Gå til innhold

hva gjør/tenker dere når..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere er nedfor, mener ikke livet er verdt og leve og føler at du ikke er noe "bra"..

Trenger tips...

Anonym poster: 155ac2bec6c6261217fc009d4722d3af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da bør man oppsøke noen slik at man ikke er alene.

viktig å få pratet med noen om det. venner, nær familie, noen man stoler på.

Anonym poster: 7cb9ef46940219a44a8d1811e30dbb0d

Skrevet

Prater mye med sambo om det... Men er slitsomt... Gråt 2t inatt pga tanker og bekymringer...

Og det er slik jeg beskriver i første innlegg hver dag. Alt fra kroppen min som jeg misliker det er noe feil på til noe bekymringer... hi

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Det du beskriver her er ikke bare å være nedfor, dette er noe du må ta opp med legen. Dette høres ut som en depresjon.

Skrevet

Så ille har jeg det heldigvis aldri. Høres ut som du trenger mer hjelp enn litt sjokolade og samtaler med en partner. For det er det jeg tyr til når jeg er nedfor. Du høres ikke nedfor ut, men deprimert.

Klem

Skrevet

Jeg går til psykolog, men denne uken har psykologen fri... Jeg har ptsd og bruker atarax for å lettere få sove om nettene... Aner ikke hva eller hvordan jeg skal klare dette videre..... Og nå det nærmer seg juletider er det enda verre..

Hi.

Skrevet

Her er min liste som hjelper meg i deprimerte perioder:

- Planlegg noe du gleder deg til. Feks kjøp teaterbilletter, avtal en venninnelunsj, planlegg en langhelg borte, planlegg neste ferie, legg noen helgeplaner

- Vær fysisk aktiv. Dersom du ikke vil/orker trene er det masse andre alternativer. Gå en tur på kveldstid, gå til butikken, sykle en tur, dra i skogen i helga, ta en tur i svømmehallen.

- Vær sosial. Både på jobben og på fritida. Lag deg avtaler. Engasjer deg i kollegaene dine. Orker du ikke snakke så mye så avtal i det minste en kinotur med en venninne.

- Vær snill med deg selv. Spis sunt og regelmessig. Og forsøk å få nok søvn. (selv om jeg ser at du sliter med det) Trøstespising løser ingenting, det gjør bare vondt verre. Sørg for å gjøre deg fin hver dag, det er ikke lov å henge rundt i joggebukse og se ut som et uvær. Ta på deg klær du ser bra ut i og litt sminke. Har du råd tar du et frisørbesøk, manikyr, spa eller liknende.

Håper noe av dette kan hjelpe.

Lykke til, jeg vet hvordan du har det!

Anonym poster: 8df23a331c3c06e22dc4ff96fb6219cf

Skrevet

Problemet er at jeg har problemer med å glede meg til noe, ingenting er "artig" eller festlig lengre... Og da stopper veldig mye... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...