Gå til innhold

Ulempen med å dele på husarbeidet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Er at jeg er flinkere til å vaske - skjønner ikke hvordan det går an å ikke vaske ett gulv rent når man allikevel holder på med klut, vann og befinner seg på gulvet....?!?

- Jeg lager bedre mat, og mannen vil ikke/hører ikke på tips og råd jeg gir underveis. I tillegg tar det han to timer å lage en rett som jeg bruker under en time på. Klart han må øve og alt det der, men det er så kjipt å glede seg til mat som egentlig er godt men som mannen har gjort ett eller annet rart med..

- mannen er ikke glad i overflaterot, men bryr seg katta om rot i skaper ol. Det gir jo meg mer jobb siden jeg ikke takler at det detter ut plastposer og matbokser hver gang jeg åpner hjørneskapet på kjøkkenet.

- mannens stilling til klesvask er å slenge klærne på gulvet på vaskerommet - selv om det er ett utmerket system med bokser som er merket med hva slags klær i hvilke grader det skal vaskes på.

- selv om han leverer/henter i bhg så forventer han at jeg skal ha oversikt over skifteklær og utetøy som poden har i bhg....?

Gleder meg til å få overskudd til å i det minste ta over hoveddelen av vasking og matlaging!! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Derfor gjør jeg mesteparten hjemme, for det sliter mindre på enn å gå rundt å mase på han ;) menn er menn, enkelt og greit (og desverre).

Skrevet

Skjønner du ikke at her er det snakk om selvsabotasje ? Menn er eksperter på det..

Skrevet

Her gjør jeg også det meste av husarbeidet. Vi mener det er mer effektivt å dele etter fysikk, så kan hver av oss bli god på hver sin ting. Men av og til tar min mann et tak i huset om jeg er syk e.l. Da bruker han mye mer energi fordi han ikke er god til jobben.

Skrevet

Elsker sånne tråder, for da blir jeg enda mer fornøyd med mannen min :-)

Han er minst like flink som meg på alt det huslige og fyyyy så deilig det er å være likestilte også på den fronten iom at jeg også liker å jobbe og ikke vil være overbelastet hjemme.

Skrevet

Vel, hvis man ikke ønsker hovedansvaret for husarbeidet, må man heller ikke ta det. Tar han ikke sin del blir det rett og slett ikke gjort...

Anonym poster: ddf61c4955b0433654bf24f8f1fb140b

Skrevet

Merker at mannen skal få en farsdagsklem til, for min mann er totalt motsatt av slurvete. Han er veldig nøye og brettekanter på klærne i skapet sitt. Han hadde til og med overrasket med med å vaske hele huset inkludert to bad på fredag, så jeg kunne hvile i helgen. *lykke*

Anonym poster: e774cbf03ec441fcb31bba6c564aa896

Skrevet

Er glad jeg har en mann som tar ett tak i huset jeg, selv om det er på hans måte!!!

Skrevet

Må smile litt. Vaskemaskinen vår røk for over to måneder siden. For et par dager siden oppdaget jeg at den nye ikke er noe i nærheten av den gamle. Så jeg lot det ligge, så mannen son kan maskinen fikk ta det senere. Jeg har ikke laget middag siden.... februar? Joda, jeg har laget halvfabrikata. Grøt, karbonader, fiskeboller osv... men bare når mannen ikke har vært hjemme. Jeg gjør ikke husarbeid fordi jeg sliter med en ryggskade og heller velger å ta ut alle krefter på guttungen. Men har mannen noen gang klaget? Aldri en eneste gang. Har jeg noen gang syntes huset være noe annet enn perfekt? Aldri. Jeg merker hvor sykt heldig jeg er når jeg er innom slike klagetråder. :D

Skrevet
Elsker sånne tråder, for da blir jeg enda mer fornøyd med mannen min :-) Han er minst like flink som meg på alt det huslige og fyyyy så deilig det er å være likestilte også på den fronten iom at jeg også liker å jobbe og ikke vil være overbelastet hjemme.

Nå er jeg for likeverd og ikke likestilling. Men må si jeg syns det er mye bedre at dere deler oppgavene hjemme om du også jobber. Jeg hadde i alle fall følt meg utnyttet om jeg jobbet og i tillegg så falt alt husarbeidet på meg som er tilfelle i mange forhold. Da har vel tanken med likestilling feilet et sted?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Derfor gjør jeg mesteparten hjemme, for det sliter mindre på enn å gå rundt å mase på han ;) menn er menn, enkelt og greit (og desverre).

