Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 For en stund siden bestemte jeg meg for å komme igang med en livsstilsendring og gå ned i vekt. Har nå gått ned 11 kg siden august, men har ikke fått en eneste kommentar. Selv om jeg må ned 20 kg til, så merker jeg jo det veldig godt på klær, bare ikke på de rundt meg.. Hvorfor? Anonym poster: b1ff29db818726c0d16c4f84ee61eb02
TPK Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 For det første merker du det nok mye bedre selv enn det andre gjør. Men 11 kg burde jo være synlig for de fleste... Jeg tror mange er "redd" for å kommentere vekt i det hele tatt, fordi det fort blir oppfattet som at du var feit før. Altså hvis man sier at du har gått ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 jeg vet ikke. men som du sier så skal du ned noen kg til. kansje folk er redd for å såre deg med å si feil ting. veldig lett å tolke det folk sier feil. Anonym poster: 27badf3bd33d64058b0a19bc814cd487
BikkjeBisk Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Tror det har med at de ikke tørr for at det kan være et sårt punkt for mange. Min mor sa ingenting, men da jeg fortalte om de sa hun at hun hadde sett det og jeg fikk mye skryt
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Jeg er ikke så veldig opptatt av andres vekt, og det er veldig sjeldent jeg kommenterer vektoppgang eller vektnedgang hos andre. Det er vel som noen over her sier, at jeg er redd det skal bli oppfattet som "før var du ikke så flott som nå". Mammaen til ei klassevenninne av datteren vår tok fedmeoperasjon forrige vinter, og jeg kunne fint se at hun hadde gått MASSE ned i vekt da jeg så henne sist. Likevel fikk jeg meg ikke til å kommentere dette:p Kanskje jeg burde ha gjort det..?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Jeg kommentere aldri andres vekt. Trodde det var vanlig høflighet å ikke gjøre det? Når man kommenterer vektnedgang så sier man jo på en måte indirekte at: "du var tjukk før og jeg la merke til det på en negativ måte". Anonym poster: 6746b85f2e5e06d7488ef1be8c06f60f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #7 Skrevet 12. november 2012 Jeg opplevde det samme da jeg skulle ned ca. 25 kg., og når man har såpass å bli kvitt tar det faktisk en stund før det synes ordentlig for de rundt deg - spesielt om du ikke har anskaffet deg nye/mindre klær;) Anonym poster: 8d17a1c627abb7df024869b1257f09b5 Anonym poster: 8d17a1c627abb7df024869b1257f09b5
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 12. november 2012 #8 Skrevet 12. november 2012 (endret) Jeg er en sånn som ikke ser vekta til folk, aner ikke om folk har lagt på seg fem kilo eller tatt av ti. Samboeren min la på seg ti kilo uten at jeg merket det...heh...men om noen helt tydelig har gått ned i vekt skal det litt til før jeg kommenterer, vet ikke hvorfor, men er vel redd for å treffe et sårt punkt, eller noe. Blir litt i samme gata som at jeg ikke kommenterer hvis noen legger på seg (hvis jeg da ser det altså), er vel opplært til at man ikke nevner den store rosa elefanten i rommet om dere skjønner. Selv om vektnedgang ofte forbindes med mer positive ting enn -oppgang. Endret 12. november 2012 av UndrendeUllteppe
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #9 Skrevet 12. november 2012 Som andre skriver, folk tør ikke/er for høflige til å kommentere vekt, rett og slett, men du kan tro de ser det! Selv gikk jeg ned 11 kg for en tid tilbake, noe som var veldig synlig, men de eneste som kommenterte det var nær familie. Først noen måneder etterpå var det en kollega på jobb som forsiktig spurte om jeg hadde slanket meg, og det kom frem at det ikke bare var hun som hadde lagt merke til det;-) Anonym poster: ee4b967d48b2710ab64a41fb7c8d6b10
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #10 Skrevet 12. november 2012 Jeg gikk ned en del kilo for noen år siden, og da var det heller ingen som sa noe. I ettertid viste det seg at en del på jobb hadde trodd jeg var syk og ikke turt å spørre, og derfor ikke kommentert det. Gikk ned ganske fort, så antakelig derfor de trodde noe var galt. Folk er gjerne veldig forsiktige med å kommentere vekt om de ikke vet at du slanker deg og at det er meningen å gå ned. Anonym poster: 1239c3c727a35d00c57264ddac2975ab
moskvamarit Skrevet 12. november 2012 #11 Skrevet 12. november 2012 Jeg gikk ned mye over kort tid,og jeg ble daglig gransket,kommentert og inspirert! Og det var helt jævlig! De trodde jeg var blitt spisefortyrret,forsto jeg ganske snart,og å spise lunsj på jobb ble et mareritt! Vær glad du får være i fred for kommentarer! Det er frekt å kommentere andres kropp,rett og slett
Musemorbr / Skrevet 12. november 2012 #12 Skrevet 12. november 2012 Kommenterer ikke andres vekt med mindre de selv tar opp temaet. Har noen i nær krets som går ned og opp rett som det er. Har sluttet å legge merke til endringene. Ser det ikke engang når jeg blir fortalt det og hvis hvor stor buksa har blitt osv. Folk får slanke seg som de vil, jeg regner ned de gjør det for egen helse og velvære og ikke for å få skryt. Jeg legger merke til om de har blitt lykkeligere, ikke slankere, og så gir jeg heller komplimenter på hvor strålende vakker de blir av å være så glad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå