Gå til innhold

Drep aldri et godt initiativ!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Men pokker og det må da være lov å si hva man mener.

 

Gubben lagde middag i kveld,og supert er det. Og veldig godt.

Men det bør da for pokker ikke se ut som om kjøkkenet har vært rammet av en atombombe.

 

 

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Så det er ikke bare her skjønner jeg!

Ymtet selv frempå det samme for noen dager siden, og det falt ikke i god jord for å si det slik.

 

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig. Kjøkkenet er helt ryddet før han starter, og når vi setter oss til bords ser det ut som om det er fem kokker som har lagd en tre-retters middag til 100 mennesker der.

Skrevet

Det er så urettferdig - for den som ikke lager mat får rydde- og vaskejobben, men å rydde etter meg er noe helt annet...

 

Ellers i livet er jeg forøvrig sterkt i mot gode ideer og initiativ som ikke kommer fra meg.

Skrevet

Hver kveld når jeg kommer fra kveldsvakt ser kjøkkenet helt herpa ut etter dagens middag.

 

Når jeg kommer hjem dagen etter, ser det muligens enda verre ut, så når jeg er ferdig med middagen og kjøkkenet ser plettfritt ut så kommer mannen og sier: Så fint og ryddig det er her da: Hvor jeg svarer: Ja jeg liker å ha det ryddig når jeg lager mat og at det ikke skal være så mye å rydde når vi er ferdig og spise.

 

Hintet tar han selvfølgelig aldri

Skrevet

Når jeg leser dette ser jeg fordelen med å;

 

1- ha en kokk til mann

2- ha en kokk til mann som har støv på hjernen

 

Noe jeg altså har. Til tider litt plagsomt, siden jeg er et rotehue, og dermed aldri rydder bra nok, men ved middagstider, selskapeligheter og egentlig ganske generelt, så er det veldig nyttig.

 

Det innebærer tross alt at jeg hver dag kommer hjem til middag og nyshinet hus. Ikke en flekk eller kniv eller annet på avveie. Og når vi skal ha folk, blir jeg nektet å hjelpe til "for det går aaaaltfor sakte", og dessuten er kjøkkenet renere enn det var før moroa starta. ;)

Skrevet

Hver kveld når jeg kommer fra kveldsvakt ser kjøkkenet helt herpa ut etter dagens middag.

 

Når jeg kommer hjem dagen etter, ser det muligens enda verre ut, så når jeg er ferdig med middagen og kjøkkenet ser plettfritt ut så kommer mannen og sier: Så fint og ryddig det er her da: Hvor jeg svarer: Ja jeg liker å ha det ryddig når jeg lager mat og at det ikke skal være så mye å rydde når vi er ferdig og spise.

 

Hintet tar han selvfølgelig aldri

Det hadde jeg faktisk ikke funnet meg i. Om ungene er for små til å ta kjøkkenet er det hans forbanna plikt når du er på senvakt.
Skrevet
Når jeg leser dette ser jeg fordelen med å; 1- ha en kokk til mann 2- ha en kokk til mann som har støv på hjernen Noe jeg altså har. Til tider litt plagsomt, siden jeg er et rotehue, og dermed aldri rydder bra nok, men ved middagstider, selskapeligheter og egentlig ganske generelt, så er det veldig nyttig. Det innebærer tross alt at jeg hver dag kommer hjem til middag og nyshinet hus. Ikke en flekk eller kniv eller annet på avveie. Og når vi skal ha folk, blir jeg nektet å hjelpe til "for det går aaaaltfor sakte", og dessuten er kjøkkenet renere enn det var før moroa starta. ;)

 

Er du gift med meg :P

 

men har ikke så mye støv på hjernen, men er kokk som HATER rot, spes på kjøkkenet....

Skrevet

Guttungen på 3 år rydder gjerne kjøkkenet, men han får ikke lov alene av naturlig grunner

 

Han var flinkere før, nå har han falt helt av, og jeg orker ikke diskutere med han da jeg har en hormonspiral som gjør at jeg er fullstendig i ubalanse og det går raskere om jeg bare gjør det selv enn å diskutere med han først.