Heldigvis er menn like forskjellige som oss kvinner og hos oss er det mannen som tar hovedtyngden av husarbeidet - rett og slett fordi han ikke orker å vente på at jeg skal gjøre det :)

Skrevet

Jeg jobber, er gravid, mens mannen her går sykmeldt (ikke så syk at han ikke orker å gjøre noen ting). Likevel faller det meste av husarbeidet på meg. Synes det blir for galt, men orker ikke krangle siden han bare blir sur hvis jeg nevner det.

Anonym poster: c695cf9cd6bed212d8542d3df06ef474

Skrevet

Må smile litt. Vaskemaskinen vår røk for over to måneder siden. For et par dager siden oppdaget jeg at den nye ikke er noe i nærheten av den gamle. Så jeg lot det ligge, så mannen son kan maskinen fikk ta det senere. Jeg har ikke laget middag siden.... februar? Joda, jeg har laget halvfabrikata. Grøt, karbonader, fiskeboller osv... men bare når mannen ikke har vært hjemme. Jeg gjør ikke husarbeid fordi jeg sliter med en ryggskade og heller velger å ta ut alle krefter på guttungen. Men har mannen noen gang klaget? Aldri en eneste gang. Har jeg noen gang syntes huset være noe annet enn perfekt? Aldri. Jeg merker hvor sykt heldig jeg er når jeg er innom slike klagetråder. :D

Så heldig du er! Også må du jo være et fantastisk menneske, siden mannen din gjør alt dette uten å klage. :)

Anonym poster: 5f0fad00f4129f5154ab867ca61bd95d

Skrevet
Jeg jobber, er gravid, mens mannen her går sykmeldt (ikke så syk at han ikke orker å gjøre noen ting). Likevel faller det meste av husarbeidet på meg. Synes det blir for galt, men orker ikke krangle siden han bare blir sur hvis jeg nevner det. Anonym poster: c695cf9cd6bed212d8542d3df06ef474

Så trist. Går det ikke an å snakke om det uten å krangle? Hva sier han til denne fordelinga da? Syns han det er rettferdig?

Skrevet

Høres ut som vi har samme mann :P Jeg tar gledelig det meste av husarbeidet fordi da blir det gjort ordentlig. Jeg er ikke kontrollfrik, det er ikke snakk om at min måte er riktig og hans ikke er riktig altså.

Men en ting er sikkert, vaskerommet er MITT rom :P enkelt og greit fordi at jeg ikke stoler på at han vasker mine favorittklær ordentlig evt farger mine hvite klær :P han hjelper meg å henge opp tøy og thats it mtp klesvask :) jeg har en kurv på vaskerommet med hans navn på. Når han ikke har klær i skapet lenger må han fint gå å hente kurven og få klærne inn i skapet selv. Men jeg vasker såklart hans klær mens jeg først er i gang med mine :)

Jeg lager maten, men kun fordi jeg elsker å lage mat. Han er fornøyd med det. Han hjelper meg om jeg spør, og han setter inn i oppvaskmaskina og tar ut av den.

Jeg tar ukeshandlinga, pga jeg har tid og fordi han ikke tenker pris, handleliste eller noe, noe som resulterer i en handling som blir tre ganger dyrere enn min og jeg mangler mye av det jeg trenger. Men trenger jeg å supplere med melk o.l handler han dette på vei hjem fra jobb.

Han støvsuger, jeg vasker og tørker støv. Kun fordi et barn vasker bedre enn han :P

Han tar ut søpla, tror aldri jeg har gjort det selv!

Han hjelper til, men jeg gjør nok 85% av husarbeidet. Jeg trives med det, men blir jeg lei i perioder så hjelper han til litt ekstra.

