Gå til innhold

Noen som har byttet yrke til noe heeelt annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet förskolelärer og har videreutdanning i spes.ped. Jobber i barnehage, og kjenner at jeg ikke har energi lenger til å jobbe der. Lysten og gleden med å jobbe med barn har forsvunnet helt, dette pga store barnegrupper, slitne voksne, slitne barn, vikarer som kommer og går, og stadig flere ting som skal bli gjort i en hektisk hverdag, som man rett og slett ikke får gjort... Etter 6 år i barnehage föler jeg meg helt "tom".. Men aner ikke hva annet jeg kan tenke meg, eller hvor jeg evt kan jobbe.

Har noen av dere byttet yrke, isåfall til hva? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har byttet yrke flere ganger, men har holdt meg innenfor den utdanningen jeg har (stor variasjon med yrkene). Med den utdanningen du har, er det mange muligheter. Du kan begynne å jobbe i administrasjon (faglig, opptak e.l.). PPT, personalarbeid, rekruttering mv kan også være mulige områder.

Det kan hende du må ta litt mer skole, men førskolelærerutdanning er et godt utgangspunkt

Lykke til!

Skrevet

Jeg er barne -og ungdomsarbeider. I voksen alder tok jeg ny vgs utdanning, som tannhelsesekretær. Jobben min er å kjøre cnc styrt maskin. Har vært sykemeldt 1 år og akkurat gått over på aap, men elsker jobben min, og håper jeg klarer å komme tilbake :)

Har ingen utdanning eller erfaring. Gikk som ekstra i noen uker før jeg fikk fast ansettelse.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Jeg venter en liten en i juni, og så er planen å pröve å stresse ned inntil videre, selv om det er vanskelig.. så skal jeg kose meg masse, masse i barseltiden, og så söke nye utfordringer! Får se hvor jeg havner tilslutt :P

Skrevet

Du kan jo også be om en samtale med en personalkonsulent (dersom du jobber i kommunen). Si at du ønsker andre utfordringer og så kanskje det er noe som kan friste i den tiden du er i permisjon som du kan ta fatt på når du er tilbake igjen? Kanskje det er noe fast, eller kanskje det er et prosjekt eller noe annet som gjør at du beholder arbeidsgiver, men som gjør at du får prøve deg på litt annet?

Skrevet

Jeg har bytta fra revisor til førskolelærer. Har altså tatt to bachelorer, og angrer ikke en dag på byttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...