Gå til innhold

Storebror "saboterer"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt drøyt uttrykk, men snart 5-åringen er alltid oppå meg eller babyen. Spesielt under amming. Storebrortilværelsen er selvsagt ganske ny, og det er nok litt sårt, men på dette viset får faktisk baby aldri spist, og heller ikke være i fred.Hvordan løser jeg dette? Avledning funker sjelden, og nå er babyen så våken at den lar seg forstyrre bare av at han er i nærheten. Den er allerede småspist, så det er ikke helt ideellt. Det er litt trist også, for gutten har alltid kost seg så mye med å leke alene, vi har ofte latt oss fascinere av hans verden borte på sofabordet. Nå har han helt glemt den leken. Han er ALLTID rundt beina mine, og kjeder seg og sutrer der han normalt ville lekt i sin fantastiske verden. Jeg håper han finner den igjen før han blir for stor.Det skal nevnes at han er noe umoden for alderen. Jeg liker ikke å være streng og sette ham opp mot babyen, men det har vært det eneste som har virket. Hjelp?

Anonym poster: c9d03c52df3ecde3a3fb88756263fe0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å heller inkludere ham istedenfor å "skyve" ham bort og forvente at han skal leke for seg selv?

La ham være med når du ammer. Du kan amme OG lese bok for storebror. La storebror være med på å skifte, bade og han kan leke litt med babyen på gulvet.

Om storebror skal bli "bedre" så må du bli bedre og du må inkludere storebror i den nye hverdagen med ny baby.

Anonym poster: 19cd512cefd6f7fbe5c8aaf5ab6243ad

Skrevet

Å, det bringer tilbake minner... det var superslitsomt, men det går seg til over tid, prøv å inkludere så godt du kan og svelg kameler og tell til ti...

Skrevet

Ja, jeg vet at det er jeg som må bli bedre - jeg vet bare ikke helt hvordan. Han er masse sammen med babyen, vi er masse sammen alle tre - men noen ganger må jeg snu ryggen til, og da er han på med en gang.Bok har jeg ikke prøvd, det skal jeg forsøke - men det spørs om babyen fremdeles blir mer opptatt av storebror enn puppen når han sitter så nært.Telle til ti kan jeg nok også bli bedre på innimellom:)

Anonym poster: 60046fd8cd0ce2c83ad161084a5d0bde

Skrevet

Hvorfor greier jeg ikke å lage avsnitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...