Jannike123 Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg skal ha barnedåp til søndag og skal lage snitter. Er det noe jeg kan forberede på lørdagskvelden? Eller er det best å stå opp grytidlig og lage alt rett før? Skal ha roastbeef, skinke og ost, eggerøre og laks, egg og reker, skinke og italiensk salat og karbonade (ferdigkjøpt)
Gjest mphs Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Du kan kutte opp gr.sakene og ha de i hver sin tette boks klare til å legge på maten. La smøret være romtemperert om du skal bruke ekte smør. Ha eggene klare i en kjele for å ta på varmt vann ved koking. Bland klar eggerøren og ha den i en bolle i kjøleskapet.
Februargullet2013 Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Det går nok kvelden før,men mer ferske samme dagen da
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Du kan jo kutte det meste av garnityr kvelden før, vaske salaten, lage eggerøren og koke eggene Sett da eggerøren på kjøl nå den er helt kald så den ikke blir misfarget. Spre den godt utover et fat så går det kjapt. Skrell eggene, prøv å få de så hele som mulig, å skrelle under rennende lunkent vann er fint. Legg eggene i vann på kjøl. De holder seg mye bedre Ut i fra det du skriver er nok det det eneste jeg hadde gjort dagen før. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå