Gå til innhold

krig ved middagsbordet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste vært utrivelig med middagsbordet, 4 åringen slår seg vrang og det er hyling og skriking. Har prøvd både at hun må forlate bordet og at hun må sitte til hun iallefall har smakt på maten. Hver dag er en kamp!

Hvordan løser dere slikt? Alle råd mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så gøy, så gøy :P

Mine to er 6 og 5 og for tiden greie med matbordet.

Men sånt går jo i perioder.

Jeg tar dem ut i gangen, sier rolig og enkelt at det ikke er greit å oppføre seg slik. At h*n skal sitter der i 5 min!

Dette medfører jo ikke at barnet sitter stille i trappen for så å komme fint inn å spise...neeida, det blir noen dager med texas, men det funker om vi tar det helt isi og gjør det likt hver gang.

De er jo ikke så dumme disse små, skjønner jo fort at det ikke er kult å sitte i gangen, mens resten av familien er sammen.

Tror det er lurt å fatte seg i korthet; "Du må sitter her fordi vi ikke oppfører oss sånn ved bordet! Du skal sitte her i (eks) 4 min."

Har i hvertfall funket på mine...

Lykke til :)

Skrevet

De får ikke sitte ved bordet om de ikke oppfører seg etter de reglene vi har. Da leier vi dem ut i gangen, så kan de få komme inn og sette seg når de selv velger å følge reglene. Dette gjentar vi så lenge det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...