. Hva tror du? Slank, lubben, feit?

Jeg tror du er helt normal!! Jeg er 1,62 cm høy og da jeg veide 73 kg var jeg fremdeles ikke feit. I overkant, jada, men slettes ikke feit!! Noen ville kanskje ha sagt det, men de velger jeg å la være å høre på! Jeg valgte likevel å gå ned i vekt, for jeg trivdes ikke i den størrelsen, men at du er feit, det går jeg rett og slett ikke med på!

Jeg har gått ned 10 kg, føler meg slank, men noen mener sikkert at jeg fremdeles burde bli tynnere. De velger jeg fremdeles ikke å høre ¨på.

Jeg ville i hvert fall ikke tenkt at du er tykk, spesielthvis du er proporsjonert..

Anonym poster: 77d0f2a0dcbab233baa6e6e7ee44f629

Skrevet

Jeg er 160 og veier ca 57 kg, for mye for min del. Burde ihvertfall gått ned 5 kilo, kanskje mer.. Men så ser jeg veldig fort feit ut med min høyde og litt ekstra på kroppen. Trener nå da, så musklene har begynt å komme seg :) Vil ikke si du er feit, kommer helt an på hvordan du bærer vekta.

Anonym poster: b38426348aa0ada2f7edac4da51c401c

Skrevet

Kommer helt an på kroppsfasongen !! Kan jo hende du har fine former og bærer kiloene bra :)

Selv er jeg samme høyde, men 20 kg lettere...tynner armer og bein, men allikevel for mye rundt livet...

Ikke alle som er født med former gitt...

Tipper du ser mye bedre ut enn du selv tror..

Anonym poster: c5ae7f4461177ae00a9c190abb08823d

Skrevet

Den regelen kan ikke stemme på meg i allefall, da skulle jeg veid 53 kg, det har jeg ikke gjort siden barneskolen. drømmevekta mi er 57 kg, men jeg vet at det ikke ser bra ut på meg. veide det på ungdomsskolen. vil ha kropp som en kvinne, ikke en pubertal fjortiss. jeg vil ikke si du er feit. men i ytre skiktet av passelig. jeg er 164 cm og veier 73 kg, jeg synes jeg er litt tjukk, men ikke feit. i tillegg har jeg et veldig anstrengt forhold til mat og sliter med "spiseforstyrrelser". får bare ikke av de babykg som kom med 3 mann ;( menmen.. får bare spise litt mindre, trening er jo bare å glemme med 3 små å 100% jobb så! :P

er du fornøyd er det alt som teller HI! jeg liker en kvinne med former!

Skrevet

Sier som flere andre; det kommer heeelt an på fasongen!

Jeg er 179cm og ca 60-63kg. Hvis du tror du er tjukk, skulle man tro jeg er syltynn. Men det er jeg altså ikke; kraftig benbygning, pupper og fotballår. Slank, men ikke tynn. Jeg veier meg omtrent aldri (om ikke jeg må/bør ifbm f.eks graviditet), men forstår jo at du veier når du slanker deg. Uansett, du ser ikke HVA som veier x antall kg, om det er fett eller muskler. To personer med lik vekt og høyde kan jo ha veldig forskjellige kropper. Finn ut hvor du vil stramme inn og hvilken str du vil være, så vil du nok trives :)

Lykke til med slankingen!

Skrevet

Du er små feit. men om du selv er fornøyd så er det det viktigste, ikke tenk på hva alle rundt deg tenker. jeg lever etter regelen høyde minus 110. Er du 170 høy så burde du veie 60kg. for meg er dette også et par kg for mye. Men kommer ann på kroppsbygning dette er vel den riktige regelen. men du kan godt følge de feites regel og være 10kg overvektig

Anonym poster: dc6fcab861020d6dacaaaf944dc0c9c4

Du høres smart ut!

Til HI: Umulig å si.

Jeg er 160 og ifølge glupingen over her burde jeg da veid 50 kilo, jeg hadde da vært skinn og bein. Jeg har kraftig benbygning og må veie minst 62 for å se kvinnelig og sunn ut. Alt under blir jeg seende syk ut av. Moren min derimot har det motsatt, fordi hun har spinkel benbygdning.

Men sånn generelt, nei, du høres ikke feit ut. Jeg ville gjettet slank.

Skrevet

-___-

Anonym poster: a78554cc0db6b794c9c91d3cd0bed68a

Skrevet

Ser for meg at du har endel former;) er selv like høy som deg og veier 60 kg. Bruker størrelse 36.

Anonym poster: 08daab7cb2cc46b08e3dc7dbd8284bcc

Skrevet

Vil tro ut ifra infoen at du er smålubben ja.. men hva vet jeg?? Kommer an på om du trener, hva du evt trener.. men vil tro de fleste har et speil og en trivselsvekt. Så å spørre om det på et forum der ingen kan se deg er igrunn håpløst. Når du ser deg i speilet.. hva ser du? Se bort ifra vekta! Den teller ikke! Liker du det du ser så tommel opp! Synes du det er for mye der så tren og spis litt sunnere... Jeg er 166 og 54 kg. Er jeg for tynn tror du??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...