Gå til innhold

Marthe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min kom med dette navneforslaget. Vi har allerede en liten Kristoffer. Dess mer jeg smakte på navnet dess bedre liker jeg det. Enkelt, norskt og stødig. Men jeg kan jo ikke gi ungen navn uten å kjøre det gjennom DIB-sensuren. :o Så nå er det fritt frem for assosiasjoner, mulige måter man kan bli mobbet for navnet, er det stygt, lavstatus, gammeldags, eller er det et fint og greit navn? Litt kjedelig kanskje, men det klinger bra med storebrorens navn og etternavnet synes jeg.

Anonym poster: 4c2fec727286b99b2d422c73b0b990b7

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammas mirakel <3
Skrevet

Veldig fint! Minner meg om en jente jeg kjente i barndommen som var så søt og omsorgsfull med alle. Herlig at noen vil bruke de litt eldre navnene også!

Skrevet

Jeg har iallefall alltid likt det navnet :)

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint! Men ville droppet h'en. (Ingen stor fan av stumme jålebokstaver)

Skrevet

Kjempefint namn!

Men ville droppa h, Marte er meir enn nok..

Skrevet

Jeg liker navnet godt, ingen negative assosiasjoner heller ;)

Men ville droppet h'en, hvorfor skal du ha den der?

Anonym poster: 0b934d59a583ffdcf3c9cbf0831c50b1

Skrevet

Koselig og sjarmerende navn. Men best uten h.

Skrevet

Liker..men trur eg ville skrevet uten H :-)

Skrevet

HI

Ja hvorfor skal jeg ha med h'en? Det tenkte jeg ikke over en gang. Har bare alltid skrevet Marthe med h. Får ta saken ang. skrivemåte opp med samboer.

Så kjekt at dere liker navnet. Kristoffer var hele veien mitt valg, så hyggelig om samboerens forslag går igjennom denne gangen ;)

Anonym poster: fb73081b084fe052a3190787be6ab54c

Skrevet

Syns Marthe med H er finest.

Ikke noe galt med stum H, så lenge ikke navnet er jålete (Carohsander feks)

Anonym poster: d9c780efb361808b17818b1e39b72425

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg synes også Marthe med h er finest, likeså Agnethe, Sarah osv...synes ikke det er jålete i det hele tatt, mye annet som er jålete i navneveien i mine øyne. I hvertfall når navnene i utgangspunktet er enkle og «stødige».

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Forresten vil Marthe med h ofte oppleves enklere å uttale på engelsk (blir da ofte Martha dog), enn Marte, som blir Martii :)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg er enig med de som mener at dere burde droppe h`en. Rett og slett fordi jeg vet hvor irriterende det er å alltid måtte stave navnet sitt :) Ellers synes jeg det er et veldig pent navn.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Et nydelig navn! Men helst uten H.

Skrevet

Syns Marthe med H er finest.

Ikke noe galt med stum H, så lenge ikke navnet er jålete (Carohsander feks)

Anonym poster: d9c780efb361808b17818b1e39b72425

Carohsander? Seriøst?
Skrevet

Jeg er enig med de som mener at dere burde droppe h`en. Rett og slett fordi jeg vet hvor irriterende det er å alltid måtte stave navnet sitt :) Ellers synes jeg det er et veldig pent navn.

Men tror dere man må stave Marthe med H? jeg trodde det var "standarden" og at man heller måtte si "Marte uten H" om man ikke hadde H. Interessant. Det viser at det alltid er lurt å lufte navneforslag på dib først, slik at man i allefall vet hva man går til :P

HI

Skrevet

Marte er nydelig :-) Jeg er også for å skrive det uten H...

Skrevet

Jeg har en lillesøster som heter Marte :) Veldig fint navn :)

Skrevet

Jeg heter Marte og må stadig si at det er uten h. Men tror samtidig at de med h må nevne det og ;) Går nok opp i opp!

Har forøvrig vært fornøyd med navnet oppigjennom ;)

Anonym poster: 99329154e301ba7e8cf2ac92d7760737

Skrevet

Jeg har en liten Marte, og liker navnet veldig godt! :) Tror du må pressisere om det skal være med eller uten h, enten du tar med eller uten... (Rar setning, men du skjønte kanskje hva jeg mente?)

Skrevet

Jeg liker Marta hakket bedre jeg.....:-)

Skrevet

Marthe med h er veldig fint og koselig. Navnet blir med en gang kjedeligere når h'en fjernes.

Anonym poster: 285dc814629a89e4e5eed263301a0c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...