Gå til innhold

I mitt hus er det strengt forbudt å....

Anbefalte innlegg

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Løpe rundt barfot etter bading. Babyolje fotmerker over hele gulvet er søtt til en viss grad ;)

Enn hva hjemme hos dere? Noen spesielle regler? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakke stygt til andre, og å tegne på katta. Ellers gjelder politimester Bastian prinsippet: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil.

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Det er strengt forbudt å røyke inne hos oss

Skrevet

Leke med tepper og dyner over hodet. Ungene elsker det, men det går ALLTID galt, så nå har jeg lagt ned forbud. De er ikke helt blid på meg for det, men det får så være. Bedre det enn at noen slår seg, blir tråkket på, river ned noe osv fordi de ikke ser hva de gjør under teppet/dynen.

Skrevet

Tegne på katten. Hahaha smile.png

Ja, Pus var ikke så glad i rosa pels..

Skrevet

Hehe!:D

Hm...Utestemme inne er ikke lov. Og vi legger yttertøyet i gangen. Og slenger ikke klær på gulvet. Er de skitne skal de I kurven, ikke ved siden av.. Den siste der irriterer meg noe voldsomt. 4-åringen er mye flinkere enn sin far på det punktet:)

Ellers er jeg relativt rund i kantene altså:)

Skrevet

Hos oss er det strengt forbudt å snike seg innpå noen(LES: meg) og skremme likskiten ut av de. Det er IKKE lov å skremme meg, uansett hva grunnen er eller hvem som gjør det!!

Jeg får så vondt og grenser til sammenbrudd når noen gjør noe slik!

Skrevet

Det er ikkje lov å ha føtne på bordet, ikkje smatte (det værste eg veit), ikkje ete nasebuser og ikkje legge sure sokker i sofaen ;) Æssssj! :P

Skrevet

Her er det ikke lov å

- gå inn med utesko, lenger enn i gangen

- dra pusen i halen, putte fingre i øynene hennes, og alt som går på å plage pusen

- klatre på bordet

- trykke på vaskemaskinen mens den går (eldste har en tendens til å endre program underveis i vasken)

Anonym poster: 194287d4eb5e717cbb2bc934f7f3b43b

Skrevet

Det er ikke lov å snakke stygt ( spesielt banning), man raper ikke med vilje og hører på hva mamma sier.

Ellers er det meste lov så lenge man er snill og grei mot andre :)

Skrevet

Anarki her i huset :D

Neida.. Men har ingen faste regler for ting, kun normal folkeskikk som å være høflig og grei med hverandre (det inkluderer kattene).

Skrevet

Jeg må le... det er godt å høre at det er andre hjem der katten får hard medfart. Her går det mye i "pusi er ikke en hest". Ellers er reglene få, egentlig. Ikke lov å helle, eller spytte vann på gulvet har vært aktuell de siste dagene. :)

Skrevet

*Legge seg oppå babyen

*Ta smokken til babyen i munnen

*Løfte på babyen

*Putte ting oppi babyens seng

*Tegne i Mammas Grete Roede-bøker

*Tegne på dører, vegger og gulv eller gjenstander

*Tapetsere tven med brunost

*Gå inne med sko, iallefall på sommeren

..sikkert mye mer også :P

Skrevet

Her er det ikke lov å:

Banne

Tegne på tv (nye tv hadde vært i hus i 5 min da eldste tok en kulepenn og tegna på skjermen,da var ikke far i huset blid)

Hoppe i sofaen

Rope høyt

Kaste mat på gulvet

For noen år siden hadde i en regel til : Ikke gå ut kl 07 om morgenen i bleia for å stå på skateboard.

Skrevet

- Ikke lov å ri på hunden (Små lekefigurer har fått prøvd i det siste, noe hunden tydeligvis tillater. Så 2-åringen og bikkja har visst inngått et overkommelig kompromiss, heldigvis:) )

- Ikke lov å tegne på møbler

- Ikke lov å spise fler enn en fluor og en vitaminbjørn (skulle visst helst hatt hele boksen..)

Ellers er det vanlig folkeskikk som gjelder her også :)

Skrevet

Utenom de selvfølgelige,

Det er f eks ikke lov å hoppe i sofaen, ha beina på bordet, herme etter meg (6-åringen er ekstrem, jeg blir så sur), spise andre steder enn ved bordet, ta pinner, stein, jord ol med seg inn, gå til skolen uten refleksvest......

Sikkert mye mer, men mange regler oppstår etter enkeltsituasjoner, dom f eks ikke lov å putte epler og lekebiler i vaskemaskinen;-)

Anonym poster: 596f3e8f24df2a5a2ceda38a025b27cb

Skrevet

Ikke lov å

-hoppe på bord og sofa

-tegne på vegger,møbler osv.

-dra i gardiner

-gå rundt å spise i hele huset

-være stygge mot hverandre

sikkert mer og som jeg ikke kommer på i farta;-)

Skrevet

Ikke lov å kaste leker på lillesøster.

Ikke lov å klippe på halsen til lillesøster.

Det er nemlig hun som får gjennomgå.

Skrevet

snakke stygt til andre, og å tegne på katta. Ellers gjelder politimester Bastian prinsippet: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil.

TEGNE på katta, faktisk :)

Her er det forbudt å rase i møblene og bruke sutrestemme.

Skrevet

Hehe, katta i heimen her får gjennomgå..vi har vært gjennom" Nei, du kan ikke spise pus", Nei, pus er IKKE en stol", og nevnte ikke tegn på pus..Frøken Fryd mente pus ville være veeeldig fin med neonrosa pels. Pus-ikke så enig..han liker ikke å bli vaska, fant moderskipet ut på den smertefulle måten :P

Skrevet

Det er strengt forbudt å røyke inne hos oss

Men det er da vel en selvfølge for alle som har barn??

Anonym poster: 294e92ab488b76e5ac80ea0ac13e4e44

Skrevet

Leker med lyd er forbudt i det rommet mor befinner seg i (spes like etter jeg har stått opp og ikke fått kaffe enda)

Ikke lov til å hoppe i sofaen

Ikke lov til å tegne på sofaen, bordet, veggen osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...