jentemamma Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Vi venter nr. 3 og har lyst på vugge denne gangen. Hadde bare sprinkelseng og vogn til de to andre, og det var styrete med søvn den første tiden da de ikke likte den "store" senga. Ble til at de sov mye i vognbagen. Denne gangen har vi lyst å prøve vugge som vi kan ha stående i stua. Dessuten bruker minste fortsatt sprinkelsengen og tenker at baby skal arve den etter hvert. Det idelle for oss hadde vært en vugge vi enkelt kan flytte fra stua til soverommet, og har fått tips her om hengevugge. Ser smart og koselig ut:) Men så begynner jeg å tenke på om 2- åringen vil henge og dra i den her vuggen og at det da blir farlig og ender med at den detter ned! Har sett andre vugger, og de er gjerne ganske lave. Ser da for meg at de henger konstant over babyen og vugger i full fart! Noen som har baby i vugge og også har mindre søsken? Var det et problem eller er det bare graviditetshormonene mine som kompliserer ting:)? " Kan vi nå ikke bare kjøpe en vugg"e, sier mannen "ja men..." sier jeg hehe:)
Gjest SprøstektLøk Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Her gikk det helt fint. Nå er storebror 3,5 da, så han skjønte jo forsåvidt beskjedene han fikk ang å ikke leke karusell med lillebror oppi
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Vi kjøpte vugge til å ha i stua til nr 2. Eldstemann var litt over 2 år når lillesøster ble født. Han gikk heller ikke i bhg og var hjemme hele dagen: Vugga ble ikke så mye brukt som vi hadde sett for oss. Ikke fikk babyen fred for 2 åringen og ikke likte hun å ligge i den. Så her ble for det meste vogna(stod i gangen rett utenfor stua) brukt til soving på dagen, da kunne vi lukke døra og det ble mer ro for babyen. Vi hadde soverommene i andre etasje så for oss skulle ikke vuggen brukes til å sove i på natta. Anonym poster: e52cca176ad1ffd7ff4e08fb668b6cf8
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Her fungerte heller ikke vugge på stua, storesøsknene klarte ikke å la henne i fred:-) Men skal prøve denne gangen da! Ser koselig ut:-) Anonym poster: b6c487cc76fa4c6cc4c24ddb23583a85
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Storebror her var 12,5 mnd da lillesøster kom til, og i de 5 mnd hun brukte vugga som hang fra taket, så måtte vi si nei til guttungen 3 ganger, da var han 15 mnd og nådde opp til vugga, men vi lærte han at han fikk være med en av oss voksene å vugge litt på søster, så sluttet han å dra/henge i vugga
jentemamma Skrevet 12. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2012 Hehe, litt varierte erfaringer ser jeg:) Har en liten mistanke om at storesøstrene vil være vel nysgjerrige, men tror vi prøver oss. De er jo stort sett i bhg på hverdagene så da kan den lille gynge uforstyrret i stua håper jeg:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #7 Skrevet 12. november 2012 Vi valgte en moseskurv, den har håndtak og kan flyttes rundt (vi hadde ikke stativ). Om dagen sto den høyt så de eldre søsken ikke kom til, f.eks på skjenken eller midt på spisestuebordet. Om natten sto den på to stoler ved siden av dobbeltsengen. Fungerte veldig godt hos oss og ville gjort det samme igjen. Da ungen ble 3-4 mnd ble kurven for liten og vi satte den på loftet, fra da av brukte vi sprinkelsengen både til dagsoving og nattsoving. Finnes moseskurver i mange prisklasser, her har du et eksempel. http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnerom/vugge/leipold-stativ-til-wendy-moses-kurv.html Anonym poster: f4cad78257b784b20772d917aaf24ed1
jentemamma Skrevet 12. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2012 Sett litt på de og, de er superfine:)
Rafaella Skrevet 12. november 2012 #9 Skrevet 12. november 2012 Vi fikk nr 2 når jenta vår var 25 mnd. Har vugge i stua, og det har gått helt fint Jeg var og litt skeptisk til om det kom til å gå bra, men det har gått fint fra første stund. Men barn er jo veldig forskjellige, noen mer nyskjerrige enn andre. Jenta vår er ikke så veldig opptatt at minsten ennå, bare borte og kikker litt av og til og stryker henne på hodet
Elina Skrevet 12. november 2012 #10 Skrevet 12. november 2012 Vi har kurv Åsa fra trekløver: http://www.treklover.no/tk/public/openIndex/view/list_produktside_lekegrinder.html?ARTICLE_ID=1193386620291 Men det er mest for at det er greit å ha en plass han kan ligge når jeg er i stua eller på kjøkkenet. Storesøster er nok litt for ivrig enda til at vi kan la han være der uten tilsyn:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #11 Skrevet 12. november 2012 Har ikke fått testet hengevuggen med småsøsken ennå men håper på å få testet det til sommeren. Da blir eldste 2,5 år når babyen kommer. Vi har den svenske Knoppa hengevuggen som er godkjent for 30 kg så selv om eldste drar litt i den tåler den det. Den har en slags "knapp" som gjør at en enkelt kan justere høyde ift hvor den skal henge. Hos oss varierte vi mellom stue, veranda (med tak) og soverom. Har hunder også og det var ihvertfall praktisk å ha den med første så babyen slapp å få nysgjerrige snuter nedi vugga hele tiden Anonym poster: 114d1de69d489158cc4cffab23bcdeb0 Anonym poster: 114d1de69d489158cc4cffab23bcdeb0
jentemamma Skrevet 12. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 12. november 2012 Den Knoppa- vuggen så jo veldig fin ut:) Vet du hvor den er å få kjøpt og ca pris?
magica fra tryll Skrevet 12. november 2012 #13 Skrevet 12. november 2012 Jeg lot baby sove i lekegrinda i stua. Da var han beskyttet,-jeg så for meg at 2-åringen ville vugge baby noe veldig om jeg ikke passet på hele tiden;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå