Gå til innhold

Har innsett jeg bor i en liten by der alle sladrer! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, da skal tydeligvis gubben og jeg flytte fra hverandre... I følge bygdasladderet..

Og hun som hørte dette kunne ikke bare spørre oss, hun måtte si det til svigers.. Gud, noe så irriterende!

Anonym poster: bcb4c4862f28006e8dbc5838681edfc6

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Huff....

Svogeren min hadde visstnok malaria her for noen år siden...hva folk koker sammen...

Skrevet

Haha, det er så mye rart... Men man får bare prøve å ta det som underholdning. ;)

Skrevet

Skjønner ikke at folk gidder eller hva som er poenget.

Vi bor på bygda hvor alle kjenner alle (vi er tilflyttere) og vi har ikke så mye kontakt med de som bor her utenom når vi tilfeldigvis møter på dem, men de få gangene vi er på besøk hos noen e.l så får vi som regel alltid høre noe om andre, så vi "vet" mye om folk vi ikke kjenner som bor her.

For min del orker jeg ikke engasjere meg i det som blir sagt da jeg vet at mye gjerne bare er rykter.

Ikke hørt noe om oss ennå, men det er vel fordi vi ikke har noen som sladrer til oss om hva som blir sagt ;)

Anonym poster: 03cee4bd3c23eece6a57d4e08947aa00

Skrevet

Ja, man må bare prøve å overse slike ting, men så irriterende til tider. Der jeg bodde før, fikk jeg plutselig høre at min søster røyka hasj... Noe hun selvfølgelig ikke gjorde. Men da var det noen da som ville sette ut et rykte.

Huff, slike fjortiss-greier irriterer meg. Hører jeg noe sladder om noen jeg kjenner, så spør jeg hvertfall de om det eller sier i fra hva som blir sagt på bygda. Gidder da ikke å sladre til andre om noe jeg ikke en gang aner om er sant...

HI

Anonym poster: bcb4c4862f28006e8dbc5838681edfc6

Skrevet

Tror det beste man kan gjøre hvis man vet hvem det er som setter ut ryktene er å ta det opp med ryktesprederen?

Skrevet

Venninna mi tok visst abort for en stund siden, ifølge bygdesladderen.. Men det stemmer jo ikke!

Det er bare noen folk som har for lite å gjøre, så da koker de sammen noe "spennende" sladder.

Anonym poster: 8cee464925ad74600a20dce92a48b05b

Skrevet

Uff sånt er fælt.

Prøvde meg på å bo i min samboers hjemby et par år. Det er en liten by, der nesten alle kjenner alle. Uansett hvor man er og hvem man snakker med så sladres det om andre. Holdt på å bli sprø til slutt jeg og ikke minst nervevrak for hva de sladrer om meg om. Glad jeg(vi, fikk med meg samboeren da heldigvis) flyttet til slutt og ikke snakk om at vi skal flytte tilbake dit noen gang.

Dette er visst ganske vanlig i dette området samboeren min kommer fra. Kjenner ei som bor en times tid fra denne byen og hun hadde truffet igjen en gammel bekjent på butikken en dag og de hadde pratet en stund. Da tok det ikke lang tid før ryktene gikk om at hun hadde giftet seg og var gravid med denne tidligere bekjente. Hus hadde de visst også kjøpt seg. Så for enkelte skjer ting raskt ja. Og det uten at de vet det selv først.

Anonym poster: fe9a129fae0ababc28042137ba9f08c3

Skrevet

Jeg hørte at jeg hadde kreft! Stemte IKKE ;)

Anonym poster: 9842c91b4513a7c82049c5f0582e1aae

Gjest amandine
Skrevet

Vi ble skilt, vi også, her tidligere i høst, kunne svigermor storskrattende fortelle. Hun hadde fått spørsmålet fra damen i kassen på matbutikken som ikke helt kunne skjønne at vi var skilt selv om "pålitelige kilder" kunne informere om det. Har heldigvis en stødig svigermor med rak rygg og sans for humor!

Skrevet

Da vi giftet oss for en del år siden så var jeg jo så klart gravid...iflg bygdedyret. Noe som ikke var sant for to år senere:D

Folk (særlig gamle sladrekjærringer) bare går ut fra at ting er som de tror og plutselig "vet" hele bygda det. Blir også helt oppgitt..

Anonym poster: 20dbf6693724529eaac5dd6aa16a7d21

Skrevet

Har ikke merket så mye til det enda, men svigermor kom sjokkert hjem fra jobb og kunne fortelle at det var blitt kastet egg i hennes barnebarns bursdag, i følge skolen. Men det trodde hun ikke på for så ufornuftige mente hun ikke vi var :D Men der tok jammen kjerringa feil gitt! SÅ ufornuftige sønn har hun faktisk og jammen blei han forbanna over ryktene også :D

Anonym poster: 078795a63495f6f4dd9d3c069a88d9fb

Skrevet

Jeg har vært gravid i allefall to år nå ifølge bygda, og butikkdama spør gang etter gang. Er gravid nå da, så da er vel ryktesprederne fornøyd.

Butikkdama (samme dame) spør også ca en gang i mnd i flere år nå om pappa har flyttet fra dama si, og nei det har han ikke, men DE skal snart flytte!

Kan ikke dra på butikken på dagtid om jeg er sykmeldt, for da blir det alltid mas om hvorfor jeg ikke er på jobb, hva feiler meg, er jeg kvalm-gravid?!

Har blitt nok for meg nå, så drar heller på annen butikk som jeg må kjøre til, selv om jeg bor rett bak butikken.

Anonym poster: 65826f04d9d84d3287b6fef27602aeda

Skrevet

Bygdedyret er flott ja..jeg er visst både eksnarkoman og alkoholiker, jeg. Kjenner ingen plass at jeg gidder bry meg, sier igrunn mere om de som lager en sannhet..

Skrevet

Jeg møtte mannen min på skolen, han var lærer og jeg var elev (men ble ikke sammen før over ett år etter ejg hadde gått ut av skolen.

det var siste semester på skolen og han kjørte meg og ei veninne til flyplassen for vi skulle på storbytur vi jentene.

Men nå for ikke lenge siden fikk mannen høre at "alle" trodde vi(jeg og han) dro til paris og giftet oss i hemmelighet allerede da! haha...

Vi er ikke gift den dag i dag en gang :P Og folket her har tatt avstand fra meg pga jeg har barn og ikke er gift (akkurat som om det skulle være en synd).. sær bygd altså.. glad jeg flytter om ikke lenge!!

Anonym poster: 79e35eacb15c34d7d0184e892cd9c413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...