Gå til innhold

Greit å la storebror bruke babyens dåpsgaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen fikk masse kopper/fat til dåpen, men det er jo lenge til han får bruk for dette selv. Storebror på 2 bruker derimot barnefat/kopper daglig, og ser jo at disse nye står i skapet. Er det greit at han bruker disse selv om det er babyen sine? Jeg tenker jo at faren for at de blir knust før babyen får brukt det er relativt høy.

Skal jeg evt. sette disse vekk i et annet skap til babyen blir større? Skal de dele på det etter hvert? Må storebror lære seg at dette er lillebror sine, de får ikke du røre?

(Storebror har jo også noen som han fikk til sin dåp)

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør det. Nå - bare får måneder etter dåpen - så bruker de hverandre sine ting om hverandre når vi har måltid. Vi er opptatt av at eldste skal lære å dele med yngre søsken så mitt og ditt er ikke det vi flagger høyest på slike ting. :-)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg ville ikke latt eldste bruke slike ting. Rett og slett fordi det er litt synd hvis det blir ødelagt før yngstemann får brukt dem.

Men andre type gaver er helt greit å leke med i mine øyne. Her synes f.eks storesøster det er veldig stas å leke med en traktor i sølv (sparebøsse) som lillebror fikk til dåpen. Men ber henne være forsiktig, og sette den tilbake på rommet hans når hun er ferdig. Sånn at hun forstår at det ikke er hennes.

Skrevet

Jeg ville lagt bort tingene til babyen er stor nok til å bruke de :-)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Har nok latt storebror låne imens. Er jo ikke verdens undergang om det no skulle knuse :)

Skrevet

Jeg hadde ikke latt storebror eller storesøster bruke babyens dåpsting. Det er kanskje bare meg, men jeg hadde følt det var feil.

Men nå som begge er større bruker de tingene om hverandre.

Skrevet

Så lenge dte er ting som kan bli ødelagt, ville jeg satt de bort til lillebror var stor når til å bruke de.

Dersom "låningen" går begge veier når de er større, er det selvfølgelig helt greit!

Her ble alt poselen satt bort til de var store nopk til å bruke det. I mellomtiden brukte vi plast......

Anonym poster: 3accabca4786c546b9628da6fd18cb5e

Skrevet

Jeg ville ikke latt ham bruke de. Som de andre sier, det er veldig trist hvis det går i stykker.

Det er en ting at barn må lære å dele, men de må også lære å respektere andre sine ting. Unger må få ha noe som er bare deres og som kun de bestemmer over.

Skrevet

Jeg lar eldstemann bruke kroppene og skålene minien fikk til dåpen.

Skrevet

Så lenge det er kopper/fat dere har mulighet til å erstatt hvis det blir knust så ser jeg ikke problemet med at storebror bruker det. Er det derimot mer "personlig" som feks håndmalt så hadde eg satt det bort.

Skrevet

Det ville jeg absolutt latt ham gjøre ja.

Skrevet

Jeg hadde nok lagt det bort frem til baby var stor nok, og så puttet det i kjøkkebskapene og latt det gå om hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...