Gå til innhold

Ordinær UL på sykehus


IdaPingPong

Anbefalte innlegg

Heihei :) Lurer på om noen har vært på første S.kontroll og fått svar på den ordinære UL i uke 16-19??? Som legen har bestilt.. Leser på noen forum at de har fått innkallelse tidlig og andre ikke?? Eller må man bestille den på egenhånd? Jeg skjønner ikke noe.. Syntes gyn min er så uforståelig.. Dette er vårt første barn, men skjønner ikke stort jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min bestilte for meg da jeg var på kontroll i uke 12. Fikk bekreftelsen i posten nå nettopp. Ordinær UL på St. Olavs når jeg er 17+5 :)

 

Foreslår at du ringer legen din for å forsikre deg om at det er sendt inn rekvisisjon på ordinær UL for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var til første ordinære svangerskapskontroll 6. Nov (var da 11+6). Da henviste legen meg til den ordinære ul i uke 18, og bare 3 dager etter fikk jeg brev fra sykehuset med time til ul. Så sånn fungerer det her, hos min lege. Jeg mener det er legene som skal henvise til ul. :) men kanskje du kan ringe legen din og spørre siden du er usikker på dette. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos gyn 7 Nov... Er jo tidlig og få brev.. Har jo vært helg.. Får bare ha is i magen. Men hadde vært deilig med å ha en dato å se frem til.. X fingrene at det blir uken før jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til 1. kontroll hos lege da jeg var 11+6, og skal til første besøk hos jordmor i mrg 13+5. Da skal hun ordne time til ordinær UL, har legen min sagt. Tror det blir før jul, føles i alle fall leeeenge å vente til etter nyttår, da rekker jeg å passere 22 uker først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor ja, gyn anbefalte meg å vente med det til jeg var passert 20 uker +++.. Men ringer neste uke på sykehuset og hører om de har hørt noe fra gyn.. Hun er ikke kjent for å være kjapp på avtrekkeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk bestilt time når jeg var på første legetime. Var da ca 8 uker på vei!

 

Jeg skal på ultralyd 19 desember da er jeg 17+3 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fastlegen som søkte fødeplass for meg da jeg var på første kontroll rundt uke 11. Fikk ikke førstevalget på fødested, så fikk inkallelse fra sykehuset som sto på nr 2 på lista ca en uke etter at jeg var hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var fastlegen som sendte inn henvisning til sykehuset. Var hos han på kontroll i uke 12. Sist gang var det jordmor som sendte inn. En uke igjen så skal vi på ul..wohoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...