Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Når jeg ringer og ber om time og det er helsesekretær nr.1 som tar telefonen er det alltid to uker til legen har ledig time. Ringer jeg og sekretær nr.2 tar telefonen får jeg time maks et par dager frem i tid hos legen min. Rart det der ... Anonym poster: 9b0bffe15c0d16092037431dc2cedc99
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Selvom alvorlighetsgraden er den samme? Anonym poster: 6d847c5a52045bd5426126f8d80345b0
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 De gangene jeg har ringt gjelder det depresjon og angst. Ringte nå og fikk hun nr.1 og fikk ikke time før 23. november og sykmeldinga mi går ut til onsdag. Jeg er ikke bedre og hvordan jeg skal klare meg i 2 uker på jobb før jeg får snakka med legen er ikke godt å si Anonym poster: 9b0bffe15c0d16092037431dc2cedc99 Anonym poster: 9b0bffe15c0d16092037431dc2cedc99
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Da er det litt rart ja. Du må jo ha ny time for å fornye sykmeldinga, om ikke legen gjør det over tlf da.. Anonym poster: 6d847c5a52045bd5426126f8d80345b0
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Får ringe igjen i morgen og håpe hun andre er på jobb så jeg enten får time eller fornya den Anonym poster: 9b0bffe15c0d16092037431dc2cedc99
BikkjeBisk Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Kan du kanskje be om at legen din ringer til deg? Men jeg har bedt om å få sykemelding tilsendt i posten, det har jeg..
Gjest Visten Skrevet 12. november 2012 #7 Skrevet 12. november 2012 Har du sagt det til helsesekretæren da - at du sliter og at sykemeldinga må forlenges? Jeg får alltid time, men ofte blir det hos turnuskandidat eller andre leger enn fastlegen min dersom det haster. Hovedsaken er at jeg får en tid og at det settes opp oppfølgningstime hos fastlegen også.
Martin+Mamma Skrevet 12. november 2012 #8 Skrevet 12. november 2012 noen ganger er det avbestillinger, andre ganger ser vi på notatene at det ringes for andre gang å prioriterer det mer. men når du vet at sykmeldingen din går ut, og du ikke er bedre hvorfor bestiller du ikke time før?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #9 Skrevet 12. november 2012 Skal ringe igjen i morgen for nå er de stengt -.-Jeg har ikke ringt før for jeg har følt meg bedre, men igår sa det stopp for meg igjen og jeg gikk rett i kjelleren igjen. Og når jeg har jobba for å bli bedre har jeg rett og slett glemt hele legen Anonym poster: 9b0bffe15c0d16092037431dc2cedc99 Anonym poster: 9b0bffe15c0d16092037431dc2cedc99
Martin+Mamma Skrevet 12. november 2012 #10 Skrevet 12. november 2012 ring når de åpner imorgen, hvis du ikke får time noe før be om å settes opp på telefonlista så kan du snakke med legen din om sykmelding fram til du har time. hvis du er i ett behadlingsopplegg for depresjon er det kanskje lurt å ha faste avtaler, feks at du settes opp til ny konsultasjon den dagen sykmeldingen går ut. hvis du føler neste mnd at du ikke trenger det er det jo bare å avbestille god bedrig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå