Gå til innhold

Noen som har byttet yrke til noe heeelt annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet förskolelärer og har videreutdanning i spes.ped. Jobber i barnehage, og kjenner at jeg ikke har energi lenger til å jobbe der. Lysten og gleden med å jobbe med barn har forsvunnet helt, dette pga store barnegrupper, slitne voksne, slitne barn, vikarer som kommer og går, og stadig flere ting som skal bli gjort i en hektisk hverdag, som man rett og slett ikke får gjort... Etter 6 år i barnehage föler jeg meg helt "tom".. Men aner ikke hva annet jeg kan tenke meg, eller hvor jeg evt kan jobbe.

Har noen av dere byttet yrke, isåfall til hva? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har byttet yrke flere ganger, men har holdt meg innenfor den utdanningen jeg har (stor variasjon med yrkene). Med den utdanningen du har, er det mange muligheter. Du kan begynne å jobbe i administrasjon (faglig, opptak e.l.). PPT, personalarbeid, rekruttering mv kan også være mulige områder.

Det kan hende du må ta litt mer skole, men førskolelærerutdanning er et godt utgangspunkt

Lykke til!

Skrevet

Jeg er barne -og ungdomsarbeider. I voksen alder tok jeg ny vgs utdanning, som tannhelsesekretær. Jobben min er å kjøre cnc styrt maskin. Har vært sykemeldt 1 år og akkurat gått over på aap, men elsker jobben min, og håper jeg klarer å komme tilbake :)

Har ingen utdanning eller erfaring. Gikk som ekstra i noen uker før jeg fikk fast ansettelse.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg venter en liten en i juni, og så er planen å pröve å stresse ned inntil videre, selv om det er vanskelig.. så skal jeg kose meg masse, masse i barseltiden, og så söke nye utfordringer! Får se hvor jeg havner tilslutt :P

Skrevet