 

Diskusjonen tar vi senere :D

Skrevet

Guttungen på 3 år rydder gjerne kjøkkenet, men han får ikke lov alene av naturlig grunner

 

Han var flinkere før, nå har han falt helt av, og jeg orker ikke diskutere med han da jeg har en hormonspiral som gjør at jeg er fullstendig i ubalanse og det går raskere om jeg bare gjør det selv enn å diskutere med han først.

 

Diskusjonen tar vi senere :D

Det er så typisk passiv-aggressiv bullshit: utfør oppgaver så dårlig at du heller blir fritatt for dem.
Skrevet (endret)

Ja nå sitter jeg her på en søndagskveld med beina på bordet og rødvinsglasset i hånda. Kjøkkenet er skinnende rent, han tok et hint (etter forsøk nr 20).

Endret av Ziva
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet
Ja nå sitter jeg her på en søndagskveld med beina på bordet og rødvinsglasset i hånda. Kjøkkenet er skinnende rent, han tok et hint (etter forsøk nr 20).

 

Tror vi damer må lære oss en ting; mannfolk tar ikke hint. Du må rope høyt, og selv da har de selektiv hørsel ;)

Skrevet

Hoi, her kunne jeg bidratt med mye.. Men siden jeg ikke liker å kaste stein i glasshus (er et rotehue selv, bare ikke på kjøkkenet, som er mitt favorittrom), så holder jeg klokelig kjeft...

Skrevet
Ja nå sitter jeg her på en søndagskveld med beina på bordet og rødvinsglasset i hånda. Kjøkkenet er skinnende rent, han tok et hint (etter forsøk nr 20).

 

Tror vi damer må lære oss en ting; mannfolk tar ikke hint. Du må rope høyt, og selv da har de selektiv hørsel ;)

 

Spurte min pappa om hvordan han har klart å være gift med min mamma i over 40 år. Han fikk et lurt drag om munnen, smilte og sa: selektiv hørsel jenta mi, selektiv hørsel! ;)

Skrevet

Guttungen på 3 år rydder gjerne kjøkkenet, men han får ikke lov alene av naturlig grunner

 

Han var flinkere før, nå har han falt helt av, og jeg orker ikke diskutere med han da jeg har en hormonspiral som gjør at jeg er fullstendig i ubalanse og det går raskere om jeg bare gjør det selv enn å diskutere med han først.

 

Diskusjonen tar vi senere :D

Det er så typisk passiv-aggressiv bullshit: utfør oppgaver så dårlig at du heller blir fritatt for dem.

Nå er det tida det tar å diskutere med han og de dårlige unnskyldningene hans som tar tid ikke selve ryddingen når han gjør det, men når jeg bruker kortere tid på å rydde selv enn å diskutere med han for å få han til å gjøre det så velger jeg det som tar minst tid om dagen.

 

Om han velger å bruke 10min eller 5timer på å rydde er opp til han, det driter jeg i bare det blir gjort, men altså hormoner og diskusjoner hører ikke sammen, så den spiralen må få stablisert seg før noe gjøres

Skrevet

Det er en trist ting av vi damer skylder på hormoner når vi faktisk får sagt det vi mener.

 

Jeg er så dritt lei av å leve på kompromiss som går på bekostning av min standard for orden og renslighet; det vil i praksis si at matretter kan stå på kjøkkenbenken til dagen etter, at matretter ikke fjernes fra gulvet etter måltider, at bordet ikke vaskes, slik at den stakkaren som kommer etterpå og legger papirer og bøker der, ikke bare får tingene sine tilgriset, men også får kjeft for å være uforsiktig. Hvorfor må jeg alltid skryte av at ting er gjort, når det faktisk bare er slik man gjør det? Er menn som små barn? De er da for helvete voksne personer, og så stor forskjell mellom kjønnene kan det da ikke være, at kvinnen må behandle mannen som er barn for å få forholdet til å fungere? Og alt dette skal jeg skylde på hormoner mine for, når jeg først får sagt det som jeg oppriktig mener? Jaggu.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Er her det omvendt, jeg lager mat og griser mens han rydder ^_^

 

Takke seg til menn med et snev av tvangshandlinger når det gjelder rydding og vasking!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...