Han var en slask da jeg møtte han, menns stedet for å helomvende han fra begynnelsen har jeg tatt babysteg med han, og han har blitt veldig flink :) venter vi besøk så spretter han opp og støvsuger huset. Da jeg møtte han kom han rett fra gutterommet hjemme hos mamma, så kunne vel ikke regne med noe annet :P

Som sagt, jeg trives med å ordne og styre hjemme, men har da en dag i blant jeg klikker på den late gubben jeg også ;)

Skrevet

Ja jeg er utrolig heldig med han. Vet ikke hvor fantastisk jeg er, men så lenge han synes jeg er det, og jeg synes håper det, fungerer det for oss. Vi har det godt sammen og vi krangler aldri, spesielt ikke om husarbeid. :)

Så heldig du er! Også må du jo være et fantastisk menneske, siden mannen din gjør alt dette uten å klage. :)

Anonym poster: 5f0fad00f4129f5154ab867ca61bd95d

Skrevet

Håper skulle egentlig være "han er" ;)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Heldigvis er menn like forskjellige som oss kvinner og hos oss er det mannen som tar hovedtyngden av husarbeidet - rett og slett fordi han ikke orker å vente på at jeg skal gjøre det :)

Da er du jaggu heldig :)

Skrevet

Gubben min er flinkere enn meg til det meste :D Er fullstendig klar over hvem som er flinkest, så skryter gjerne uhemmet av han :D

Skrevet

Altså, dette gjelder husarbeidet! Husholdningen vår består av mye mer enn det! Og han tenker nok det samme som meg om plenklipp, hekketrimming, bilvask og vedlikehold og slike ting ;) jeg har vel knapt startet en gressklipper i mitt liv!

Vi trives best med meg inne og han ute - for å fordele det grovt! Men når jeg er gravid og ikke strekker til så må han også gjøre endel av 'mine ting' - og han klarer det greit, jeg bare liker best å gjøre det selv :)

Han er på ingen måte en slask som ikke bidrar, han er handy og ordner alle slike ting med stor selvfølge. For oss så handler det om å gjøre de tingene man er god på og trives med, og akkurat i en periode nå så gjør han ting han ikke er helt komfortabel med og liker - resultatet blir deretter.

Han rister på hodet og sukker og stønner når jeg henger opp hyller, driller, saget osv - der er han best og gjør det heller enn meg.

Joda, det hadde vært fint om han kunne lage mat som var mer enn ok, men alle kan jo ikke være gode i alt!

Skrevet

Synd heller det er de som lever med menn som ikke bidrar skikkelig, som er uheldige.

Føler meg ikke spesielt heldig, selv om mannen gjør mesteparten av av husarbeidet. Det er det som passer oss best.

Anonym poster: 018f07ecf8a69a87179a1841d91e4b37

Skrevet

Elsker sånne tråder, for da blir jeg enda mer fornøyd med mannen min :-)

Han er minst like flink som meg på alt det huslige og fyyyy så deilig det er å være likestilte også på den fronten iom at jeg også liker å jobbe og ikke vil være overbelastet hjemme.

hihi mannen min og!

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Synd heller det er de som lever med menn som ikke bidrar skikkelig, som er uheldige.

Føler meg ikke spesielt heldig, selv om mannen gjør mesteparten av av husarbeidet. Det er det som passer oss best.

Anonym poster: 018f07ecf8a69a87179a1841d91e4b37

Vil ikke akkurat kalle meg uheldig, da han har mange andre gode egenskaper.

Skrevet

Jeg blir så imponert over dere som sammenlinger det å ha ansvar for ting ute som det å ha ansvar for ting inne.

Det er i allefall ikke her det samme.

Det er da mye mindre å gjøre ute i de fleste tilfeller.

Nå er jeg alene, men å vaske bilen, klippe gresset, fikse hagen, rydde boden, måke snø, skaffe ved osv tar mye mindre av tiden min enn det å gjøre husarbeid, vaske klær, lage mat og handle.

Henge og bilder, hyller eller male en vegg er jo ikke noe man gjør ofte heller.

Har malt en kontrastvegg og pusset opp 2 kommoder i helgen. Forutenom at det tar tid før malingen tørker, tar jo ikke selve jobben særlig tid.

Dere som unskylder mannen med at han gjør alt utvendig, bør faktiskt prøve å bytte med han.

Det er ingenting i mot det som kreves for å holde huset rent og vaske klær.

Anonym poster: e90f73d5ae5abad34fbf37e37d9802ca

Skrevet

Merker at mannen skal få en farsdagsklem til, for min mann er totalt motsatt av slurvete. Han er veldig nøye og brettekanter på klærne i skapet sitt. Han hadde til og med overrasket med med å vaske hele huset inkludert to bad på fredag, så jeg kunne hvile i helgen. *lykke*

Anonym poster: e774cbf03ec441fcb31bba6c564aa896

Anonym poster: 0ef8063ac8c93b5c5bf614422ca8c85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...