Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 Jeg har en praksisplass i en bhg. Siste gangene jeg har vært på jobb så ryddet jeg etter barna var ferdig å spise og ryddet/vasket alt på kjøkkenet. Barna skulle da kle på og gå ut. Så gikk jeg i pausen. Etter jeg var ferdig med pause spurte jeg ei som jobber i bhg. om jeg skal komme ut nå eller om jeg skal skjære frukt. Fikk beskjed om å skjære frukt. Hadde håpet å få komme ut litt siden jeg var kun inne i hele dag. Skal på jobb igjen i morgen. Kan jeg si fra i morgen om at jeg ønsker litt ut også... ikke kun inne? Eller gir det dårlig inntrykk om jeg sier fra om dette? Anonym poster: 8d832cc980bc9e5a037d7f6ae0193620
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 ingen meninger? Anonym poster: 8d832cc980bc9e5a037d7f6ae0193620
☆☆☆ Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Når du er i praksis er det meininga du skal lære. Oppvask og oposkjæring av frukt reknar eg med du kan. Er innimellom veileder for sjukepleiarstudentar og godtek ikkje at dei blir sett til kjøkenarbeid med mindre det ikkje er læresituasjonar tilgjengeleg der og då. Klart dei skal vite om at dette eksisterar og skal gjerast, men å kaste vekk praksistida deira på det er tull.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Det virker som noen har svart meg her for jeg fikk mld om det men jeg ser ingen svar her.. hmm men det er noen som følger anonymt på tråden.... Noen?? Anonym poster: 8d832cc980bc9e5a037d7f6ae0193620
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 I bhg må dem også rydde etter barna er ferdig å spise og skjære frukt. Det hører til jobben til de som jobber i en bhg. Det er vanligvis enten tidligvakt, mellomvakt eller seinvakt som har ansvaret for dette. Jeg er i praksis og har ingen faste oppgaver. Jeg har en del erfaring i bhg men får ikke fast jobb og går derfor i praksis. Jeg er redd for å bli utnyttet der! Jeg har nylig begynt i praksis og vært hittil 3 dager på jobb der. Siste 2 gangene måtte jeg rydde etter lunsj og ordne på kjøkkenet. Så pause og så skjære frukt. Jeg var da kun inne og jeg har også behov å komme litt ut og være ilag med barna ute! Jeg vil så gjerne si fra om dette i morgen om jeg får beskjed igjen i morra om å rydde inne etter lunsj og skjære frukt etter pausen... Er det dumt om jeg sier fra om dette? Anonym poster: 8d832cc980bc9e5a037d7f6ae0193620
☆☆☆ Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 No blir eg usikker på kva praksis du har. Er du under utdanning er det fagplanen som avgjer kva du skal bruke tida di på, du skal nå læremåla. Er det arbeidspraksis du har er det litt meir ullent, men du kan alltids uttrykke ønsker, det vil vel dei færraste ta ille opp.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #7 Skrevet 12. november 2012 Det er arbeidspraksis i en barnehage gjennom NAV. Jeg har ikke faste oppgaver. Det har jo tidligvakt, mellomvakt og seinvakt. Dem har jo sine faste oppgaver så jeg spør hva jeg skal gjøre når jeg er usikker for jeg vil ikke ta fra arbeidsoppgavene til de som er på jobb.. men jeg har behov å komme meg ut litt når barna er ute føler jeg.. Anonym poster: 8d832cc980bc9e5a037d7f6ae0193620
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #8 Skrevet 12. november 2012 Hvis det er arbeidspraksis du har bør du gjøre de jobbene du blir satt til. Om noen uker kan du eventuelt ta opp om det er mulig å få være med på spessielle ting som du har mer lyst til, som å være ute, men ellers er nok poenget at du skal gjøre enkelt forefallende arbeid for å frigjøre dem med utdanning slik at de kan være mer sammen med ungene. Anonym poster: ff4f070ab1e72a9e6b80e0e81f8e1ed0
Mamma_til_2 Skrevet 12. november 2012 #9 Skrevet 12. november 2012 Alt det du gjør er jo en del av det og jobbe i bhg, men det skal jo ruleres på, se hvor det går om du blir satt til alt kjøkkenjobben eller om det jevner seg ut si fra visst du føler deg feil behandlet.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #10 Skrevet 12. november 2012 Hvis det er arbeidspraksis du har bør du gjøre de jobbene du blir satt til. Om noen uker kan du eventuelt ta opp om det er mulig å få være med på spessielle ting som du har mer lyst til, som å være ute, men ellers er nok poenget at du skal gjøre enkelt forefallende arbeid for å frigjøre dem med utdanning slik at de kan være mer sammen med ungene. Anonym poster: ff4f070ab1e72a9e6b80e0e81f8e1ed0 Ok Takk for svar Jeg skal vente litt å se om jeg kun må gjøre innearbeid mens barna er ute ilag med de andre voksne. Men meningen med arbeidspraksis er jo å kanskje få en fast jobb etter jeg er ferdig med praksis. Det er jo målet mitt og jeg vil jo få mulighet til å bli kjent med barna. De fleste som er på jobb er assistenter. Ikke alle med utdanning. Jeg vet at mange som gjør arbeidspraksis blir utnyttet til ting de faste ansatte ikke har lyst å gjøre og det er jo ikke bra da... Er hensikten med arbeidspraksis i bhg at de ansatte har mulighet å få mere tid ilag med barna?? Anonym poster: 8d832cc980bc9e5a037d7f6ae0193620
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #11 Skrevet 12. november 2012 Dersom su er i arbeidspraksis, skal du gjøre de arbeidsoppgavene dui blir satt til å gjøre. Men hensikten med arbeispraksisen er jo at du skal få en kompetasne som gjør deg i stand til å evt. få en assistentjobb i barnehage. derfor er det viktig at du er med på flere typer arbeidsoppgaver i barnehagen. Du skal også sammen med leder utarbeide en plan for ditt praksisopphol. Her skal arbeidsoppgavene framkomme. Jeg synes ikke du bør komme med krav til arbeidsoppgaver etter EN dag på jobb. Men dersom du bare blir satt til innearbeid framover, så kan du komme med tilbakemeldinger og ønsker om oppgaver Anonym poster: b89d35dc1bc3a18cd040d091fac181a6
lille sprelle Skrevet 12. november 2012 #12 Skrevet 12. november 2012 Jeg er ikke sikker, men praksisplass betyr vel at du skal være med på alle oppgavene (tilsvarende assistent). Har du vært der veldig kort, så ville jeg ventet litt med å si i fra. Du har vel en kontaktperson der du kan snakke med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå