Gå til innhold

Hvor lenge feber før en ringer legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 5 år har nå feber på 4 dagen,er ikke så værst i formen så lenge feberen ikke blir altfor høy! Hun spiser nesten ikke mat,men drikker masse vann og litt farris med bringebærsmak + at hun får i seg yoghurt...Hun sier at hun ikke har vondt i halsen,det er det jeg har tenkt så lenge hun ikke spiser..Men pleier da alltid å si fra hvis hun har vondt noen steder ellers...

I går kveld hadde hun 40 i feber og 2 timer etter stikkpillen var satt så hadde feberen gått ned 0,2 grader,men den gikk etterhvert...Nå ligger den på 38,4 og det er feber på henne siden hun ligger på 36,5 til vanlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følger legens råd om å vente til tredje dagen med feber før jeg ringer legen. Er det tegn til alvorlig infeksjon etc, så ringer jeg selvsagt før. Men jeg spurte fastlegen vår om hva han syntes, og han sa at han ønsker vi tar kontakt hvis hun har feber over tre dager.

Skrevet

Hvis det bare er feber ser jeg an allmenntilstanden og hører litt på barnet selv. Klager det eller gråter masse ringer jeg nok litt raskere. Men om barnet har det greit og får i seg litt mat eller væske og tisser, kan jeg vente 4-5 dager før jeg ringer. Da kan det være de vil ta en blodprøve for å se om kan være noen bakterier som trenger penicillin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...