Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #1 Skrevet 12. november 2012 For første gang tenkte vi å invitere andre enn familie i bursdagsfeiring til barnet vårt, så vi skal be en masse vennepar med barn i alle aldre. Siden vi ikke har gjort dette før, lurer vi litt på om vi bør finne på et eller annet, en aktivitet eller noe - eller holder det at vi har åpent hus, pølser, kaker og saft/brus? Hva er deres erfaringer? Blir det kjedelig uten aktiviteter? Jeg har knapt vært i barnebursdag siden jeg selv var barn, så jeg er *litt* på usikker grunn her...tar i mot alle råd! Ja - og vi har ikke all verdens plass heller. Anonym poster: 29ef818a94d5bc91fa9dc9a77dbf2cc1
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 12. november 2012 #2 Skrevet 12. november 2012 Vi har som regel lånt/leid fellesrommet i barnehagen. Da er det god plass og dere kan invitere alle på en gang, ungene har masse å leke med der og dere slipper rotet hjemme
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #3 Skrevet 12. november 2012 Ja, det er en god idé, men vi kan ikke gjøre det i vår barnehage, så vi må nok ha det hjemme. Anonym poster: 29ef818a94d5bc91fa9dc9a77dbf2cc1
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Det er ikke nødvendig med aktiviteter for så små barn som 3-åringer, de synes det er mye mer morro å utforske lekekassen. Dette er mine forslag: 1) Rydd unna lego, klosser og andre ting som blir mye rot. Husk at sannsynligvis blir alt tømt på gulvet i en stor haug. 2) Fjern ting du er redd for 3) Server kake, gele, pølser/pizza. Kaffe til de voksne, saft til barna. Så små barn liker ofte ikke brus. 4) Ha "flasketuten peker på" når gavene skal åpnes. Blir utrolig mere ro av det og det drøyer festen. Veldig stas å få gi gaven sin når det er dennes tur, og den som ga sist får snurre flaska (hvis de greier det) 5) Godtepose er ikke et must men veldig stas. Vurder å gi godteposen litt før de drar fra festen. Kan kombineres med "fiskekonkurranse", der man har en krok på et tau og en "fiskestang" og hekter på posene. Kan fiske f.eks bak et teppe i en døråpning, eller over et rekkverk. 6) Hvis alt går galt, sett på en film. Det er intenst og travelt, men veldig gøy også! Bør ha to voksne tilstede, hvis det er barnehagevenner og foreldrene ikke blir med inn så kan det bli travelt om det ikke er nok voksne (noen må f.eks tørke rompe etc)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Takk for nyttige tips! Vi inviterer barna MED foreldre vi altså, og tenkte det er litt tidlig å ha en ren barnebursdag, også fordi vi synes det er hyggelig å snakke med de voksne og. Så det kommer f.eks. også noen voksne som ikke har barn. Anonym poster: 29ef818a94d5bc91fa9dc9a77dbf2cc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå