Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett at man finner ut at man skal gifte seg og holde bryllup. Er et halvt år kort forberedelsestid? Og noen som har lure tips til hvordan å holde det forholdsvis rimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs kor fancy det skal vere. Her fant foreldra våre ut at dei skulle arrangere bryllupsfest etter at vi gifta oss på tinghuset. På 1 1/2 mnd hadde dei laga eit fint bryllup.

Skrevet

Kjenner noen som skal gifte seg juni 2014, og de er allerede begynt smått med planlegging.

Anonym poster: 11c37695464a8b49c405b8b1e69d0b1c

Skrevet

Vi brukte seks uker paa planlegging fra vi bestemte oss. Men saa kom noen ting ganske enkelt til oss og mange stilte opp og hjalp til. Presten var en venn og festlokalet var restauranten der brudgommen jobbet blant annet. Et halvt aar hores ut som massevis av tid i min verden. Lykke til.

Anonym poster: 6f2f01b85eccafc3376d05b66365886d

Skrevet

alt er egentlig avhengig (som stjerne sier) hvor fancy skal det være. Selv om man kan gjøre fancy bryllup på kort tid om du tenker å gifte deg utenfor sesong (mai-sept)....

Om du vil ha det rimelig, tror jeg du må moderere gjesteantallet noe. Stort sett regner man minimum 1000 no per hode i bryllup, og dette inkluderer som regel ikke alkohol.

Du kan jo spare masse på å lage maten/kakene og dekorasjonene selv med hjelp av familie. Handle vin på polet, og ha det i et grendahus o.l. Man trenger heller ikke bruke 20,000++++ på brudekjole og annen påkledning, men kjøpe brukt eller på internett.

Og selvfølgelig kan du planlegge et bryllup på 6 mnd!

Gratulerer, og lykke til :-)

Skrevet

Vi fant ut i januar at vi skulle gifte oss i august, og organiserte nesten ingenting før utpå våren. :)

Giftet oss i kirken i en kort seremoni, hadde partytelt hjemme i hagen, mannen ordna mat via jobben (han er kokk), en kollega av ham tilberedte den. Hadde "fancy" grillmat-buffet.

Jeg kjøpte kjole via nett til 500 kr, ordna hår og sminke selv, og svigerinna mi var fotograf. Brukte vår egen bil.

Ringene er av titan og ble kjøpt til 4500 kr for paret, inkludert 3 diamanter i min.

Svigers dekket matutgifter, mine foreldre drikke.

Vips hadde vi et billig og enkelt bryllup, som folk storkoste seg i. Flere har sagt at det var det koseligste bryllupet de hadde vært i på lenge. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...