Gå til innhold

Noen med erfaring med Glucosamin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at dette skal ha god effekt på artrose. Samt at det ikke inneholder disse NSAID-stoffene.

Har artrose i et kne og har store smerter. Revmatalogen mente det ikke var noe og gjøre med.

Tenkte jeg skulle gi meg selv et par dager nå og så oppsøke fastlegen ang. Glucosamin og evt. få sykemelding for å hente meg litt inn igjen.

Har skrevet her inne tidligere i helgen, er en eller annen merkelig fase nå, sørger over alt jeg ikke får gjort pga dette kneet, sint på revmatalogen fordi jeg ikke får noen hjelp, sint fordi jeg ikke får til å snakke om dette med noen men legger meg på den "ååååå-det-går-så-bra-atte" linjen og er bare såååå optimistisk, frustrert fordi jeg er sliten av smertene hver gang jeg rører meg. Slitsom helg med mye surfing på nett for å finne ut av ting....

MEN har troen at det går bra.....til slutt...

Anonym poster: 764619485dd7179ce6120d54cc9bd789

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har svart deg før, og hun tanta mi prøvde det :). Det funket ikke på henne, men hun var hardt rammet. Ei annen jeg kjenner hadde litt effekt.

Ring foreningen for revmatisme (eller hva de heter..), de er visst fantastiske.

Skrevet

Anbefaler deg å kontakte gode terapeuter/leger som er gode på det med kosthold, tilskudd og betennelsesreaksjoner i kroppen. Reumatisme/leddgikt er jo betennelsesreaksjoner i kroppen, og da gjelder det å ha et kosthold og ta tilskudd som begrenser dette slik at leddproblemene blir ytterligere forverret pga kostholdet.

Noen har grei effekt av glucosamin. Andre har bedre effekt av noe som heter TrioFlex, siden TrioFlex inneholder to andre ingredienser i tillegg til glucosamin som bedrer effekten av opptaket. TrioFlex må du bestille selv, dekkes ikke av lege.

En kostomlegging, akupunktur og evt Trioflex bruker å fungere bra på slike problemer. Mange som har fått et nytt liv med dette opplegget :)

hilsen terapeut

Anonym poster: a4a3eaef06c7d2f0c4feda60d63bd066

Skrevet

Jeg har brukt Glucosamin siden mai, og vet ikke om jeg vil påstå at det har hatt så stor effekt på meg. Men det kan jo virke forskjellig fra person til person.

Jeg har samme problem som deg. Har gått ned 10 kg for at det ikke skulle være unødvendig belastning på knærne, tar Glucosamin, masse omega 3 + ektra mineraltilskudd som skal være bra for leddene (kjøpt på helsekosten). I tillegg tar jeg Voltaren + Paracet når det er vondt og Pinex Forte de gangene det er skikkelig j..lig.

Har du vært hos noe spesialister? Hva sier de? Har du en jobb du er aktiv i? Kanskje det hjelper å være mer i ro? Jeg har fått anbefalt fysioterapi og evt videreutdanning.

Hos meg ville de ikke operere (har meniskproblemer også). Må ha protese og det får man tydeligvis ikke før man nærmer seg 50.....

Anonym poster: 7e3c2b92186bca5796de40b98059c2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...